KimLinnefeldt skrev 2024-06-14 13:24:12 följande:
Incelkillarna kan ibland bli arga och aggressiva mot kvinnor, vilket är sorgligt. De borde se över sina personligheter. Hur trevliga är de? Behöver de göra något åt sitt utseende. Det finns kvinnor som inte gillar att se matrester i skägget, lurvigt näshår och stor övervikt. Allt sånt går att åtgärda. Och bitterhet och bristande bildning kan också påverkas.
Det där gäller ju både män och kvinnor. Jag har träffat många kvinnor också som har beklagat sig över sin ensamhet, men de har vägrat att göra något åt det som GÅR att göra något åt. Trots att jag lite fint har försökt ge dem råd, eller erbjudit mig att hjälpa dem med t.ex. lite slingor i håret eller att ta bort en mörk mustasch på överläppen.
En ensamstående kvinna jag kände gick med en glugg fram i munnen en massa år, men hon lät inte sätta in en stifttand - och jag vet att det inte berodde på fattigdom i hennes fall. Det kan också handla om en väldig oattraktiv, okvinnlig klädstil, t.ex. gabardinbyxor med pressveck och blusar i grälla färger och mönster, magen putar ut o.s.v.. När en böljnade klänning skulle vara så mycket mer smickrande för figuren. Lite klack gör också stor skillnad för att man ska upplevas som mer feminin (ja jag vet att det inte funkar på alla jobb), och lite mascara och eyeliner och läppglans kan göra underverk.
Ofta är det något slags trots: "jag tänker inte ändra på mig, folk får ta mig som jag är". Visst, men då blir ju ingen karl intresserad av dem...
Men sedan finns det även fall där inte jag heller förstår vad det beror på. Tänker på en av mina bästa väninnor t.ex., hon är över 50 nu och har aldrig haft en karl, och nu är det för sent i alla fall för barn och troligen för äktenskap också. Hon har fina drag, långt, tjockt, glänsande rött hår (men inte de fräknar som brukar följa med), stora gröna ögon, ren hy... Jag tyckte i alla fall att hon var riktigt vacker som ung, och hon ser fortfarande bra och ungdomlig ut. Och hon har dessutom alltid studerat och arbetat i manliga branscher, så det är inte precis så att hon inte har träffat några män (först körde hon buss och tunnelbana i en massa år, och sedan pluggade hon till ingenjör på KTH).
Men det blev bara svärmerier för henne. Hon svärmade för den ena mannen efter den andra, som aldrig såg henne. Och de män som gärna pratade med henne på rasterna, såg henne som något slags kurator: de ville prata om sina problem i sina förhållanden eller med sina barn, men de såg henne aldrig som en kvinna. Som sagt: jag har aldrig förstått varför, men då är jag såklart inte man. Kanske var det något i hennes utstrålning som saknades för att hon skulle ses som potentiell partner.