• Anonym (Kuk i kubik)

Trassel med gummit

Jag har problem att få på kondomen. Sitter inte direkt på någon monster kuk (17x14) men ändå tycker jag att det är svårt att trä på. Man vill ju inte råka rispa gummit med naglarna eller missa luftbubblan i toppen. Värst är när kuken hinner bli slak, för att man fipplat för mycket. Oftast har man ju några enheter in, så kuken är ju inte helt samarbetsvillig.
    Det kan vara så att man övergick från gummi till silikon som inte är lika töjbart, för jag hade inte detta problem tidigare. Så komigen ge mig era bästa tips, kvinna som man, hur gör ni? Jag vill veta vad som blir rätt och vad som blir fel.

Tacksam för svar!
    Kram

• Svar på tråden Trassel med gummit
  • XDX

Grande XL är rekommenderad för 13 - 15 cm omkrets, har du provat den? Aldrig sett den i butik, kan dock finnas i nån särskild butik för sexleksaker och sånt.

Eventuellt kan du prova Grande, finns i vissa Willysbutiker. Men den är inte så rymlig runt roten, dock ändå lite större än Profil. Det beror på din kuks form. 

Grande XL passar mig, och jag kan absolut inte använda Profil. 

Många av oss är fellärda att standardkondomer passar alla. 

• zz22zz

Beställ kondomer i rätt storlek t ex från kondomkungen om inte RFSU Grande passar. 

Be din partner runka/suga av dig medan du öppnar kondompaketet. 

Knip åt med tummen och pekfingret kring behållaren i toppen av kondomer så att luften pressas ut. 

Dra ner förhuden och placera kondomer på ollontoppen medan du fortsatt håller kondomspetsen ihoppressad. 

Rulla ner kondomer över kuken tills den är helt utrullad och släpp toppen. Når kondomen penisroten utan att vara helt utrullad drar du upp förhuden med kondomer på och fortsätter seden rulla ned den. 

När du kommit tar du genast tag i nedre delen av kondomer och drar dig sedan ut. 

Lycka till!

• Anonym (Kuk i kubik)
    zz22zz skrev 2024-07-07 00:12:05 följande:

Beställ kondomer i rätt storlek t ex från kondomkungen om inte RFSU Grande passar. 

Be din partner runka/suga av dig medan du öppnar kondompaketet. 

Knip åt med tummen och pekfingret kring behållaren i toppen av kondomer så att luften pressas ut. 

Dra ner förhuden och placera kondomer på ollontoppen medan du fortsatt håller kondomspetsen ihoppressad. 

Rulla ner kondomer över kuken tills den är helt utrullad och släpp toppen. Når kondomen penisroten utan att vara helt utrullad drar du upp förhuden med kondomer på och fortsätter seden rulla ned den. 

När du kommit tar du genast tag i nedre delen av kondomer och drar dig sedan ut. 

Lycka till!

Tack, kör med samma metod. Bortsett från avsugningen! Men problemet är att kondomrullen fastnar mellan flänsen och ollonet. Om jag försöker med båda händerna släpper jag in luft och med bara en hand så sitter den fast. Det är ju pga de trånga kondomerna. Men man kan ju be sin parten om hjälp också?
  • Anonym (Kuk i kubik)
    XDX skrev 2024-07-06 16:42:53 följande:

Grande XL är rekommenderad för 13 - 15 cm omkrets, har du provat den? Aldrig sett den i butik, kan dock finnas i nån särskild butik för sexleksaker och sånt.

Eventuellt kan du prova Grande, finns i vissa Willysbutiker. Men den är inte så rymlig runt roten, dock ändå lite större än Profil. Det beror på din kuks form. 

Grande XL passar mig, och jag kan absolut inte använda Profil. 

Många av oss är fellärda att standardkondomer passar alla. 

Tack som fan!
    Ska genast beställa!
  • zz22zz
    Anonym (Kuk i kubik) skrev 2024-07-07 00:37:15 följande:
    Tack, kör med samma metod. Bortsett från avsugningen! Men problemet är att kondomrullen fastnar mellan flänsen och ollonet. Om jag försöker med båda händerna släpper jag in luft och med bara en hand så sitter den fast. Det är ju pga de trånga kondomerna. Men man kan ju be sin parten om hjälp också?
    Menar du att du att du lyckas rulla ned kondomen nedanför ollonet men inte längre eller att den fastnar precis innan den kommer över ollonets nedre kant? Spännar du ut förhuden så att den är sträckt? Har du fingrarna kupade som en ring kring kuken då du rullar ned kondomen? Det låter i så fall som att du behöver en större storlek. 
  • zz22zz

Ja. Du kan be din partner om hjälp. Det är inte ovanligt att partnern sätter på kondomen.

• Nicke989

Jag tycker Grande XL är bra. Har 18x15 cm, dvs ganska lik storlek som du. Vanliga kondomer är plågsamma att ta på, men Grande XL fungerar bra.

17x14 cm är stort, om man hellre förlitar sig på vettigt genomförda undersökningar, i stället för vad anonymt folk skriver på internet. Enligt diagram på https://en.wikipedia.org/wiki/Human_penis_size har max 2-3 % av världens manliga befolkning större kuk än du, så det är inte märkligt om du upplever att normalstora kondomer är besvärliga.

• Anonym (Kuk i kubik)
    zz22zz skrev 2024-07-07 00:52:01 följande:
    Menar du att du att du lyckas rulla ned kondomen nedanför ollonet men inte längre eller att den fastnar precis innan den kommer över ollonets nedre kant? Spännar du ut förhuden så att den är sträckt? Har du fingrarna kupade som en ring kring kuken då du rullar ned kondomen? Det låter i så fall som att du behöver en större storlek. 
    Japp, beställde en laddning med olika kondomer igår natt. Tror att det är min lösning. Ett annat problem är att kondomerna har spruckit i tid och otid. Det kan ju bero på luft i kondomen men också att den helt enkelt är för trång.  
  • Anonym (M)

Jag har ungefär samma storlek som du och använder alltid Grande XL om jag måste ha kondom. Profil t ex är svår att få på och klämmer obekvämt hårt. 

Svar på tråden Trassel med gummit