• Anonym (Folklig)

Vid vilken ålder märkte nu att ni inte uppfattas som lika attraktiva?

Finns det kanske någon som
    även blivit attraktivare med åren för det kan ju också hända 

• Svar på tråden Vid vilken ålder märkte nu att ni inte uppfattas som lika attraktiva?
  • Anonym (I)

Jag peakade vid 36. Kvinna.
    sen fick jag barn och då har man ju ändrats lite kroppsmässigt, haft andra kläder, mindre smink, alltid känt det som att man luktar spya, kiss eller bröstmjölk, så framförallt har jag nog känt mig mindre attraktiv. Skulle jag dra på mig en snygg klänning, högklackat och hinna fixa håret och måla naglarna, så är det nog inte så stor skillnad. Framförallt är det tiden som försvunnit nu.

• Anonym (I)

Jag peakade vid 36. Kvinna.
    sen fick jag barn och då har man ju ändrats lite kroppsmässigt, haft andra kläder, mindre smink, alltid känt det som att man luktar spya, kiss eller bröstmjölk, så framförallt har jag nog känt mig mindre attraktiv. Skulle jag dra på mig en snygg klänning, högklackat och hinna fixa håret och måla naglarna, så är det nog inte så stor skillnad. Framförallt är det tiden som försvunnit nu.

• Anonym (Good)

Så jäkla skönt att bli lämnad ifred nuförtiden! Det räcker med äckliga män. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Xm) skrev 2024-06-30 08:20:45 följande:
    Så du känner förakt mot män som väljer bort dig och hellre vill ha en yngre kvinna? Det finns många kvinnor som valt bort mig genom åren, men jag känner inte något förakt mot dom. Jag har även själv valt bort en del tjejer genom åren, men anser att det är naturligt. Det handlar om olika preferenser i val av partner.
    Klart att man kan ha olika preferenser vid val av partner, men just det där typiskt gubbsjuka beteendet att passa på att få klämma lite på unga tjejer i samband med dans, för att tjejerna inte kan tacka nej (om de är väluppfostrade) ser jag ner på. Speciellt som gubbarna mycket väl vet, att det är så här långt de kommer med den unga tjejen, men inte längre. Och så gör de det ändå, medan det sitter kvinnor i lämplig ålder på stolarna vid väggarna hela kvällen, och kanske inte får dansa något alls...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Xm) skrev 2024-06-30 08:20:45 följande:
    Så du känner förakt mot män som väljer bort dig och hellre vill ha en yngre kvinna? Det finns många kvinnor som valt bort mig genom åren, men jag känner inte något förakt mot dom. Jag har även själv valt bort en del tjejer genom åren, men anser att det är naturligt. Det handlar om olika preferenser i val av partner.
    Jag kan ju också se att en yngling är bildskön, men jag springer inte och bjuder upp honom för det, och passar på att njuta av kroppskontakten som jag aldrig skulle få med honom annars, fast jag vet att han inte vill, utan bara tackar ja av artighet. Det är ett vidrigt beteende. Man kan liksom inte skylla på "preferenser" då: "min preferens är sköna ynglingar i 20-årsåldern, och därför MÅSTE jag få dansa med sådana också - och helst mer än dansa. Vad de själva tycker spelar ingen roll".
  • Anonym (Xm)
    Anonym (XXX) skrev 2024-06-30 12:51:00 följande:
    Jag kan ju också se att en yngling är bildskön, men jag springer inte och bjuder upp honom för det, och passar på att njuta av kroppskontakten som jag aldrig skulle få med honom annars, fast jag vet att han inte vill, utan bara tackar ja av artighet. Det är ett vidrigt beteende. Man kan liksom inte skylla på "preferenser" då: "min preferens är sköna ynglingar i 20-årsåldern, och därför MÅSTE jag få dansa med sådana också - och helst mer än dansa. Vad de själva tycker spelar ingen roll".
    Jag skulle inte bry mig om en äldre kvinna bjöd upp en yngre man. Man kan säga ja eller nej. Samma gäller för yngre kvinnor som bjuds upp av äldre män.

Vi är inte grottmänniskor som tar någon i håret och drar denna till dansgolvet, eller?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Xm) skrev 2024-06-30 13:16:16 följande:
    Jag skulle inte bry mig om en äldre kvinna bjöd upp en yngre man. Man kan säga ja eller nej. Samma gäller för yngre kvinnor som bjuds upp av äldre män.

Vi är inte grottmänniskor som tar någon i håret och drar denna till dansgolvet, eller?
    Nä men i danskretsar - alltså folk som går kurser i pardans och ibland också tävlar, och ofta är ute och dansar dessa danser, på ställen som är avsedda för dem som KAN dansa och som s.a.s. skriver under på de gamla oskrivna reglerna om att mannen bjuder upp, och att kvinnan tackar ja om det inte finns någon alldeles uppenbar anledning att tacka nej, som att mannen är så full att han inte kan dansa ändå. Annars anses det oartigt att tacka nej, och det är det dessa gubbar använder sig av.
  • Anonym (Xm)
    Anonym (XXX) skrev 2024-06-30 13:31:59 följande:
    Nä men i danskretsar - alltså folk som går kurser i pardans och ibland också tävlar, och ofta är ute och dansar dessa danser, på ställen som är avsedda för dem som KAN dansa och som s.a.s. skriver under på de gamla oskrivna reglerna om att mannen bjuder upp, och att kvinnan tackar ja om det inte finns någon alldeles uppenbar anledning att tacka nej, som att mannen är så full att han inte kan dansa ändå. Annars anses det oartigt att tacka nej, och det är det dessa gubbar använder sig av.

Jag har aldrig varit i danskretsar, mer än på krogen för några år sedan. Men männen i danskretsar har hittat ett sätt att kunna få närhet av unga damer verkar det som.

• Anonym (F)

Varför skapa en sådan här tråd. Vad spelar det för roll. Utseende hetsen har gått för långt.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Xm) skrev 2024-06-30 13:52:00 följande:

Jag har aldrig varit i danskretsar, mer än på krogen för några år sedan. Men männen i danskretsar har hittat ett sätt att kunna få närhet av unga damer verkar det som.

Ja, nu fick du idéer, va..?  {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Xm)
    Anonym (XXX) skrev 2024-06-30 13:58:14 följande:
    Ja, nu fick du idéer, va..?  {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag tar det om några år. Man kan även kombinera detta med att vara sambo då dans faktiskt bara är ett intresse.
  • Anonym (Xm)
    Anonym (F) skrev 2024-06-30 13:53:38 följande:

Varför skapa en sådan här tråd. Vad spelar det för roll. Utseende hetsen har gått för långt.

Tvärtom, idag är det mer ok än någonsin att bara överviktig och ful. Det är nästan så att det är en grundplåt för att vara en bra människa som ser till annat än yta.

Utseende har alltid spelat roll, och gör det fortfarande såklart även om folk bara vill prata om inre kvaliteter för att det idag anses vara viktigare att hävda. Alla vet att utseende spelar stor roll när det väl kommer till kritan.

Men det är inget nytt fenomen, det har alltid varit så. Människan gillar visuell skönhet och imponeras av det.

Jag vill avrunda med att innehållet såklart spelar roll när man hänger med någon, men att påstå att utsidan inte spelar så stor roll stämmer troligen inte på majoriteten människor.
  • Anonym (25)

För mig var det vid 25. Som ung 18-25 gillade ofta äldre (35+) kvinnor mig och jag behövde ärligt talat knappt anstränga mig. Ta på mig tight t-tröja (jag var muskulös) och gå ut på pub så kom kvinnor till mig. Det funkade från 18 till 25 sedan blev jag ointressant för sådana av någon anledning.

Yngre och jämnåriga kvinnor har jag aldrig haft nån vidare framgång med.

• LillaMorsan

Vid 34 märkte jag att jag inte var attraktiv längre och hade ändrat mig i kropp och ansikte. 

• PinkSugar

Lågstadiet. Blev framröstad som klassen fulaste tjej med minuspoäng på skalan mellan 0-10.

Visst, jag vet att jag inte är någon snygging, men så ful är jag inte att förtjänar minuspoäng. På plussidan är att jag aldrig behövt oroa mig gör att blir sexuellt ofredad.

• Anonym (Xm)
    PinkSugar skrev 2024-07-07 20:50:06 följande:

Lågstadiet. Blev framröstad som klassen fulaste tjej med minuspoäng på skalan mellan 0-10.

Visst, jag vet att jag inte är någon snygging, men så ful är jag inte att förtjänar minuspoäng. På plussidan är att jag aldrig behövt oroa mig gör att blir sexuellt ofredad.

Barn kan vara elaka
  • Anonym (F)
    LillaMorsan skrev 2024-07-01 17:45:49 följande:

Vid 34 märkte jag att jag inte var attraktiv längre och hade ändrat mig i kropp och ansikte. 

Vadå inte attraktiv längre. Hur vet du det? 

Du uppfattade det så, men andra kanske ej tycke du blev mindre attraktiv..

• Anonym (Xm)
    Anonym (F) skrev 2024-07-07 21:01:11 följande:

Vadå inte attraktiv längre. Hur vet du det? 

Du uppfattade det så, men andra kanske ej tycke du blev mindre attraktiv..

Nu pratar vi om om en generell känsla man har.
Svar på tråden Vid vilken ålder märkte nu att ni inte uppfattas som lika attraktiva?