• Anonym (Emma)

Kan man få apkoppor av toalett?

Kanske är lite paranoid nu. Jag var på en mottagning där man testar sig för sexuellt överförbara sjukdomar.. Jag har bara varit med en person de senaste 4 åren men vi har gjort slut och blivit tillsammans igen några gånger och jag är inte 100% säker på vad han har gjort. 

Är gravid i vecka 8 och hade symtom på UVI men blank urinsticka så jag bestämde mig för att testa mig för klamydia också för säkerhets skull. När jag var där såg jag en lapp om apkoppor och blir lite orolig. Kan man bli smittad om nån som har haft det har gått på samma toalett? Gick ju på toaletten där när jag lämnade urinprov. 

Är det nån som vet? Vet att andra könsjukdomar inte smittar genom att använda samma toalett. 

• Svar på tråden Kan man få apkoppor av toalett?
  • Anonym (G)

Vet ej
    men skulle alltid sätta toapapper på sitsen på en offentlig toa. 

• Anonym (Emma)
    Anonym (G) skrev 2024-07-10 17:52:51 följande:

Vet ej
    men skulle alltid sätta toapapper på sitsen på en offentlig toa. 

Jo men egentligen kan det ju nästan lika gärna finnas på toalettpappret isåfall
  • Anonym (G)
    Anonym (Emma) skrev 2024-07-10 18:38:11 följande:
    Jo men egentligen kan det ju nästan lika gärna finnas på toalettpappret isåfall
    pappret sitter väl i en inlåst kåpa så att man drar ut en bit. Man kan ej ta på pappret som andra ska använda
  • Anonym (Emma)
    Anonym (G) skrev 2024-07-10 18:41:16 följande:
    pappret sitter väl i en inlåst kåpa så att man drar ut en bit. Man kan ej ta på pappret som andra ska använda
    Nej det var en vanlig som man har hemma bara, torkade mig med servetter som jag hade med. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Emma) skrev 2024-07-10 18:51:11 följande:
    Nej det var en vanlig som man har hemma bara, torkade mig med servetter som jag hade med. 
    Aha ja de där toarullarna ska man passa sig för. finns folk som använder för att torka nålar de använt för droger. Borde vara låsta rullar tycker jag är mkt säkrare
  • Anonym (GD)
    Anonym (G) skrev 2024-07-10 18:54:48 följande:
    Aha ja de där toarullarna ska man passa sig för. finns folk som använder för att torka nålar de använt för droger. Borde vara låsta rullar tycker jag är mkt säkrare
    Dessvärre brukar nyckeln sitta kvar i låset.
Svar på tråden Kan man få apkoppor av toalett?