• Anonym (Förvirrad)

Positivt test ena dagen, negativt resten

Hej!
    Jag är otroligt förvirrad och undrar om fler varit med om samma.. Jag var hos läkaren i torsdags och fick då ögondroppar. På torsdagskväll tog jag ett clearblue gravtest som visade "Gravid 1-2v". När jag sedan tog test på fredagen visade det sedan negativt. Jag tänkte stt jag väntar med att ta ett till på lördagmorgonen för att vara säker, även det visade "Ej gravid".
    Jag har jag googlat och googlat och de står ofta att "ett pluss är alltid ett pluss" men jag blir ändå osäker, och framförallt besviken.
    Kan ögondropparna jag fick ha påverkat testet på något sätt och gjort de positivt även fast jag inte är gravid?

• Svar på tråden Positivt test ena dagen, negativt resten
  • Anonym (Gk)

När skulle du ha mens? Det kan nog tyvärr vara en kemisk graviditet, när ägget befruktas och släpper igen innan 6+0. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Gk) skrev 2024-07-01 21:05:58 följande:

När skulle du ha mens? Det kan nog tyvärr vara en kemisk graviditet, när ägget befruktas och släpper igen innan 6+0. 

Jag har en väldigt oregelbunden mens så är inte riktigt säker.. Blödde lite en vecka innan positivt test. 
  • Anonym (Gk)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-07-01 21:11:50 följande:
    Jag har en väldigt oregelbunden mens så är inte riktigt säker.. Blödde lite en vecka innan positivt test. 
    Så tråkigt, kanske var det positiva testet rester kvar av hcg? Eller så kanske du får mensen snart?  Det är väldigt vanligt med kemiska och beror oftast på att något jar blivit fel vid befruktningen, så det inte kan fortsätta utvecklas. Nästa gång kan det gå hur bra som helst 🙏 Tror det är osannolikt att testen visat fel.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Gk) skrev 2024-07-01 21:39:42 följande:
    Så tråkigt, kanske var det positiva testet rester kvar av hcg? Eller så kanske du får mensen snart?  Det är väldigt vanligt med kemiska och beror oftast på att något jar blivit fel vid befruktningen, så det inte kan fortsätta utvecklas. Nästa gång kan det gå hur bra som helst 🙏 Tror det är osannolikt att testen visat fel.
    Tack så mycket för ditt svar. Har försökt hitta olika förklaringar och man blir nästan tokig av förvirring. Aldrig hört om kemisk förut men det låter ju troligt att det kanske är så det gått till!
  • Annalena12344

Godmorgon 
    beklagar , så tråkigt ! 

men nej du kan ej få ett positivt graviditetstest av ägond. mer sannolikt att du fick ett tidigt missfall.
    alla styrka och lycka till med framtiden 

Svar på tråden Positivt test ena dagen, negativt resten