• Anonym (TS)

Vad har hänt med mitt knä?

Jag fick plötsligt ont i knäet när jag sträcker benet. Först var det en stramande smärta i knävecket och smärta i knäskålen. Nu har smärtan i knävecket försvunnit med det i knäskålen kvarstår. När jag går på hela fotsulan inklusive alla tår så låser sig något på insidan av knäet och det gör fruktansvärt ont, detta har resulterat i att jag omedvetet går på ytterfoten, för då händer inte samma sak. 
    Det kan vara bra stundvis och sen plötsligt när jag går är det som att något "fastnar" i knäet och knäet typ viker sig av smärta. Det är på höger knä och till vänster om knäskålen typ som det gör ont. Gör endast ont när jag sträcker ut knäet eller om jag sätter mig snabbt på huk. Om jag går utan att böja benet speciellt myxkrt eller går på ytterfoten gör det inte ont. Haft denna smärta nu i över en vecka.

Har överlag problem med knäna. Knastrar väldigt högt i båda knäna, men främst vänster. Har inte ont det. Är bara 32 år. Vad kan detta vara för något? 
  • Svar på tråden Vad har hänt med mitt knä?
  • Anonym (Selleri)

Min man har att det liksom lossnar små bitar ben i knäna ibland och det gör svinont i ca en vecka innan de "mals ner" av rörelserna eller bäddar in sig i vävnad.

Det får han bara leva med, läkarna gör inget om det inte blir allvarligare än så.

• Anonym (Selleri)

Tillägg: Så har han haft det sen i 20-årsåldern.

• Anonym (TS)
    Anonym (Selleri) skrev 2024-06-22 14:14:37 följande:

Min man har att det liksom lossnar små bitar ben i knäna ibland och det gör svinont i ca en vecka innan de "mals ner" av rörelserna eller bäddar in sig i vävnad.

Det får han bara leva med, läkarna gör inget om det inte blir allvarligare än så.

Hur fick han reda på detta? Via röntgen eller hur går man tillväga? 
Svar på tråden Vad har hänt med mitt knä?