Någon som är bra på hygien?
Sommarjobbar på ett boende där en vårdtagare idag hade gjort nr 2 i blöjan och det var rejält löst dessutom. Använde såklart handskar när jag tvättade hen men när jag skulle ta av dom råkade jag göra sönder ena så att tvålskummet som var kvar på handsken hamnade rakt på handflatan istället. Det var alltså ingen ren avföring jag fick på handen, men rester från skummet som blev när jag tvättade hen.När jag gjort allt klart tvättade jag givetvis händerna och tvålade in flera gånger dessutom. Använde tvål från Bliw om det spelar någon roll. Jag är väl ren och inte har rester av avföring kvar, men känner mig inte fräsch. Hade tänkt rulla köttbullar till middag nu, men känner mig så äcklad ifall något spår skulle finnas kvar.
Hur effektivt är egentligen tvål? Tog även handsprit efteråt, så förhoppningsvis tog det död på en del baciller men behöver era åsikter. Hade ni känt er rena och fräscha nu? Kanske ska tillägga att jag inte har problem att utföra sådana arbetsuppgifter men jag vill inte ha något direkt på mig.