• Anonym (S)

Känner mig som en svag/misslyckad människa som måste äta antidepressiva

Jag vet, dumma tankar men kan inte hjälpa det. 

känner mig så svag/misslyckad/sämre som människa som måste äta ssri. Att jag inte kan besegra min ångest på egen hand gör mig så besviken på mig själv!!! 

har provat allt, olika terapi-former, motion, meditation osvosv - inget funkar! det enda som hjälper mig att hantera ångesten är just ssri? 

hur kan man tänka kring detta? För att få en lite mera positiv inställning? Att jämföra det med insulin känns inte riktigt rätt av nån anledning. Vet inte hur jag ska tänka kring detta! Mer än att jag behöver ssri för att fungera som människa? 
    input någon?

• Svar på tråden Känner mig som en svag/misslyckad människa som måste äta antidepressiva
  • Anonym (Skuggan)

Känslan av värdelöshet är en värdegrund som blev inprogrammerad i barndomen, det enda sättet det lilla barnet såg vägen framåt var att ta på sig skulden. Du upprepar vad som känns välbekant, det är iaf tryggare än en oviss framtid.

För att bryta mönstret måste du bli medveten om din skugga och se den för vad den är, endast då kan du bli autentisk och sann mot dig själv.

När du är sann mot dig själv finns det en möjlighet att förlåta dig själv, ändra på din värdegrund, först då kan du bli fri.

• Anonym (T)

Jag skulle behöva men har inte vågat. Tycker snarare du är modig. Har det hjälpt dig?

• Anonym (S)
    Anonym (T) skrev 2024-07-07 20:23:30 följande:

Jag skulle behöva men har inte vågat. Tycker snarare du är modig. Har det hjälpt dig?

Ja gud ja! Mirakel medicin! Testa säger jag bara! Dock tar det tid för medicinen att verka så man måste ha tålamod. och det kan bli mkt värre innan det vänder men det gäller att hålla ut!!
  • Anonym (Ej svag)

Du är inte dålig, svagare eller sämre på något sätt. Tar jag med. Va hemskt innan. Är väl jättebra att det finns något som funkar för dig? Jo man kan jämföra det med insulin, medicin mot högt blodtryck, värktabletter mm. Enda skillnaden är att det är fysiska problem och dina psykiska. Man ska ta hand om sin hälsa oavsett. Sedan kan du göra annat vid sidan om som är bra för din hälsa. Sova bra, äta bra, röra på dig göra saker du tycker om osv. Terapi, meditation, naturen mm. Kontentan, du är inte svag, konstig eller sämre. Då kan folk gå o bita ihop mot all fysisk smärta och behov av medicin för fysiska åkommor annars är de svaga🤷?♀️ du är stark tycker jag som bryr dig om din hälsa och gör saker du behöver för att må bra.

• Anonym (4)

Du är ju svag och misslyckad om du behöver medicin för att fungera. 

• Anonym (Ej svag)
    Anonym (4) skrev 2024-07-07 21:19:12 följande:

Sjukaste jag hört.
  • Anonym (S)

Tror du verkligen jag skulle skriva detta inlägget om jag skulle ta åt mig av kommenterar som dessa? 😂
    puss på dig också! 
  • Anonym (Leily)

Och somliga älskar att provocera, suck 
Svar på tråden Känner mig som en svag/misslyckad människa som måste äta antidepressiva