Har tappat bort värmen inom mig?
Som barn kunde jag känna alla de andras smärtor. Jag förstod hur de mådde, räckte med en blick, eller en reaktion ifrån andra så förstod jag direkt. Och jag brydde mig otroligt mycket då jag ville att alla skulle må bra.
Själv har jag aldrig mått bra. Har kantats med väldigt mycket utsatthet, långvarig både fysisk och psykisk misshandel. Varit ett tufft liv helt enkelt.
Möter mycket motgångar dessutom än iag även om de inte är lika illa som fysisk eller psykisk misshandel. Har även varit väldigt stressad av mig i flera år.
Men idag har jag tappat allt det där som var jobbigt för mig men kanske ändå fint med mig som barn. Idag har jag endast 2 reaktioner, skratta eller vara ilsken över något.
Jag ser inte längre andras smärtor. Däremot kan jag se om de blir psykiskt utmattade eller utrycker förvåning i deras ögon eller om deras ögon glimrar eller är helt svarta.
Försöker ta så lite plats som möjligt på jorden idag. Förutom om man har behandlat mig fel. Då kan jag bli riktigt arg. Inte farlig eller något men kanske ändå kan upplevas så. Annars så kniper jag min mun inte säger något mer än hej och hej då till folk. Jag är ganska så trött på människor. Finner ingen som är ärlig och även kan vara självkritisk på en nivå som jag själv kan vara och därmed be om ursäkt. Visst kan man få en ursäkt, men då handlar det om att personen har någonting att förlora på att inte säga det.
Men det här varma värmen, som jag sällan men ibland kan se för ett ögonblick hos oftast äldre människor, innehar jag inte själv.
Jag kan säga några meningar sedan undviker jag längre konversation p ga rädslan att bli besviken och sedan gör jag mitt i "210" medans normalt folk gör saker i kanske "80", om ni förstår vad jag menar.
Jag saknar den där fina grabben som ajg en gång i tiden var.
Jag kan se eller snarare känna av de andras känslor (ser det som i olika färger) förutom glädje. Ser det i deras hy, runt omkring dom. Men jag kan aldrig möta upp det. Jag är kort koncist och rättfram, hymlar inte eller ljuger och bedrar.
Det ska vara enkelt och effektivt. Även om jag inte hinner med att stötta i färg tillbaka så önskar jag ändå att jag hade kunnat göra det. Jag känner mig grå otillräcklig och "snabb.
Konstigt tråd kanske. Undrar om någon ens förstår vad jag menar. Tror jag behövde få skriva ur mig bara.