• Anonym (L)

Hjälp att tyda ÄL-test

Hej, jag blir tokig på dessa ÄL-test när strecken är näääästan lika starka - är det positivt då eller tror ni att det närmar sig ÄL men att det kanske blir imorgon? Igår var ena strecket betydligt blekare än kontrollstrecket. Om jag testar imorgon igen och strecket är blekare, var det då utebliven ÄL denna cykel?

Mvh, 
    L

• Svar på tråden Hjälp att tyda ÄL-test
  • Anonym4848

Det kan vara så att själva LH-toppen, där stickan visar helt positivt, är under en väldigt kort tid innan det blir svagare igen. Så om du inte testar typ varannan-var tredje timme så kan du ju missa det. Din sticka skulle jag alltså tolka som att antingen är stegringen på väg upp eller ner, antingen har du precis haft toppen eller så kommer den snart.

• Anonym (Test)

hjälp jag är helt ny på detta? är detta en stegring eller väntar man på tydligare ??

• Anonym (Mi)

Tror inte du behöver oroa dig för att du inte fått ÄL för att du aldrig får det allra starkaste strecket. Upplevde ofta att det var så när jag använde testerna. Tyvärr vet man inte säkert om man haft peaken förrän det blir svagare igen. Hade ofta peak två dagar, då är ägglossningen troligtvis dagen efter det sista av de två starka. Så fort peaken varit börjar det sjunka. Men när du har peak är det ju bra att ha sex den dagen eftersom dagen innan ägglossningen är den mest fertila dagen under cykeln. Råkar det bli två dagar innan ägglossningen är chanserna också rätt höga. Alternativt sikta på sex varannan eller var tredje dag under tiden du tror att du kan ha peak.

• 62546

Ladda ner appen premom och skanna dina stickor. då sparas de och du får bättre koll och appen ger ut värdet för enskild sticka. 

• Bubbel89

Hej allihopa,

Har två barn sen innan 13 och 15 år snart och försöker få till det med ett 3e men jag är så dålig på att tyda ägglossningstestet 😂 länge sen som sagt jag gjorde såna här tester. Tog det första nu ikväll samt att jag har äggvite likande flytning nu också, är det ägglossning på g nu då? 

Svar på tråden Hjälp att tyda ÄL-test