• Anonym (Fundersam)

Riklig blödning 12 dagar innan mens. Missfall?

Jag ska ha mens om 12 dagar och ikväll fick jag en ganska rejäl blödning som fortfarande pågår. Sen jag fick barn för 1,5 år sen har jag haft lite mellanblödningar men det har varit sparsamt, typ lite rosa på pappret. Den här blödningen är klarröd och har även haft lite klumpar. Behöver ha tampong i vilket jag inte brukar behöva vid mina mellanblödningar. Jag har även lite molande värk. Vad pågår? Min cykel är regelbunden så jag kan inte ha fått mens såhär tidigt.

Har inte haft sex runt äl de senaste två månaderna i alla fall så borde inte bero på graviditet eller missfall heller? Om det nu skulle vara ett tidigt missfall, visar ett graviditetstest positivt i så fall? Vad kan det annars bero på? Känns som en alldeles för riklig blödning för att det skulle vara blödning i samband med äl också.

• Svar på tråden Riklig blödning 12 dagar innan mens. Missfall?
  • Anonym (Inte mf)

Eftersom du rimligtvis måste ha blivit befruktad för bara nån lr ett par dar sen i så fall, så känns det ju inte rimligt att det skulle vara mf iaf... men vad det kan vara vet jag inte. Såvida din kropp helt enkelt inte bara hoppat över äl den här gången, så att cykeln av den anledningen är kortare. Även om du normalt sett har en regelbynden cykel kan kroppen ju få en knäpp nån gång emellanåt... jag hade nog ändå ringt 1177 och rådgjort.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Inte mf) skrev 2024-07-10 23:05:27 följande:

Eftersom du rimligtvis måste ha blivit befruktad för bara nån lr ett par dar sen i så fall, så känns det ju inte rimligt att det skulle vara mf iaf... men vad det kan vara vet jag inte. Såvida din kropp helt enkelt inte bara hoppat över äl den här gången, så att cykeln av den anledningen är kortare. Även om du normalt sett har en regelbynden cykel kan kroppen ju få en knäpp nån gång emellanåt... jag hade nog ändå ringt 1177 och rådgjort.

Nej det känns ju väldigt märkligt att få missfall när man knappt har hunnit bli befruktad. Hade mens som vanligt sist också och det borde jag inte haft om det var så att jag blev befruktad förra månaden. Jag får ringa och rådgöra med någon. Är lite orolig att det är något som inte står rätt till, som en cysta eller cellförändringar som kan orsaka blödningar. Känns inte alls bra att få en sån här stor blödning mitt i cykeln :/

• Anonym (Enkelt)

Du har haft en oregelbunden mens.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Enkelt) skrev 2024-07-11 12:11:44 följande:

Du har haft en oregelbunden mens.

Men blödningen tog slut imorse, så hade den bara igår kväll och inatt. Kan man ha så kort mens om man har oregelbunden mens? Har alltid haft mer eller mindre regelbunden mens, den har bara ökat i mängd och antal dagar sen jag födde barn.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-07-11 13:55:41 följande:

Men blödningen tog slut imorse, så hade den bara igår kväll och inatt. Kan man ha så kort mens om man har oregelbunden mens? Har alltid haft mer eller mindre regelbunden mens, den har bara ökat i mängd och antal dagar sen jag födde barn.

Ja det kan man. Efter att ha fått barn så gick min mens från 5 dagar till 2. Ju äldre man blir desto konstigare beter sig mensen också. Kanske kalla det en mellanblödning då snarare? Man kan blöda vid ÄL men det ska inte vara så stora mängder som du verkar ha haft.
Svar på tråden Riklig blödning 12 dagar innan mens. Missfall?