• Anonym (Tilo)

Finns det några ärliga människor?

Jag försöker alltid att säga precis som det var, vad som hänt eller sagts. I detalj. Jag erkänner om jag har varit bidragande eller har gjort fel och kan även be om ursäkt för det. 

Men har aldrig stött på någon som är liknande. De allra flesta ber om ursäkt om de bryr sig om en. Men samtidigt så leker dom att de är goda då dessutom. När det sedan uppstår något så förändras dom och visar sin värsta sida. 

Har aldrig riktigt förstått det där. Visst om man är helt psykiskt förtvivlad eller självmordsbenägen och inte kan ha riktigt kontroll över sig. Men var har "vanliga" människor för anledningar till att ljuga eller bedra bakom ryggen? Eller tom ljuga i ansiktet och dessutom uppvisa aggressivitet och ett totalt förnekade för sin del i skulden. 

Som sagt, jag står för min del, men ingen annan verkar kunna göra det utan hellre bryter kontakten då. Eller ibland inte ens det utan förutsätter låtsas om som om det regnar. 

Dagens människor har fått svårare att be om ursäkt. Det verkar ses som någon svaghet eller själv förnedrande. Själv ser jag det som att det är en styrka. Man är inte ond i grunden och man vill göra rätt för sig. 

• Svar på tråden Finns det några ärliga människor?
  • Freddie K

Jag är en ärlig person och kan medge när jag har gjort fel. Jag kan inte ljuga även om jag skulle vilja.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (L)

Jag är så. Jag tror att det handlar mycket om prestige när personer inte kan be om ursäkt om de har gjort fel och jag har inget behov av att upprätthålla en fasad av att vara perfekt, för det är jag förstås inte. 

Livet blir mycket enklare om man är ärlig och uppriktig. Många som spelar spel och ljuger gör det för att de ska komma undan lättare men det blir nästan alltid tvärtom. 

Det är otroligt viktigt för mig att kunna stå för mina handlingar och leva i enlighet med mina värderingar, annars blir livet meningslöst som jag ser det. Jag har testats hårt många gånger men jag tänker att mitt beteende inte ska vara beroende av andras agerande.

Jag kan säkert vara jobbig på andra sätt, alka har ju sina sämre sidor, men man kan garanterat lita på mig. Det får jag ofta höra av andra, att de vet var de har mig och att det är tryggt att vara min vän/partner. Det är bland de finaste komplimanger jag kan få. 

Så visst finns vi.

• TimothyDiurb

Förvänta dig inte för mycket av människor. Men det betyder inte att alla människor är onda. Mänskligheten existerar fortfarande, det är bara det att inte alla människor har den.

- Araibet

• Anonym (Meh)

Varje konflikt har två sidor/versioner. Bara för att du uppfattat situationen på ett visst sätt betyder inte att kontrahenten ser det på samma sätt. Att då försöka pådyvla den andra parten sin version kan lätt få effekten att den parten låser sig och vägrar ge den ursäkt du tycker dig ha rätt till. Ett tips på vägen bara... 

• Anonym (Alltid)

Jag är både ärlig och singel.  Mina flesta förhållanden har havererat när någon av mina fd flickvänner har frågat
    Ser jag tjock ut i den här?
    Är jag ditt bästa ligg någonsin? 
    Tycker du min lillasyster är sexig?
    Har du haft trekant?

• Anonym (Blad)
    Anonym (Alltid) skrev 2024-06-17 19:31:34 följande:

Jag är både ärlig och singel.  Mina flesta förhållanden har havererat när någon av mina fd flickvänner har frågat
    Har du haft trekant?

Då är min frågan varför blir du tillsammas med person som har låg självkänsla? 
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (Meh) skrev 2024-06-17 19:27:36 följande:

Varje konflikt har två sidor/versioner. Bara för att du uppfattat situationen på ett visst sätt betyder inte att kontrahenten ser det på samma sätt. Att då försöka pådyvla den andra parten sin version kan lätt få effekten att den parten låser sig och vägrar ge den ursäkt du tycker dig ha rätt till. Ett tips på vägen bara... 

Ja, där är jag och exsambon. Han anser att jag ljugit hela vår relation (20-ish år) om mina känslor för honom medan jag har en helt annan syn på det hela och att jag inte hade varit med honom så länge om jag inte hade älskat honom. 
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (Alltid) skrev 2024-06-17 19:31:34 följande:

Har du haft trekant?

Varför ställer folk de frågorna om de inte kan hantera ett ärligt svar?

Den första frågan kan man ju vara lite finkänslig i däremot. 
Svar på tråden Finns det några ärliga människor?