Finns det några ärliga människor?
Jag försöker alltid att säga precis som det var, vad som hänt eller sagts. I detalj. Jag erkänner om jag har varit bidragande eller har gjort fel och kan även be om ursäkt för det.
Men har aldrig stött på någon som är liknande. De allra flesta ber om ursäkt om de bryr sig om en. Men samtidigt så leker dom att de är goda då dessutom. När det sedan uppstår något så förändras dom och visar sin värsta sida.
Har aldrig riktigt förstått det där. Visst om man är helt psykiskt förtvivlad eller självmordsbenägen och inte kan ha riktigt kontroll över sig. Men var har "vanliga" människor för anledningar till att ljuga eller bedra bakom ryggen? Eller tom ljuga i ansiktet och dessutom uppvisa aggressivitet och ett totalt förnekade för sin del i skulden.
Som sagt, jag står för min del, men ingen annan verkar kunna göra det utan hellre bryter kontakten då. Eller ibland inte ens det utan förutsätter låtsas om som om det regnar.
Dagens människor har fått svårare att be om ursäkt. Det verkar ses som någon svaghet eller själv förnedrande. Själv ser jag det som att det är en styrka. Man är inte ond i grunden och man vill göra rätt för sig.