• Anonym (hej)

Forskare från Norge bevisar att incels har rätt. Dejtingappar hotar vår överlevnad.

www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

"Datingapparna hotar den västliga civilisationen", enligt Mads Larsen, forskare vid Oslo universitet.

Vad säger ni nu? Ni som har förnekat incelteoriers riktighet in i absurdum och kallat det för suspekt. Skäms ni inte? Ångrar ni vad ni skrev?

• Svar på tråden Forskare från Norge bevisar att incels har rätt. Dejtingappar hotar vår överlevnad.
  • Anonym (Fd Fuckboy)
    Anonym (...) skrev 2024-07-18 14:13:33 följande:
    På profiler för personer man ogillar 
    Tycker man det är jobbigt så har man nog en hel del mentala problem att ta tag i. 
  • Anonym (Fd Fuckboy)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-30 13:52:44 följande:

Har träffat min man på Tinder och är så jävla trött på alla som säger att dejtningappar är för skummisar. Sure, tog mig 1 år av svajpande att hitta min man men det är banne mig långt ifrån alla killar som ens har självförtroendet att vara äckliga, sen beror det också på vad man har för profil. Att man säger att  de som är där är ute efter sex beror la på ens låga standard och vilka man svajpar på. Har du en bild på dig i bikini och en beskrivning med emojis då ger du inte män mycket mer än en kropp. 

Träffade tre killar som var helt oseriösa och deras första dejt var öl och kaffe och hade låg standard innan jag matchade med en VD som utan att ens se nån annan bild än mitt ansikte tog mig på trerättersmiddag. Har aldrig mått så bra i ett förhållande och det är också dags för er att inse att man får det man söker, svajpar ni på äckel som är ute efter sex så får ni också de. Det finns bra män också, man kan inte få en snygg kille som vaskar champagne och tro att det blir nån man av det. Hellre en lagom kille som kan anses "ful" och som ger en trygghet än en snygging som sen ska gå bakom ryggen på en för han tror att han kan få allt och alla hur lätt som helst. 

De flesta mentalt vuxna kvinnor tycker dock att en kaffe eller liknande är helt okej på en första dejt. Poängen är ju att lära känna varandra. Sen kan jag gärna laga en trerätters senare om man matchar. Men den typen av handlingar tidigt kan ju lura en. Alternativt att man är en omogen person som lockas av statussaker. 
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (Fd Fuckboy) skrev 2024-07-31 00:12:41 följande:
    De flesta mentalt vuxna kvinnor tycker dock att en kaffe eller liknande är helt okej på en första dejt. Poängen är ju att lära känna varandra. Sen kan jag gärna laga en trerätters senare om man matchar. Men den typen av handlingar tidigt kan ju lura en. Alternativt att man är en omogen person som lockas av statussaker. 
    Absolut är det så, dock mogna kvinnor med låg standard som träffar män som vill lägga minimal med effort och pengar så de kan gå på 5 detjer på en vecka. 

Du kan få hänga kvar i din liga med kvinnor som sjunker lika lågt som dig, ingen har sagt att du ska dejta nån du inte har råd med? Betyder inte att bara för att nån har hög standard och du inte kan nå de så ska de sänka sig för din skull? Det finns gott om gentleman som förstår att en redig dejt har alltid varit en middag. Konceptet, ta en kaffe tillsammans eller gå en promenad visar bara att killen inte vill investera för mycket och det är inte ett gott tecken att börja ett förhållande när någon inte ens ser dig värdig en middag. 

Är du rädd att lägga 1800 på en kvinnas middag som du inte matchar med? Då har du antingen inte råd eller är snål så då är det rimligt att hålla sig kvar vid kvinnor som inte heller ställer krav på att dejta nån som har lite hyfs och elegans. Att kunna ta en middag har inte med klass att göra, det är handlar om din standard som verkar vara låg likt 90% av dagens män som klagar på att de inte kan skaffa partner. 

Har varit på många fina dejter (inklusive två på Frantzén) och aldrig känt mig lurad, kanske för att man betalar för sin egen del på andra dejten för att visa att man inte är där för pengar :) 
  • Anonym (...)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-07-30 17:28:04 följande:

Man kan varken kräva att någon annan har sex med en, eller att någon annan fixar ens orgasm.

Kvinnor får själva ta ansvar för sin njutning, precis som män.

Kvinnor som inte njuter av sexet brukar dock tröttna på sex, vilket män inte brukar vilja att kvinnor ska göra. Det ligger alltså i mäns intresse att deras partner är nöjd med sexet. Men det är ingen rättighet.

Det ligger även i kvinnors intresse att deras män är nöjda med sexlivet. Men kvinnor har inget intresse av att ligga med män de inte är attraherade av. Det handlar inte om olika rättigheter, utan om tillgång och efterfrågan. 

Debatten handlar i stort om att det ska vara orättvist etc, inte att kvinnor ska ta eget ansvar. 

Att påstå att felet är på männen för de skulle ha något ansvar är inte att ta eget ansvar 
  • Anonym (...)
    Anonym (Skyll dig själv) skrev 2024-07-20 02:32:16 följande:
    Jag är rätt gammal och fet. Så om jag blir handikappad och inte kan fixa mitt sexliv på egen hand, så har jag rätt att kräva det? Av dig? För att mina valmöjligheter ändrades mot min vilja? 
    Du har inte varit gammal under hela ditt liv. 
    Handikappade äldre kvinnor har det säkert bättre än vad jag har. 
  • Anonym (Kvinnornas fel)
    Anonym (...) skrev 2024-07-30 12:14:18 följande:
    Inget orättvist när det handlar om något sexuellt. 
    Inte att någon förtjänar sex eller inte. 
    Idioter? 
    Nu för tiden är till och med supermodeller för fula för dagens kvinnor.

Andra som är idioter.....
  • Anonym (...)
    Anonym (Annika) skrev 2024-07-18 13:06:58 följande:

Ja reglerna datingmarknaden kommer ju inte gå. Kvinnor är av naturen selektiva, alla honor av alla arter är det. Det är en naturlag. Lika som att männnen är biologiskt betingade att så sin säd runtomkring.

Går ej att reglera bort fattar ni inte det?

I så fall kan vi väl likagärna reglera den så att oattraktiva män med dålig människosynlig förbjuds från apparna. Som kvinna är det väldigt traumatiskt att tvingas titta på desss profiler som man inte attraheras av. Reglera bort fula män från apparna. Då kommer alla män på tinder få ligga det lovar jag. Hur låter det? 

Det ska handla om "naturen" när kvinnor missgynnas.
    Kvinnor ska välja män utifrån vilka män som skulle ha bra gener för att få fram ett livskraftigt barn. 
    Kvinnor och vissa män ska sedan ha mer sex än vad det är tänkt och samhället ska bidra med preventivmedel, aborter och vård för exempelvis könssjukdomar 
  • Anonym (...)

Många kvinnor tycker det är orättvist när män kan inte bli ofriviligt gravida men det ska vara okej när det är kvinnor som får vara selektiva och att ha valmöjligheter 

• Anonym (Man)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 01:11:54 följande:
    Absolut är det så, dock mogna kvinnor med låg standard som träffar män som vill lägga minimal med effort och pengar så de kan gå på 5 detjer på en vecka. 

Du kan få hänga kvar i din liga med kvinnor som sjunker lika lågt som dig, ingen har sagt att du ska dejta nån du inte har råd med? Betyder inte att bara för att nån har hög standard och du inte kan nå de så ska de sänka sig för din skull? Det finns gott om gentleman som förstår att en redig dejt har alltid varit en middag. Konceptet, ta en kaffe tillsammans eller gå en promenad visar bara att killen inte vill investera för mycket och det är inte ett gott tecken att börja ett förhållande när någon inte ens ser dig värdig en middag. 

Är du rädd att lägga 1800 på en kvinnas middag som du inte matchar med? Då har du antingen inte råd eller är snål så då är det rimligt att hålla sig kvar vid kvinnor som inte heller ställer krav på att dejta nån som har lite hyfs och elegans. Att kunna ta en middag har inte med klass att göra, det är handlar om din standard som verkar vara låg likt 90% av dagens män som klagar på att de inte kan skaffa partner. 

Har varit på många fina dejter (inklusive två på Frantzén) och aldrig känt mig lurad, kanske för att man betalar för sin egen del på andra dejten för att visa att man inte är där för pengar :) 
    På andra dejten betalar du din del, men när bjuder du då?
    Golddiggers vill ha jämställdhet med lika lön men ändå bli bjudna.
  • Anonym (...)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-05 22:20:30 följande:
    På andra dejten betalar du din del, men när bjuder du då?
    Golddiggers vill ha jämställdhet med lika lön men ändå bli bjudna.
    Många kvinnor vill inte att sex, förhållande och dejting ska vara jämställt. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (...) skrev 2024-08-05 21:56:34 följande:
    Debatten handlar i stort om att det ska vara orättvist etc, inte att kvinnor ska ta eget ansvar. 

Att påstå att felet är på männen för de skulle ha något ansvar är inte att ta eget ansvar 
    Du skriver bara mer och mer obegripligt. Det går inte att följa med i dina resonemang, som är helt bakvända.
  • Anonym (...)

Om sex ska handla om att förtjäna det så borde debatten och lagstiftning se annorlunda ut. 
    Man kan inte snacka om befolkningen och att samhället ska hjälp till med njutbara sexuella relationer. 

ha säkra och njutbara sexuella upplevelser

www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/sexuell-halsa-hivprevention/sexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter/

Pridefestivaler handlar inte då om att alla personer ska älska vem de vill utan det handlar om privilegierade människors rättighet att älska någon.

Etc. 
Svar på tråden Forskare från Norge bevisar att incels har rätt. Dejtingappar hotar vår överlevnad.