• Anonym (Anonym)

Min sambo vill aldrig ligga?

Jag o min nuvarande sambo har varit tillsammans i snart 3år, men han vill aldrig ligga längre, ett litet tag sedan hade vi en diskussion om att vi skulle ha mera sex då vi båda tyckte vi skulle ha de oftare, nu när hans semester börjat har vi inte haft sex på snart 3 veckor, blir galen snart, så Fort jag försöker ta iniatsitiv så avböjer han, varje gång.. inte super kul att få nobben varje gång man försöker så jag ger snart upp såklart vill jag inte ha sex om inte han är med på de men han får upp stämningen till de o sen avböjer. han säger att han älskar mig o att jag attraherande men könns inte så! tagit på mig lite extra sexiga kläder men leder inte upp till något mer än att jag ser fånig ut som går runt med sexiga kläder som jag sen sjölv får ta av.. blir så ledsen får känslan av att han inte är attraherad längre o vet inte vad jag ska göra så fort jag frågar säger han ju att han fortvarande är de.. så ni killar hur vill ni att man ska göra? ska man bara lämna de o vänta eller ska man försöka på något annat sätt. 

• Svar på tråden Min sambo vill aldrig ligga?
  • Anonym (Man)

Oftast är det ju tjejen som tröttnar först - varför tror du själv att han tappat stinget? 

• Anonym (Skuggan)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-07-09 22:25:19 följande:

Jag o min nuvarande sambo har varit tillsammans i snart 3år, men han vill aldrig ligga längre, ett litet tag sedan hade vi en diskussion om att vi skulle ha mera sex då vi båda tyckte vi skulle ha de oftare, nu när hans semester börjat har vi inte haft sex på snart 3 veckor, blir galen snart, så Fort jag försöker ta iniatsitiv så avböjer han, varje gång.. inte super kul att få nobben varje gång man försöker så jag ger snart upp såklart vill jag inte ha sex om inte han är med på de men han får upp stämningen till de o sen avböjer. han säger att han älskar mig o att jag attraherande men könns inte så! tagit på mig lite extra sexiga kläder men leder inte upp till något mer än att jag ser fånig ut som går runt med sexiga kläder som jag sen sjölv får ta av.. blir så ledsen får känslan av att han inte är attraherad längre o vet inte vad jag ska göra så fort jag frågar säger han ju att han fortvarande är de.. så ni killar hur vill ni att man ska göra? ska man bara lämna de o vänta eller ska man försöka på något annat sätt. 

Finns det några andra problemområden i erat förhållande?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-09 22:41:54 följande:

Oftast är det ju tjejen som tröttnar först - varför tror du själv att han tappat stinget? 

Ja men precis så tänker jag med att de bruksr vara! Jag har ingen ananing känns som att jag frågat om allt med! Om hur han mår osv!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Skuggan) skrev 2024-07-09 23:40:42 följande:
    Finns det några andra problemområden i erat förhållande?
    Inte vad jag kan komma på.. de som är de svåra, han har sagt art han mår bra och allt så, så då litar man ju på de!
  • Anonym (Nattugglan)

Det kan inte ha att göra med att han känner sig stressad eller att han har mycket andra saker som han tänker på? Det kan minska sexlusten.

Kan du inte fråga honom om varför han får upp stämningen till att ha sex men att han sedan avböjer?

• Tukt

Det finns ju typ 90 000 trådar på familjeliv om detta. Så du är ju inte ensam.
    Men egentligen finns det, enligt mig, bara ett svar, nämligen att skaffa hjälp för det eller avsluta relationen.
    Han måste förstå att ni måste prata om de verkliga orsakerna till problemet, annars kommer det inte fungera.

• Anonym (Inte min make heller)

Man känner sig väldigt oattraktiv tillslut när han aldrig vill ligga, märker att han inte kollar intresserat när man t.ex.byter om m.m. 
    Tillslut fick jag fram att han inte är attraherad pga att jag är överviktig. Så det blir till att banta nu. 

• Anonym (Strategi)

Jag tror du ska vänta ut honom. Jag har sedan en rätt lång tid tillbaka gjort en regel för mig själv. Jag tar initiativ till sex varannan gång. Har jag tagit initiativ så brukar han hänga på. Nästa gång får han ta initiativ även om det tar lite tid. Tror att det är bra för att den andre inte känner sig pressad då och själv känner man sig inte för påhängsen. Det blir också ett delat ansvar. I ditt läge kanske man kan uttala det lite mer tydligt att det är så du kommer göra nu. Troligtvis behöver du prata med honom för att reda ut om ni har olika sexlust eller om det finns ett problem som ligger i vägen.

• Anonym (Man)
    Anonym (Inte min make heller) skrev 2024-07-10 00:50:51 följande:

Man känner sig väldigt oattraktiv tillslut när han aldrig vill ligga, märker att han inte kollar intresserat när man t.ex.byter om m.m. 
    Tillslut fick jag fram att han inte är attraherad pga att jag är överviktig. Så det blir till att banta nu. 

Det var min nästa gissning - verkar var otroligt vanligt.
  • Anonym (Mannen)

Bra för. Många glömmer att det är när man är i relation man ska vara som snyggast.

De förstår inte att utseendet påverkar relationen.
  • Anonym (2016)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-07-09 22:25:19 följande:

Så tråkigt att höra. Jag hard et precis likadant i min relation, fast jag är man.
    Kan det vara så att han tycker sexet är tråkigt eller slentrianmässigt? Ni kanske ska testa något nytt och experimentera lite?
  • Anonym (Lustfyllt par)

Väldigt tråkigt att höra att du/ni har det så. 
    Men som jag ser det så är det något ni verkligen måste sätta er ner och prata ordentligt om och reda ut varför han inte vill. Kanske att ni får ta in på hotell för att få bort all vardag runtom er och sen verkligen ta tag i det, för någon anledning finns att han inte vill. Om han fortfarande inte vill eller kan tala om varför så är det professionell hjälp, någon relationsterapeut eller liknande som kan hjälpa er. Men om det fortsätter får nog du ställa dig frågan om du verkligen accepterar att ha det så. Ingen, varken man eller kvinna ska behöva ha det så utan man måste ha någon samstämmig syn på hur förhållandet ska vara och sex är en stor del av det. 
    Ärlig kommunikation där båda kan tala om precis vad ni känner och tycker och också tillåts av den andra att tycka och känna så utan att vara rädd för att bli ifrågasatt för hur ni känner och tycker. Fokusera istället på hur ni kan lösa det. Går det inte att lösa kanske ni inte ska leva tillsammans då problem i sexlivet efter redan tre år kan bottna i något djupare problem.
    Men jag hoppas att ni kan lösa det, för det går ofta. Om båda verkligen vill.

• Anonym (göka)

Flugor i trumpeten ??

• Anonym (Rob)

Oj, har du gått ner dig så redan efter 3 år?   Oerhört oattraktivt.  Du får vara glad att han inte har lämnat dig.
  • Anonym (J)

Få i honom lite vin, klä dig sexigt och gå ner på honom.

problem solved. Sluta prata och greppa tag om hans skrev

• Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2024-07-11 14:04:09 följande:

Få i honom lite vin, klä dig sexigt och gå ner på honom.

problem solved. Sluta prata och greppa tag om hans skrev

Att klä sig sexigt hjälper föga om man har gått upp i vikt.
  • Anonym (Petta)

Du behöver en ny sambo, helt klart. Det gjorde jag, två gånger. Kasta inte bort ditt liv!

Svar på tråden Min sambo vill aldrig ligga?