• Anonym (Undrar)

Hur många kvinnor fejkar orgasm för partnerns skull

Har länge undrat över om det är vanligt att kvinnor fejkar sin orgasm för att mannen ska känna sig nöjd.

Frågan väcktes för några år sedan när jag hade ett förhållande med en gift man som nästan blev chockad av min orgasm. Han hade aldrig varit med om att vaginan kramar penis. 

Enligt honom fick hans fru alltid orgasm men det märktes liksom inte.

Kan det verkligen vara så ?

• Svar på tråden Hur många kvinnor fejkar orgasm för partnerns skull
  • Anonym (Larry)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-06-29 20:34:08 följande:

Har en fråga till

Varför är det frustrerande för män om kvinnan inte får orgasm?

Man vill göra det skönt för den man älskar. Hennes orgasm blir ett kvitto på att vi har det skönt tillsammans, att jag "gör rätt".

Min fru har väldigt diskreta orgasmer, utan stön, utan stora rörelser, men jag har lärt mig läsa av det där när hon kniper ihop benen, böjer dem lite grann, att magen krampar lite. Hon kommer sällan av smek och slick, behöver sin satisfyer som får henne att komma på två minuter.
  • Anonym (JB)
    Anonym (Larry) skrev 2024-07-02 09:14:04 följande:
    Man vill göra det skönt för den man älskar. Hennes orgasm blir ett kvitto på att vi har det skönt tillsammans, att jag "gör rätt".

Min fru har väldigt diskreta orgasmer, utan stön, utan stora rörelser, men jag har lärt mig läsa av det där när hon kniper ihop benen, böjer dem lite grann, att magen krampar lite. Hon kommer sällan av smek och slick, behöver sin satisfyer som får henne att komma på två minuter.
    Men då är det ju tack vare den hon kommer, just saying...

Jag har riktigt skönt sex "trots" att jag extremt sällan kommer. Som tur är fattar min nuvarande det, orgasmpress är det osexigaste som finns. 
  • Anonym (Undrar)

Tycker faktiskt att det är riktigt jobbigt att känna pressen att man måste få orgasm så att partnern ska bli nöjd.  Det är faktiskt så att man kan ha det skönt och mysigt ändå.  Allt focus krig orgasmen gör att man tappar intimiteten, glädjen och leken. 

Ibland känns det som om det gäller att prestera både som kvinna och man. Man glömmer erotiken leken och myset som är så viktigt.  

• Anonym (Fejkstönar)

Jag fejkstönar ibland, fast det är mer som uppmuntran att fortsätta/guidning. Hade jag inte fejkstönat och genom det "manipulerat" så tror jag att jag hade fått betydligt färre orgasmer.

• Anonym (Nja)
    Anonym (JB) skrev 2024-07-02 17:01:05 följande:

Jag har riktigt skönt sex "trots" att jag extremt sällan kommer. Som tur är fattar min nuvarande det, orgasmpress är det osexigaste som finns. 
    Det gör väl inget. Viktigast att de har skönt tillsammans :)
  • Anonym (Larry)
    Anonym (Fejkstönar) skrev 2024-07-02 17:50:23 följande:

Jag fejkstönar ibland, fast det är mer som uppmuntran att fortsätta/guidning. Hade jag inte fejkstönat och genom det "manipulerat" så tror jag att jag hade fått betydligt färre orgasmer.

Det tror jag att min tystlåtna fru också gör, fejkstönar lite grann. Det får mig att komma. Om det är fejk så är det skön fejk.
  • Anonym (Larry)
    Anonym (JB) skrev 2024-07-02 17:01:05 följande:

Ja, men då har vi haft sex på olika sätt en lång stund innan, så satisfyern (och min sexleksak) behövs bara för den sista knuffen upp i paradiset. Huvudsaken är att man har det skönt ihop, tycker jag.
  • Mandel

Kan helt ärligt säga att jag aldrig sagt att jag fått en orgasm om jag inte fått det och har jag fått det så har det märkts...

Och helt ärligt så är det inte själva orgasmen som är det bästa även om de är fantastiska, utan det är resan dit som är det njutbara och den största behållningen av att ha sex. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Larry)
    Mandel skrev 2024-07-03 10:26:05 följande:

Kan helt ärligt säga att jag aldrig sagt att jag fått en orgasm om jag inte fått det och har jag fått det så har det märkts...

Och helt ärligt så är det inte själva orgasmen som är det bästa även om de är fantastiska, utan det är resan dit som är det njutbara och den största behållningen av att ha sex. 

Ja, det där är något jag tränar mig på, något att lära av kvinnan: Att älska består av så mycket mer än orgasmen. En sexterapeut pratar om att man ska vara "mindful" i sängen, alltså medvetet närvarande, känna det som fingertopparna känner, tungan som kittlar, dofterna, ljuden...

Tyvärr är nog många män alltför prestationsdrivna och springer mot målsnöret istället för att njuta av resan.
  • Anonym (Sara)

Åh nej, jag skulle aldrig någonsin fejka en orgasm. Det är ju som att ljuga. Och är du i ett förhållande tror jag bara att fejkade sätter stopp för dig att faktiskt kunna uppnå en riktig orgasm med din partner. Sen är ju sex underbart även utan orgasm så jag har aldrig känt orgasmkrav. Blir det så blir det men klart ett extra plus om man får komma en eller flera gånger 😊

• Anonym (Sara)

En av mina bästa vänner har fejkat med alla sina pojkvänner. Även den hon har nu. Hon skulle vilja erkänna för honom och "börja om" men är rädd för hur han kommer reagera. Dumt att nästla sig in i den typen av lögner. Hon fejkar för att göra honom glad hellre än att faktiskt fokusera och lära sig om sin egen njutning. 

• Anonym (Lycklig)

Vet iallafall att min fru inte kan fejka. Och hon får alltid orgasm.
    Sqirtar så sängkläderna får bytas,skakar och låter mycket.
    Efteråt gäspar hon på ett sätt som hon aldrig gör annars plus att hon gnyr som en hundvalp en bra stund.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-03 17:56:21 följande:

Vet iallafall att min fru inte kan fejka. Och hon får alltid orgasm.
    Sqirtar så sängkläderna får bytas,skakar och låter mycket.
    Efteråt gäspar hon på ett sätt som hon aldrig gör annars plus att hon gnyr som en hundvalp en bra stund.

Det enda jag kände när jag läste din kommentar var fan jag vill verkligen inte bli recenserad så. 
    Du menar det säkert positivt men jag skulle verkligen känna mig bedömt. Man kommer väl som man kommer. 

Men angående att squirta. Det gör jag med ibland, men det är inte skönt på ett klimaxsätt alltså likställer jag det inte med en orgasm. Tycker inte om det direkt och vill helst inte göra det, men män älskar det av någon anledning. 
  • Anonym (E)

Jag är kvinna och tycker inte att sex är underbart utan orgasm. Orgasmen är i princip den enda fysiska njutningen jag får av sex, tyvärr.

• Tyra myra

Idag är fokuset inställt på orgasmen hos såväl kvinnor som män.  Man glömmer lätt bort att det är själva intimiteten och känslan att vara ett som bygger relationen,

Det är inte heller så säkert att mannen får orgasm bara för att han har sädesavgång.

Man kan säga att vill man se det som ett problem så visst kan man det men det är absolut inget måste. Man kan ha det mysigt och skönt ändå. Att bara fokusera på orgasmen skapar bara prestationsångest

Svar på tråden Hur många kvinnor fejkar orgasm för partnerns skull