• Anonym (Anonymt)

Är de våldtäkt att han har sex när jag är jättefull?

ibland när jag varit ute och festat med min tjejvänner, så kan jag komma hem o vara kåt på min kille vilket oftast leder till sex. Jag minns aldrig dagen efter att vi har haft sex men jag har ju antagligen sagt att jag vill de dagen innan. sen på morgonen får jag en sån äcklig känsla av att veta att han haft sex med mig utan att jag verit medveten. jag kommer aldrig anmäla han bör våldtäkt men är de värkligen okej av han att ha sex med mig när jag är så gott som borta? ibland är han oxå lite berusad men han kommer alltid ihåg de dagen efter. någon gång har han kört in den i 2an o när jag varit helt borta o vaknar dagen efter så är de inte alls roligt att veta att han haft analsex med mig o jag varit helt omedvetande.. sagt åt han att jag inte tycker om att vi har sex när jag är full och att han gärna får stoppa mig men varje gång är de samma sak endå hand försvar är att jag skulle bli arg om vi inte hade sex, men hade antagligen bara däckat av efter en stund endå. 

• Svar på tråden Är de våldtäkt att han har sex när jag är jättefull?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (B) skrev 2024-06-12 13:04:20 följande:

Ja, om du sagt till innan att du inte vill ha sex så är det våldtäkt. Å andra sidan vet du ju inte om du gett samtycke just då. 

Ditt stora problem är din alkoholkonsumtion där du dricker så mkt att du inte kommer ihåg dagen efter om du haft sex eller inte. 

Inte hennes problem enligt lagboken 
  • Anonym (L)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-12 13:11:41 följande:
    Inte hennes problem enligt lagboken 
    Om han spelar in medgivandet så är det hennes problem. Ett dokumenterat ja gäller även om man är full.
  • Agda90
    Anonym (Kanske) skrev 2024-06-12 13:10:14 följande:
    Det ansvaret finns inte i lagboken 
    Inte enligt lagboken men om man är rädd om sig själv och sin hälsa ser man till att ta hand om sig själv. 

Eftersom det finns gott om idioter som skiter i lagboken så kanske man inte ska utsätta sig för fara genomatt bli så full att man inte vet vad man pysslar med?! 
  • Tow2Mater
    Agda90 skrev 2024-06-12 13:54:54 följande:
    Inte enligt lagboken men om man är rädd om sig själv och sin hälsa ser man till att ta hand om sig själv. 

Eftersom det finns gott om idioter som skiter i lagboken så kanske man inte ska utsätta sig för fara genomatt bli så full att man inte vet vad man pysslar med?! 
    Och killen borde ju göra slut med denna kvinna som verkar vara någon slags sexuell dr Jekyll och mr Hyde. Ena stunden som full vill hon och blir arg om hon inte får, och andra stunden vill hon inte och lägger allt ansvar på honom. Han borde dra innan han åker dit på våldtäkt pga hennes nycker.
  • Anonym (Ansvar)
    Tow2Mater skrev 2024-06-12 14:03:41 följande:
    Och killen borde ju göra slut med denna kvinna som verkar vara någon slags sexuell dr Jekyll och mr Hyde. Ena stunden som full vill hon och blir arg om hon inte får, och andra stunden vill hon inte och lägger allt ansvar på honom. Han borde dra innan han åker dit på våldtäkt pga hennes nycker.
    Verkligen. Hela TS är ju bara så dum och vart finns det egna ansvaret eller är ansvaret alltid bara mannens?
  • Anonym (B)
    Anonym (Ansvar) skrev 2024-06-12 16:00:59 följande:
    Verkligen. Hela TS är ju bara så dum och vart finns det egna ansvaret eller är ansvaret alltid bara mannens?

Så han har inte ansvar för att han har sex med en stupfull kvinna? 

Kan han inte värja sig mot henne, ska han inte behöva ta hänsyn till att hon i nyktert tillstånd säger att hon inte vill ha sex när hon är full? 

• Anonym (Ansvar)
    Anonym (B) skrev 2024-06-12 16:06:54 följande:

Kan han inte värja sig mot henne, ska han inte behöva ta hänsyn till att hon i nyktert tillstånd säger att hon inte vill ha sex när hon är full? 

Klart han har ett ansvar likväl som hon har ett ansvar.
    Hade du sagt det samma om det var en man som på fyllan kom hem och krävde sex och tjejen inte nekade för att killen då skulle bli arg som i TS fall?

Jävligt osunt och att komma hem på fyllan och.vilka ha sex och bli arg om man inte får det. Och sedan dessutom lägga över ansvaret att säga nej på sin partner. Och det gäller oberoende av kön så klart.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ansvar) skrev 2024-06-13 09:11:05 följande:
    Klart han har ett ansvar likväl som hon har ett ansvar.
    Hade du sagt det samma om det var en man som på fyllan kom hem och krävde sex och tjejen inte nekade för att killen då skulle bli arg som i TS fall?

Jävligt osunt och att komma hem på fyllan och.vilka ha sex och bli arg om man inte får det. Och sedan dessutom lägga över ansvaret att säga nej på sin partner. Och det gäller oberoende av kön så klart.

Hon har redan berättat för honom att hon inte vill ha sex när hon kommer hem och är full, oavsett vad hon säger när hon är full. Dvs han vet vad som gäller och hon har inte gett samtycke. Dvs glasklart vad som gäller. 

Vem fan vill ha sex med sin partner när man vet att hon inte vill samt när hon är stupfull? 

• Anonym (Ansvar)
    Anonym (B) skrev 2024-06-13 09:20:33 följande:

Hon har redan berättat för honom att hon inte vill ha sex när hon kommer hem och är full, oavsett vad hon säger när hon är full. Dvs han vet vad som gäller och hon har inte gett samtycke. Dvs glasklart vad som gäller. 

Vem fan vill ha sex med sin partner när man vet att hon inte vill samt när hon är stupfull? 

Håller med dig om att man inte har sex med någon som inte vill. Men tycker fortfarande hennes beteende är jävligt skruvat, vill hon inte så säg inte att du vill och bli arg när du inte får som du vill. Kanske är så att han inte törs säga ifrån när hon är full och aggressiv och egentligen HAN som blir våldtagen?
  • Anonym (C)

Om du tycker att det där är våldäkt så är det bättre att du gör slut. 

Fy fan vad äckligt att bli lurad till sex av en jävla fyllebrud. 

• Anonym (C)

Gissar på att killen aldrig har våldtagit någon i hela sitt jävla liv. Så jag gissar på att det bara är du som dagen efter, bara blir jävligt äcklig?

• Anonym (Leif)

Typiskt fruntimmer att komma med dubbla budskap..
    men som kille här vetefan om jag skulle vilja vara med en tjej som överväger anmälan om våldtäkt för att jag haft sex med henne för att hon bad om det..Full eller inte..

• mammatill6
    Anonym (B) skrev 2024-06-12 16:06:54 följande:

så då kan man aldrig ha sex på fyllan? För det kan alltid klassas som våldtäkt. Vänd på det, hon kommer hem och är kåt och har sex med honom. Om han också är full, våldtar hon honom då?
  • Anonym (B)
    mammatill6 skrev 2024-06-13 10:15:34 följande:
    så då kan man aldrig ha sex på fyllan? För det kan alltid klassas som våldtäkt. Vänd på det, hon kommer hem och är kåt och har sex med honom. Om han också är full, våldtar hon honom då?
    Om du läst vad TS skriver så hade du sluppit skriva ditt inlägg. 
  • Anonym (C)
    Anonym (B) skrev 2024-06-13 11:17:50 följande:
    Hon skriver att hon kommer hem och är kåt. Och alla normala slutar läsa redan där. 
  • Anonym (Ansvar)
    Anonym (B) skrev 2024-06-13 11:17:50 följande:
    Hur tycker du jag ska göra?
    Jag har sagt till min tjej att jag inte vill ha sex när jag kommer hem från krogen med mina kompisar.

Men när jag kommer hem full och kåt tratar jag på hemmet och blir arg om jag inte får som jag vill trots att jag har sagt i nyktert tillstånd att jag inte vill.

Hon säger inte nej då hon är rädd att jag blir arg.
    Borde jag anmäla henne då hon våltar mig på fyllan?
    Vet jag borde göra slut då hon inte förtjänar en så fantastisk man som mig eller hur?
  • Anonym (jury)

Det finns många anledningar till att TS kille bör göra slut innan detta spårar helt ur.

TS dricker så hårt att hon får minnesluckor omkring vad som hänt när hon kommer hem efter festande med kompisar. Hon tycker den sex hon då haft är äcklig dagen efter. Hon tycker att hennes kille har ansvaret för att stoppa henne när hon vill ha sex i fyllan, eftersom hon vet att hon kommer att se annorlunda på det när hon blivit nykter. Han måste efteråt försvara sig för att inte gjorde det.

TS kille lever på marginalerna så länge han är tillsammans med TS. Varje felbedömd promillehalt och varje ny minneslucka kan få katastrofala konsekvenser för honom, eftersom TS tydligen inte tänkt sig ta minsta ansvar för sitt handlande.

• Starlite

Har sommarloven redan börjat?
    Om inte så kanske du ska se över din alkoholkonsumtion.

• chriparkk

Jag skulle fundera mer på mitt egna beteende i detta fall helt ärligt. Du dricker så pass mycket så du får minnesluckor. Du vet med dig att du blir kåt och vill initiera sex i det tillståendet. Du verkar även veta att du kan bli arg om du inte får vad du vill ha. Vilket blir en sorts psykisk misshandel för din partner.

Försök ta in följande formulering som du skrev:

"...hans försvar är att jag skulle bli arg om vi inte hade sex, men hade antagligen bara däckat av efter en stund endå."

Det låter som ni båda har behov utav professional hjälp.

Svar på tråden Är de våldtäkt att han har sex när jag är jättefull?