• Man53

Sjuka, ouppnåeliga mansnormer

Kvinnor kan verkligen dissa en för vad som helst. Fel klädstil. Fel bil. Fel vänner. Fel yrke. Fel lön. Fel humor. Fel utseende. Fel matvanor. Jag skulle kunna fortsätta.

Samhällsdebatten handlar mycket om sjuka skönhetsnormer för kvinnor som de flesta kvinnor inte kan nå, men var är debatten om sjuka mansnormer? Alltså kvinnors orealistiska förväntningar på män.

Har kvinnor orealistiska krav på män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjuka, ouppnåeliga mansnormer
  • Anonym (Man)
    Anonym (Klockradio) skrev 2024-07-15 20:56:45 följande:
    Absolut, det håller jag med om, men inte att kvinnor generellt söker sig till de med höga inkomster.
    Indirekt så gör dom det. Eftersom pengar ofta är ett resultat av framgång. Pengar i sig, som tex ärvda, kan även det ge individen klart större möjligheter i livet om dom används rätt.

Alla vill tro att pengar inte gör en person lycklig, alla vill tro att snygga personer har en taskig personlighet osv. Men pengar ger en frihet och man slappnar av på ett annat sätt. Njuter av livet. Det är även så att det finns personer som både är vackra och har en fin personlighet, precis som det finns fula personer med en taskig personlighet. Men det vill folk blunda för eftersom livet känns orättvist då.
  • Anonym (Man)
    nihka skrev 2024-07-15 20:37:12 följande:
    Så tänker materialister men det ger inte god självkänsla, möjligen (tillfälligt) gott självförtroende.
    Man får även en god självkänsla av att lyckas. Tänk så många som misslyckats många gånger innan dom lyckas. Det bygger karaktär och självkänsla.

Det är väldig få som bara lyckas i livet, dom som inte ens försöker tror att ofta att det är svart eller vitt. Men för dom flesta är det en riktigt tuff resa till att slutligen lyckas med saker.
  • nihka
    Anonym (Man) skrev 2024-07-15 21:30:00 följande:
    Man får även en god självkänsla av att lyckas. Tänk så många som misslyckats många gånger innan dom lyckas. Det bygger karaktär och självkänsla.

Det är väldig få som bara lyckas i livet, dom som inte ens försöker tror att ofta att det är svart eller vitt. Men för dom flesta är det en riktigt tuff resa till att slutligen lyckas med saker.
    Nej. Självförtroende är länkat till prestation. Självkänsla är det inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Klockan var slagen)

Incels: "kvinnor har så svårt att ta kritik"
    kritiken:

Tom Araya skrev 2024-07-16 14:52:10 följande:
    Kan vara en bild av 1 person och text

• Anonym (Klockradio)
    Anonym (Klockan var slagen) skrev 2024-07-16 15:13:54 följande:

Incels: "kvinnor har så svårt att ta kritik"
    kritiken:

Minns en bekant som dejtade en tjej för 15 år sedan som han sedan var tillsammans med något år.

Hon förklarade för homom att det bara finns tre bilmärken. Audi, BMW och Mercedes.

Min bekant körde Toyota och det var en "pinsam bil", enligt henne.
    Anonym (Klockradio) skrev 2024-07-16 20:19:54 följande:
    Minns en bekant som dejtade en tjej för 15 år sedan som han sedan var tillsammans med något år.

Hon förklarade för homom att det bara finns tre bilmärken. Audi, BMW och Mercedes.

Min bekant körde Toyota och det var en "pinsam bil", enligt henne.
    Jaså? Bara ett pinsamt bilmärke, jag kan komma på fler bilmodeller och hojar som är pinsamma.
  • Anonym (Klockradio)
    Anonym (Klockan var slagen) skrev 2024-07-16 21:23:50 följande:
    Jaså? Bara ett pinsamt bilmärke, jag kan komma på fler bilmodeller och hojar som är pinsamma.
    Hon tyckte såklart att även andra märken kunde vara pinsamma.
    "Män ska klä sig snyggt i märkeskläder" var ngt som var viktigt för henne.

Mycket svart/vitt-tänkande.

"Alla kvinnor tycker om att shoppa"
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Klockradio) skrev 2024-07-16 22:25:23 följande:

Låter som att hon var av en annan nationalitet, t ex från Iran eller östeuropa. Det där är inget svenskt drag jag har stött på någonsin.
    Anonym (Klockradio) skrev 2024-07-16 22:25:23 följande:

motsvarar hon alla kvinnor?
    appropå svart-vitt tänkande.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Valackare86 skrev 2024-07-17 10:01:12 följande:

Det är för mycket snack om förflackning i denna diskussion. Vad är det som har varit grundläggande för mannens triumf hos kvinnan i årtusenden????.. Lugnt sinnelag, styrka, god jägare. Samma beskaffenheter består i en annorlunda värld. 

Precis. Det är grunden, men jag skulle vilja skruva på detta lite så det passar dagens moderna samhälle.

Lugnt sinnelag = Kvarstår, med tillägget att man behöver tåla stress.

Styrka = Visst, vissa gillar fysisk styrka, men den mentala styrkan är mer framgångsrik i dagens samhälle.

God jägare = Nu är det inte längre ett vildsvin som mättar många munnar som gäller utan det viktiga är att generera pengar. Pengar betyder välstånd, livskvalitet, frihet och trygghet idag.
  • Anonym (Klockradio)
    Anonym (Klockan var slagen) skrev 2024-07-17 03:14:31 följande:
    motsvarar hon alla kvinnor?
    appropå svart-vitt tänkande.
    Nej, men hon motsvarar sig själv.
  • Anonym (Klockradio)
    Anonym (Mini) skrev 2024-07-16 23:37:41 följande:
    Låter som att hon var av en annan nationalitet, t ex från Iran eller östeuropa. Det där är inget svenskt drag jag har stött på någonsin.
    Helsvensk och blond. Väldigt principfast.
    Anonym (Klockradio) skrev 2024-07-17 15:57:56 följande:
    Nej, men hon motsvarar sig själv.
    Vad har hon med tråden att göra?
  • Anonym (Klockradio)
    Anonym (Klockan var slagen) skrev 2024-07-17 16:23:25 följande:
    Vad har hon med tråden att göra?
    vi pratar om mansnormer, krav
    Anonym (Klockradio) skrev 2024-07-18 00:44:01 följande:
    vi pratar om mansnormer, krav
    Du pratar om en kvinna, ts pratar om kvinnor. Har du en Toyota förresten?
Svar på tråden Sjuka, ouppnåeliga mansnormer