• Anonym (Felicia)

Vill folk inte ha förhållanden längre?

Kom i kontakt med en man idag som är 30 år. Jag Själv är 45+

Han ville att vi skulle ses och ha sex och jag sa nej o berättade att jag har inte sex om jag inte är inrett förhålland. Det tyckte han var väldigt konstigt och menade på att jag då måste ha haft väldigt lite sex i mitt liv (fast jag vart i förhållande hela mitt vuxna liv) o att de flesta vill inte ha ett förhållande, de vill ligga runt. 

Men det måste väl ändå vara individuellt? Eller är det folk i hans ålder som pratar så?
    Jag blir lite rädd för framtiden och hur ytliga folk är. Jag vill träffa kärleken så klart. Skulle inte ens kunna njuta med någon som bara är ett ligg

• Svar på tråden Vill folk inte ha förhållanden längre?
  • Anonym (Z)

De flesta är så som ha . De vill bara ligga runt eller ?ta det som det kommer? (det vill säga de vill ligga med dig och vara fria att ligga runt med andra också, och kanske om stjärnorna och planeterna står rätt och en grön gris med skära prickar flyger förbi en onsdag kl 14.00 så kanske de kan tänka sig att gå på en seriös dejt också). Jag slutade dejta för flera år sedan, det är inte värt det. Antingen vill de bara ligga och är öppna med det, eller så vill de bara ligga och förnekar och ljuger om det (men det kommer fram så småningom). Vissa tar det så långt att de låtsas vilja ha något riktigt och inleder ett förhållande men sedan har de kvar dejtingsidan och är otrogna. 

• Anonym (Felicia)
    Anonym (Z) skrev 2024-06-20 18:42:23 följande:

De flesta är så som ha . De vill bara ligga runt eller ?ta det som det kommer? (det vill säga de vill ligga med dig och vara fria att ligga runt med andra också, och kanske om stjärnorna och planeterna står rätt och en grön gris med skära prickar flyger förbi en onsdag kl 14.00 så kanske de kan tänka sig att gå på en seriös dejt också). Jag slutade dejta för flera år sedan, det är inte värt det. Antingen vill de bara ligga och är öppna med det, eller så vill de bara ligga och förnekar och ljuger om det (men det kommer fram så småningom). Vissa tar det så långt att de låtsas vilja ha något riktigt och inleder ett förhållande men sedan har de kvar dejtingsidan och är otrogna. 

Även män i 50års åldern?
  • Anonym (Man)

Jag tror dom flesta män också vill ha förhållande. Men det som ofta skiljer män är att vi kan tänka oss att ligga med betydligt fler än vi är intresserade av att inleda relation med.

Den här killen var mycket yngre än dig och säker du män i din egen ålder ökar chansen att träffa någon seriös. Många unga killar kan tänka sig doppa mogna kvinnor, men förhållande med en mogen kvinna är det få unga som vill ha.

• Anonym (Felicia)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-20 18:46:33 följande:

Jag tror dom flesta män också vill ha förhållande. Men det som ofta skiljer män är att vi kan tänka oss att ligga med betydligt fler än vi är intresserade av att inleda relation med.

Den här killen var mycket yngre än dig och säker du män i din egen ålder ökar chansen att träffa någon seriös. Många unga killar kan tänka sig doppa mogna kvinnor, men förhållande med en mogen kvinna är det få unga som vill ha.

Jag är inte intresserad av män i hans ålder. Han kontaktade mig från ingenstans. Förmodligen sett mig på facebook bara
  • Anonym (-)
    Anonym (Felicia) skrev 2024-06-20 18:47:57 följande:
    Jag är inte intresserad av män i hans ålder. Han kontaktade mig från ingenstans. Förmodligen sett mig på facebook bara
    Jag tror att män som vill knulla runt och är fokuserade på detta har ett väldigt stort egenintresse i att försöka antyda att alla män är som dem. 

Jo, även män verkar vilja ha förhållanden. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Felicia) skrev 2024-06-20 18:47:57 följande:
    Då har du realistiska önskemål. Tänk vad du har för önskemål på en man i övrigt och tänk på vad du själv har att erbjuda en man.
  • Tom Araya

Jag kan bara svara på mig själv och jag vill ha ett riktigt förhållande med sex, vilket inte är det lättaste att hitta rätt partner för när man har passerat 50.

• Anonym (Felicia)
    Tom Araya skrev 2024-06-24 10:05:00 följande:

Jag kan bara svara på mig själv och jag vill ha ett riktigt förhållande med sex, vilket inte är det lättaste att hitta rätt partner för när man har passerat 50.

Det vill vi väl alla 
  • Freddie K

Jag vill gärna ha ett förhållande med allt vad det innebär, men känner inte riktigt att det kommer bli så. Jag är 40 och det var åtta år sen jag hade ett förhållande senast. Jag kan inte ligga med någon jag inte älskar så på den fronten har det varit en öken.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Vill folk inte ha förhållanden längre?