• Anonym (B)

Vad är det för kula intill analen? Kan det vara svanskotan

Har gått ner 18 kg sen i julas och märkt att det känns som att något tar i när jag cyklar. 

tänkte om det kan bero på viktnedgången. Har man som en hård kula alldeles ovanför analen? det känns som att det är ovan öppningen precis. 

kan svanskotan gå så långt ner eller måste det kollas upp? Man blir ju orolig för cancer. 

vet att jag haft en sån kula länge men vet ej om det beror på viktnedgången som jag känner den så mkt. 

• Svar på tråden Vad är det för kula intill analen? Kan det vara svanskotan
  • Anonym (F)

Om det är den lilla pricken precis bredvid så NEJ, det är INTE svanskotan. Den känner du om du följer stjärtskåran neråt, innan analen.

• Anonym (B)
    Anonym (F) skrev 2024-06-27 09:09:50 följande:

Om det är den lilla pricken precis bredvid så NEJ, det är INTE svanskotan. Den känner du om du följer stjärtskåran neråt, innan analen.

Pricken? 
    kulan sitter precis ovanför analhålet. Som en hård kula. 

när man läser om andra som känner svanskotan verkar det som att dessa känner den precis där rump-skåran börjar. Då bör jag kolla upp det då. 

• Anonym (.)

Min svanskota sitter väl ca 5 cm från analöppningen. Jag antar att du gått ner i vikt medvetet? Annars är det något att kolla upp.

• Anonym (B)

Den sitter inte precis intill kände jag nu. Nog 5 cm här med. 

• Anonym (B)
    Anonym (.) skrev 2024-06-27 09:55:22 följande:

Min svanskota sitter väl ca 5 cm från analöppningen. Jag antar att du gått ner i vikt medvetet? Annars är det något att kolla upp.

Jo det var medvetet. 
Svar på tråden Vad är det för kula intill analen? Kan det vara svanskotan