• Anonym (A)

VLCD - när vänder det?

Jag har påbörjat en kur med Allevos sopor och bars. Det här är dag två och det är rätt tufft. Hungern kan jag hantera men jag mår illa och har huvudvärk. 

Problemet är att min migrän triggas om jag bara intar flytande föda så jag har haft i lite psylliumfrön för att få mer konsistens. 

Jag är förstås medveten om att det är tufft men när vände det för er? När började ni har må bättre på dieten?

Jag har läst att det kan ta upp till en vecka innan det värsta är över. Som tur är har jag semester nu för jag är rätt mör. 

Har ni några tips för hur man härdar ut första tiden? 

Obs! Jag vill inte ha åsikter om VLCD utan svar från personer som har följt eller följer dieten just nu. 

• Svar på tråden VLCD - när vänder det?
  • Anonym (Protein)

För mig vände det aldrig. Jag mådde skit. La istället till lite protein. Ett ägg när jag kände mig dålig eller en bit kyckling. Mådde bra och rasade i vikt.

• Anonym (A)
    Anonym (Protein) skrev 2024-07-09 15:59:48 följande:

För mig vände det aldrig. Jag mådde skit. La istället till lite protein. Ett ägg när jag kände mig dålig eller en bit kyckling. Mådde bra och rasade i vikt.

Ja, det finns ju olika varianter om man vill köra LCD . Om jag inte mår bättre kanske jag får övergå till det men det är för tidigt att veta i mitt fall. 

Jag provade LCHF tidigare och mådde pyton av det. Jag klarar inte av fet mat även om jag valde de nyttigare alternativen så nu ger jag detta ett försök i stället. 

• Anonym (Protein)
    Anonym (A) skrev 2024-07-09 16:07:27 följande:

Ja, det finns ju olika varianter om man vill köra LCD . Om jag inte mår bättre kanske jag får övergå till det men det är för tidigt att veta i mitt fall. 

Jag provade LCHF tidigare och mådde pyton av det. Jag klarar inte av fet mat även om jag valde de nyttigare alternativen så nu ger jag detta ett försök i stället. 

Jag mådde inte heller bra av LCHF. Menade inte hela måltider, utan små bitar av magert protein när det behövs. Gick ner lika snabbt som på ren kur, men mådde betydligt bättre, så kan verkligen rekommendera det.
  • Anonym (Protein)

Och det är fortfarande i högsta grad VLCD, inte LCD.

• Anonym (A)
    Anonym (Protein) skrev 2024-07-09 16:17:05 följande:
    Jag mådde inte heller bra av LCHF. Menade inte hela måltider, utan små bitar av magert protein när det behövs. Gick ner lika snabbt som på ren kur, men mådde betydligt bättre, så kan verkligen rekommendera det.
    Aha, då missförstod jag. Bra att veta att det alternativet finns. 
  • Anonym (vanlig mat)

När jag slutade med produkterna och började göra riktig mat. Fortfarande VLCD, eftersom det bara är kaloriräkning. Det var förmodligen något i produkterna, eller något som inte var i produkterna som fick min kropp att reagera med huvudvärk/migrän, illamående och matthet.

När jag började göra egen mat så började jag också deltidsfasta. Två lite större mål och ett mellanmål mådde jag mycket bättre av än tre minimål och två minimellanmål.

• Anonym (A)
    Anonym (vanlig mat) skrev 2024-07-09 17:12:35 följande:

När jag slutade med produkterna och började göra riktig mat. Fortfarande VLCD, eftersom det bara är kaloriräkning. Det var förmodligen något i produkterna, eller något som inte var i produkterna som fick min kropp att reagera med huvudvärk/migrän, illamående och matthet.

När jag började göra egen mat så började jag också deltidsfasta. Två lite större mål och ett mellanmål mådde jag mycket bättre av än tre minimål och två minimellanmål.

Hur länge tog du produkterna? 
Svar på tråden VLCD - när vänder det?