Vanliga symtom när man slutat med p-piller?
Hej! Försökte skriva detta till barnmorska här, men det gick inte..Jag har precis ätit p-piller som jag fått föreskrivet mot min pmds. Fick som riktlinje att ta dem i ca 2mån för att se om de gav effekt, men eftersom jag upplevde att jag bara mådde lite dåligt men precis hela tiden istället så slutade jag med dem efter ca 6-7v.
Något jag inte tänkte på när jag slutade med dem var dock att jag och sambon precis en dag innan haft oskyddat samlag som slutat med att han kom i. Detta kom jag och tänka på ännu en dag senare och pratade då med min sambo om det. Vi förstår att det finns en möjlighet att bli gravid när man gör så, men som något futtigt försök till att häva det så tog jag igen p-piller ett par dagar till. En graviditet skulle inte vara ovälkommen, men just nu väldigt oplanerad.
Några dagar efter att jag slutat med p-pillrena så fick jag iaf som mens (bortfallsblödning). Lite drygt en vecka senare började jag få molvärk i magen, ömma bröst och pms som visar sig i att jag är väldigt lättirriterad. Detta har alltså pågått i ungefär en vecka
Jag undrar nu då om detta kan vara tidiga tecken på en graviditet eller är det helt enkelt helt normala symtom för mig som nyligen slutat med ett hormonellt preventivmedel?
Mvh