• Anonym (Make it make sens)

Biverkningarna som beskrivs av antidepressiva är mitt normala tillstånd.

Jag har fram och tillbaka funderat på att börja med antidepressiva nu i 1 år.

Har gjort min research nu och ska testa voxra om läkaren vill skriva ut det till mig.

Jag har läst på många forum om vilka biverkningar man kan få av främst sertalin och escitaloprám som jag var inne på i början. 

minskad sexlust 
    viktuppgång 
    trötthet 
    sömnproblem 

Det som slog mig är att jag har alla dessa problem idag pga min depression. Blir inget bättre med medicinen eller är det att folk ändå hade ett fungerande liv innan man började ta medicinen. Om man redan har det såhär kan de bli ännu värre eller jag förstår ej.

Bokstavligen jag har ej velat ha sex på 3 år. Har hetsätit mig upp 30 kg. Är konstant trött, orkar ej med något och kan ej sova för att jag googlar massa skit på telefonen. 

• Svar på tråden Biverkningarna som beskrivs av antidepressiva är mitt normala tillstånd.
  • Anonym (Nja)

Nej, men om du inte har dessa symptom redan så kan du få dem. Jag skulle säga att man måste våga prova, annars blir man ju aldrig bättre, och det finns många olika slags tabletter i olika doseringar. Man provar tills man hittar något som fungerar. Men tänk på att det kan ta ett par månader innan du märker den riktiga effekten! Det tar tid att sätta in tabletter.

Svar på tråden Biverkningarna som beskrivs av antidepressiva är mitt normala tillstånd.