Ni som skelar eller har skelat se hit
Jag söker svar på lite frågor om skelning då jag själv skelade ibland som barn men aldrig behövde hjälp för det och sen har jag gjort det nu och då som vuxen om jag är väldigt trött. Men skelningen är inget jag nånsin har märkt av själv och det är ytterst sällan jag gör det idag och då bara vid extrem trötthet.
Ni som skelar vad har ni för symptom? Märker ni det själva? Har ni behövt speciella glasögon med prismor eller vad det nu kallas? Dubbelseende? Operation? Huvudvärk? Har ni kunnat träna bort det och hur isf? Gör datorarbete och tittande i mobil saker värre?
Jag ser snett på vänster öga om jag tittar på en mobil. Dvs sidan på mobilen ser bredare ut upptill än nertill och min nya ögonläkare säger att det är pga skelning men har inte det med astigmatism att göra? Känner någon som skelar igen sig i att se snett? Jag tycker att det verkar väldigt märkligt att det skulle ha med skelning att göra då det skulle försvinna för det mesta då men det är alltid där. Jag skelar ju nästan aldrig enligt min familj.
Jag är ny på det här så vet inte riktigt vad jag ska fråga men berätta gärna vad ni vet.