• Anonym (Anonym och så)

23 år oskuld och inga ex

Vad hade ni tänkt om en person som var 23 år gammal aldrig haft något förhållande och oskuld? hade ni reagerat lite på det? Vad skulle anledningen till det kunna vara? 

• Svar på tråden 23 år oskuld och inga ex
  • Anonym (The 35 Year Old Virgin)

Läst om en del kvinnor som inte heller behöver ha hårdare sex och att det ska vara nåt avancerat. De tycker det är häftigt nog bara att man tar i varann, kommer nära varann.

• Anonym (spelar ingen roll)

Man pratar aldrig om sånt längre i den åldern... finns ingen anledning för dig att säga det heller.
    Jag blev av med oskulden när jag var 21 nästan 22 och då hade jag sex en gång bara, och sen gick det ytterligare några år innan jag var aktiv. Ingen har någonsin frågat och idag känner jag mig precis lika erfaren som alla andra! 
    Det är bara tonåringar som bryr sig om sånt där, och lätt att man då lever kvar i det om man fortfarande är oskuld... däremot tror jag det kan bli svårt att hantera om du säger det. Så lev bara på och när då väl sen ska ha sex första gången, ta det då om du vill berätta elelr inte beroende på vem personen är för dig :)

Anonym (spelar ingen roll) skrev 2024-06-11 10:23:02 följande:

Man pratar aldrig om sånt längre i den åldern... finns ingen anledning för dig att säga det heller.
    Jag blev av med oskulden när jag var 21 nästan 22 och då hade jag sex en gång bara, och sen gick det ytterligare några år innan jag var aktiv. Ingen har någonsin frågat och idag känner jag mig precis lika erfaren som alla andra! 
    Det är bara tonåringar som bryr sig om sånt där, och lätt att man då lever kvar i det om man fortfarande är oskuld... däremot tror jag det kan bli svårt att hantera om du säger det. Så lev bara på och när då väl sen ska ha sex första gången, ta det då om du vill berätta elelr inte beroende på vem personen är för dig :)

Hon som nobbade mig var 24, jag var 34. Hon frågade mig.
  • Anonym (-)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-11 07:20:43 följande:
    Man kan fundera på vem som har starkare drift. Men den kanske är mera omedelbar för männen på något vis. Man känner att man behöver få utlösning tillräckligt ofta, några gånger per vecka eller så, beroende på person och ålder. Men sen, när man inte har haft debut så känner man också ett jättestort "behov" av att få det gjort, att kunna bevisa att man kan fungera som en man. Det är en väldig pusselbit som fattas liksom. I alla fal för min del. Kanske man någon gång kommer dithän att man kan nöja sig utan, men det känns väldigt avlägset.
    Män har helt klart en starkare drift. De är också mer verbala med det. Särskilt när de inte får nåt.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (The 35 Year Old Virgin) skrev 2024-06-11 09:10:51 följande:
    Ja, man anses vara omanlig. Jag fick själv nobben av en tjej när hon fick veta att jag var oskuld. Vi hade tänkt ses innan hon fick veta det. Det viktigaste är att han har satt på en kvinna.
    Tråkigt att det ska vara så
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (The 35 Year Old Virgin) skrev 2024-06-11 09:14:57 följande:
    Det trodde jag också. Jag vet att jag missade en del chanser för jag var för försiktig och hade dåligt självförtroende. Ja, det var en jag tog första steget med, och vi hade nästan sex. Hon ville ses mera, men ändrade sig sen. Hon låg med en annan man. Hon sa hon drogs till svin.
    När jag blev av med oskulden så var det för att den kvinnan hintade att hon var sugen. Jag kände nåt, men vågade inte göra nåt själv. Om hon inte hade gjort det, så kanske jag fortfarande varit oskuld nu.
    Jag blir försiktigare ju längre det går... Det skulle nog behövas en kvinna som visade tydligt att hon ville
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-12 08:08:34 följande:
    Jag blir försiktigare ju längre det går... Det skulle nog behövas en kvinna som visade tydligt att hon ville
    Samma här. Det är säkert en träningssak. Om jag dejtade aktivt så skulle jag vara mer van att träffa kvinnor men det har varit skralt. Bara varit på dejt med 2 kvinnor senaste 10 åren. Och det är 17 år sen jag låg med en kvinna, och det var bara en gång. Nästan så att det känns som man är oskuld igen. Jag tror att det löser sig om jag träffar rätt kivnna. Så lätt att man övertänker. Senaste jag träffade var mycket yngre och jag vågade som vanligt inte göra nåt närmande. Jag var nervös och hade dåligt självförtroende. Där hade jag redan bestämt mig för att inte göra nåt, det var hon skulle få ta första steget i så fall. Hon tyckte det var jag som skulle göra det. Med en jämnårig skulle jag också känna mig nervös och osäker, men inte lika mycket som med en mycket yngre.
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-12 08:06:51 följande:
    Tråkigt att det ska vara så
    Ja, jag skulle inte ha nobbat en tjej för att hon var oskuld. Det är en hård attityd från många tjejer/kvinnor, även om många kvinnor påstår att det inte är det. Antingen så ser dom inte det själva, eller så bryr dom sig inte.
    Anonym (-) skrev 2024-06-11 17:31:22 följande:
    Män har helt klart en starkare drift. De är också mer verbala med det. Särskilt när de inte får nåt.
    Tror det är individuellt. I många förhållanden så är det hon som vill mer och oftare.
    Jag har hört många kvinnor som var verbala med det. Om de inte fått nåt på ett tag så var det inte en chans att man missade det.
  • Anonym (-)
    Anonym (The 35 Year Old Virgin) skrev 2024-06-12 08:17:36 följande:
    Tror det är individuellt. I många förhållanden så är det hon som vill mer och oftare.
    Jag har hört många kvinnor som var verbala med det. Om de inte fått nåt på ett tag så var det inte en chans att man missade det.
    Det är inte individuellt. Män har en starkare drift än kvinnor. Det märks tydligt på deras porrvanor, de köper sex, kvinnor får fler erbjudanden om sex från män än tvärtom, incels som består av män, män som klagar på sexbrist i äktenskap och relationer, mäns spermieproduktion som är ständig till skillnad från kvinnans ägg etc. 

• Anonym (-)
    Anonym (The 35 Year Old Virgin) skrev 2024-06-12 08:15:36 följande:
    Ja, jag skulle inte ha nobbat en tjej för att hon var oskuld. Det är en hård attityd från många tjejer/kvinnor, även om många kvinnor påstår att det inte är det. Antingen så ser dom inte det själva, eller så bryr dom sig inte.
    Jag hade också nobbat en manlig oskuld, trots att jag själv inte haft sex, och detta beror på mer på att en sådan man saknar erfarenhet av romantiska relationer.

Jag vill inte bli nån försökskanin som han får utöva alla sina förstagångsmisstag på.
    Detta är orsaken till att kvinnor inte vill vara med en man som är gröngäling på allt.
    Har heller ingen lust att lära upp en man om hur förhållanden funkar då jag är vuxen och förväntar mig en man som också är det. Har liksom ingen lust att uppfostra någon.
  • Anonym (D)

Måste man vara som "alla andra", då? 
    Varför är det så viktigt med romantiska relationer och knull? 

Själv har jag aldrig varit intresserad, och jag vet att jag är onormal, men jag bryr mig inte. 

• Anonym (-)
    Anonym (D) skrev 2024-06-12 16:27:04 följande:

Måste man vara som "alla andra", då? 
    Varför är det så viktigt med romantiska relationer och knull? 

Själv har jag aldrig varit intresserad, och jag vet att jag är onormal, men jag bryr mig inte. 

Det behöver inte vara nåt viktigt. Kanske är det bättre att vi som varit utan intimitet under en så lång tid fortsätter med detta.

Det blir annars lite konstigt om man plötsligt träffar någon med vanlig erfarenhet som inte matchar med ens egen brist på sådan. 
  • Anonym (24)
    Anonym (-) skrev 2024-06-12 16:16:59 följande:
    Det är inte individuellt. Män har en starkare drift än kvinnor. Det märks tydligt på deras porrvanor, de köper sex, kvinnor får fler erbjudanden om sex från män än tvärtom, incels som består av män, män som klagar på sexbrist i äktenskap och relationer, mäns spermieproduktion som är ständig till skillnad från kvinnans ägg etc. 
    Jag vill ha mycket mer sex än min man, jag vet även andra där kvinnan vill mer än mannen. Det finns såklart många förhållanden där mannen har en högre sexdrift. Varför kan det inte vara lika vanligt att mannen som kvinnan är den som har en högre sexdrift. Jag tror det bara är en föreställning att det alltid mannen som vill mer än kvinnan.
  • Anonym (-)
    Anonym (24) skrev 2024-06-12 21:42:37 följande:
    Jag vill ha mycket mer sex än min man, jag vet även andra där kvinnan vill mer än mannen. Det finns såklart många förhållanden där mannen har en högre sexdrift. Varför kan det inte vara lika vanligt att mannen som kvinnan är den som har en högre sexdrift. Jag tror det bara är en föreställning att det alltid mannen som vill mer än kvinnan.
    Varför? Kanske av de skäl som jag redan radat upp? Sexualdrift mellan män och kvinnor är inte något jämlikt av naturen precis. Undantag finns alltid där en minoritet av kvinnor med ovanligt hög testosteronhalt må ha en starkare drift än sina sillmjölken till män 
  • Anonym (Erick)
    Anonym (24) skrev 2024-06-12 21:42:37 följande:
    Jag tror att det är inlärt, som det mesta när man talar om skillnader mellan kvinnor och män. Biologin är en väldigt liten del, det som skiljer oss från djuren är att vi faktiskt kan ändra beteenden, utvecklas, förändras. 

Kvinnor uppfostras att hålla på sig, i värsta fall att använda sex som ett påtrycksmedel i förhållanden. Män uppfostras att ta för sig, sprida sin säd, alltid vara kåt och villig.

Klart att det blir ett glapp. Men det går att förändra. Därför blir jag alltid glad när kvinnor bejakar sin lust och vågar bryta mönster genom att vara kåta och ta för sig. Och det är väl också positivt när män inte tror att det är en naturlag att de ska ha fritt tillträde till kvinnors kroppar.
Svar på tråden 23 år oskuld och inga ex