• Anonym (KännsHopplöst)

Efter 4 MA på raken är vi gravida igen...Hur många har vart med om att det gått vägen efter så många missfall?

Precis som frågan lyder. Har fått till mig att risken för mf ökar för varje missfall man får. Så denna graviditeten är svår att ta på "allvar" och även om jag försöker tänka att jag väntar barn o inte missfall så är det svårt att slå undan dem negativa tankarna. 

Så önskar verkligen veta hur många som med samma bakgrund faktiskt lyckats tillslut?!

• Svar på tråden Efter 4 MA på raken är vi gravida igen...Hur många har vart med om att det gått vägen efter så många missfall?
  • Anonym (a)

Hej! Hur gick det med din graviditet? Har själv flera missfall i bagaget och är rädd att försöka bli gravid igen..

• Anonym (Klara)

Hej! 

Jag är gravid efter 5 missfall/MA, nu är det vecka 15. Såhär långt har vi inte kommit de andra gångerna, men har en dotter sedan tidigare som kom innan alla missfall. Hoppas såklart så mycket att detta ska gå vägen, men har också väldigt svårt att tro på det. Hoppas det går bra för er. 

• HannaAnnaHanna

Vi fick tre tidiga missfall på raken sen fjärde gången gick det. Astrid är 3 månader nu och jag är 39 år

• Anonym (Klara)
    HannaAnnaHanna skrev 2024-12-25 18:39:39 följande:

Vi fick tre tidiga missfall på raken sen fjärde gången gick det. Astrid är 3 månader nu och jag är 39 år

Vad hoppfullt att höra :) Jag håller tummarna att det blir samma för oss. Grattis till er dotter. Gjorde ni något annorlunda sista gången? 
  • Anonym (Tredje)

Precis avslutat min abort efter det andra MA i rad. Hoppas bli gravid med engång men såklart orolig 

Svar på tråden Efter 4 MA på raken är vi gravida igen...Hur många har vart med om att det gått vägen efter så många missfall?