• Anonym (EIPS-Agda)

Personlighetsstörning och sociala medier

Jag har pga personlighetstörning och inrådan från psykiatriker sedan länge slutat använda sociala medier. Det här har vart väldigt bra för mig, särskilt histrionin jag har tror jag har blivit mycket mildare.

Det här uppmärksamhetsbehovet, vågade bilder blir annars eskalerande och jag hade det svårt att vara i nuet, utan jag var i "Här är en bra plats att puta med röven på och visa på instagram" istället för att uppleva och vara här och nu, där jag befinner mig.

Jag vill undra om någon annan har någon erfarenhet eller tankar kring det här med histrionisk personlighetsstörning, narcissistisk personlighetsstörning och eips ihop med sociala medier. Är det helt toxiskt för alla med den typen av störningar?

• Svar på tråden Personlighetsstörning och sociala medier
  • Anonym (B)

Så varför hänger du på FL om du ska undvika sociala medier....?

• Anonym (V)
    Anonym (B) skrev 2024-07-03 07:56:12 följande:

Så varför hänger du på FL om du ska undvika sociala medier....?

Det här inte sociala medier. Det här är ett diskussionsforum. 

Otroligt. 

• Anonym (Pinsamt)

Lyssna på din psykiatriker. Låter som en riktig dålig idé att hålla på att posta rövbilder. Toxiskt? Kanske. Pinsamt? Så inåt helvete.

• Anonym (hamb)
    Anonym (EIPS-Agda) skrev 2024-07-02 23:38:53 följande:
    Personlighetsstörning och sociala medier

Jag har pga personlighetstörning och inrådan från psykiatriker sedan länge slutat använda sociala medier. Det här har vart väldigt bra för mig, särskilt histrionin jag har tror jag har blivit mycket mildare.

Det här uppmärksamhetsbehovet, vågade bilder blir annars eskalerande och jag hade det svårt att vara i nuet, utan jag var i "Här är en bra plats att puta med röven på och visa på instagram" istället för att uppleva och vara här och nu, där jag befinner mig.

Jag vill undra om någon annan har någon erfarenhet eller tankar kring det här med histrionisk personlighetsstörning, narcissistisk personlighetsstörning och eips ihop med sociala medier. Är det helt toxiskt för alla med den typen av störningar?

Det är nog inte svartvitt, utan beror nog på hur man mår! Om du är i ett läge där du mått bättre av att avstå så är det nog bra att fortsätta avstå. 

Men med tiden när du lär dig hantera dina svårigheter kan du säkert ta del av det positiva sociala medier medför. 
  • Anonym (F)

Känner en med detta som skrev väldigt olämpliga saker på Facebook. Inlägg där han öppet skrev om sina självmordstankar, olämpligt då han involverade sina barn i texten vissa vuxna och vissa omyndiga. Han arbetar också inom vården med psykisk ohälsa så om chefen såg det kan det blivit problem med. Hade liksom ingen spärr. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2024-07-03 09:07:52 följande:

Lyssna på din psykiatriker. Låter som en riktig dålig idé att hålla på att posta rövbilder. Toxiskt? Kanske. Pinsamt? Så inåt helvete.

Alltså det är ju inte så att man är ett monster för att man lägger upp bilder där man visar upp sin kropp.. Tänk på alla killar som lägger upp bilder på gymmet när de spänner sig , varför är det värre om tjejer gör det? Eller tycker du att man bara borde lägga upp bilder där man har typ tält eller burk på dig? Var går gränsen? Om man har tighta kläder och inte står som en ostbåge och bilden är lite från sidan, räknas det som en ?rövbild?? 

Nu tänker jag inte på nakenbilder direkt (som instagram ändå inte tillåter eller inte ska tillåta iallafall) utan typ om man står med träningstights och putar med rumpan lite. 

Men med det sagt, mår man själv dåligt av det ska man såklart inte göra det. 
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-03 09:16:28 följande:
    Alltså det är ju inte så att man är ett monster för att man lägger upp bilder där man visar upp sin kropp.. Tänk på alla killar som lägger upp bilder på gymmet när de spänner sig , varför är det värre om tjejer gör det? Eller tycker du att man bara borde lägga upp bilder där man har typ tält eller burk på dig? Var går gränsen? Om man har tighta kläder och inte står som en ostbåge och bilden är lite från sidan, räknas det som en ?rövbild?? 

Nu tänker jag inte på nakenbilder direkt (som instagram ändå inte tillåter eller inte ska tillåta iallafall) utan typ om man står med träningstights och putar med rumpan lite. 

Men med det sagt, mår man själv dåligt av det ska man såklart inte göra det. 
    Nu skrev jag inte att man är ett monster. Eller ens antydde något i närheten av det. Inte heller har jag skrivit att man måste ha tält och burk (antar att du menar burka). Det för står helt för dig själv. Däremot skriver TS att hon tar vågade bilder, som blir eskalerande och att hon putar med röven. Och ja, det är pinsamt.

(Ja, det är pinsamt med män som ligger upp spännbilder från gymmet också. Särskilt om de putar med röven. Har dock inte sett det senare)
Svar på tråden Personlighetsstörning och sociala medier