• Anonym (Hina)

Tre män

Det här kommer antagligen låta märkligt och fredag till trots så är jag helt seriös.

Det finns tre män som alla får det att fladdra lite extra i magen på olika sätt. 

1. Svensk. Liknande nicheintresse och vi verkar klaffa på många plan... kanske inte den skarpaste alla gånger, men definitivt inte obildad. 

2. Latino (adopterad). Bortsett från att han är väldigt fin att vila ögonen på så är han skarp och har samma typ av humor som jag. Behöver aldrig betona "det var ett skämt" som till han ovan, utan han svarar med samma mynt.

3. Annat nordiskt land. Väldigt intelligent, men tjatar mycket om att träffas trots att jag sagt att jag vill prata mer först. Han ger dock inga creep-vibbar trots det... verkar väldigt snäll och erbjöd sig tex hjälpa med flytt trots att vi bara pratat nån vecka då. Sen att jag är väldigt svag för hans språk kanske bidrar till att jag låter honom komma undan med tex tjatet som jag inte hade gjort med andra...

Rent spontant, vem hade du övervägt att träffa? 2 och 3 bor i samma stad, 1 i en nån timme härifrån.

• Svar på tråden Tre män
  • Anonym (L)

Fine, men hur är det viktigt? Jag tror att de flesta har kulturella konnotationer till begreppet latino som blir missvisande när det handlar om en adopterad person. Jag skulle till exempel utgå ifrån att en latino talar spanska vilket han kanske inte alls gör. 

Det första jag säger om min medelålders väninna som adopterades från Korea till Sverige på 70-talet är inte att hon är korean. Att hon identifierar sig som både svensk och korean är en annan sak. Om jag säger ?min koreanska väninna? blir de naturliga följdfrågorna när hon flyttade till Sverige och om hon pratar svenska etc. 

TS lägger ju själv till att latinon är adopterad och att det därmed inte finns några kulturskillnader. Det är ju inte så konstigt, killen är ju svensk och det finns inte ett enda latino-utseende så latino är alltså redundant information, även om det är semantiskt korrekt. Snygg hade räckt. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (L) skrev 2024-07-13 10:23:39 följande:

Fine, men hur är det viktigt? Jag tror att de flesta har kulturella konnotationer till begreppet latino som blir missvisande när det handlar om en adopterad person. Jag skulle till exempel utgå ifrån att en latino talar spanska vilket han kanske inte alls gör. 

Det första jag säger om min medelålders väninna som adopterades från Korea till Sverige på 70-talet är inte att hon är korean. Att hon identifierar sig som både svensk och korean är en annan sak. Om jag säger ?min koreanska väninna? blir de naturliga följdfrågorna när hon flyttade till Sverige och om hon pratar svenska etc. 

TS lägger ju själv till att latinon är adopterad och att det därmed inte finns några kulturskillnader. Det är ju inte så konstigt, killen är ju svensk och det finns inte ett enda latino-utseende så latino är alltså redundant information, även om det är semantiskt korrekt. Snygg hade räckt. 

Jag tror inte det är viktigt. TS försökte väl bara beskriva de olika männen. Att hon benämnde en som latino och en som svensk har väl lika lite betydelse, eller? Känns som att ni hakar upp er på en helt obetydligt sak istället för det tråden handlar om. 

• Anonym (Hm)

Alla latinos är dessutom inte snygga, precis som vilka andra personer som helst. Man kan således inte använda ordet snygg som ett substitut till latino.Det är väldigt skilda saker. Ska man använda ordet ljushyad och blond för att beskriva en svensk? Stor och stark för att beskriva en ryss? Lång och smal för att beskriva någon från Somalia? 

TS ville beskriva personens ursprung och inte hans utseende. Därför kan inte ordet snygg användas 

• Anonym (L)

Jag menade självfallet att det räcker att skriva att individen är snygg, vilket TS också gör, inte som en synonym till latino. Något som utmärker nr 2 är tydligen att han ser bra ut . Det hade räckt. 

• Anonym (Hm)

Men jag förstår ändå inte vad problemet är. TS har benämnt nummer 1 som svensk, nummer 2 som latino och nummer 3 som annat nordiskt land. Varför ifrågasätter du bara benämningen på nummer två och inte på ett eller tre? 

• Anonym (Va)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-13 19:35:04 följande:

Men jag förstår ändå inte vad problemet är. TS har benämnt nummer 1 som svensk, nummer 2 som latino och nummer 3 som annat nordiskt land. Varför ifrågasätter du bara benämningen på nummer två och inte på ett eller tre? 

Jo eftersom hon har inget negativt att säga om nr 2. Allt är positivt så det borde vara ett uppenbart val eftersom hon verkar vilja välja EN person att gå vidare med. Så det enda som faktiskt KAN rimma negativt är ursprunget. Nr 3 tillexempel ger hon bara ursäkter för och verkar vara smart och ha en speciell dialekt. Men egentligen säger hon att en annan kille utan dialekt hade hon redan kastat. Så det känns ju som latinobiten finns något problem i. Kanske har TS rasistiska föräldrar tex?. 
  • Anonym (Hina)
    Anonym (Va) skrev 2024-07-14 21:35:58 följande:
    Jo eftersom hon har inget negativt att säga om nr 2. Allt är positivt så det borde vara ett uppenbart val eftersom hon verkar vilja välja EN person att gå vidare med. Så det enda som faktiskt KAN rimma negativt är ursprunget. Nr 3 tillexempel ger hon bara ursäkter för och verkar vara smart och ha en speciell dialekt. Men egentligen säger hon att en annan kille utan dialekt hade hon redan kastat. Så det känns ju som latinobiten finns något problem i. Kanske har TS rasistiska föräldrar tex?. 
    Men sluta nu, jag har inga som helst problem med hans ursprung och det skulle ingen annan i min familj ha heller. Om jag ska säga något negativt om nr 2 så är det att han lagt ut dickpick på sin sida. Det har inte de andra.

Nej jag vet inte vad det är med nr 3 jag fastnat för, jag vet bara att han har något som gjort att jag tolererar mer än vad jag skulle haft tålamod till med andra. Jag vet inte om det är ursprunget som påverkar mig eller inte.
  • Anonym (Solklart 2)

Jag tycker också nr 2. 

den där 3 - så på efter en vecka. Han är desperat. Du tycker det är kul nu men akta dig.

• Anonym (Hina)

En uppdatering...

1. Han är den jag känner mig tryggast med i brist på bättre ord. Han känns verkligen snäll och är så noga med att betona att allt är upp till mig, han kommer aldrig pressa mig till något etc (som han vet att jag varit utsatt för tidigare). Han säger att han gärna hjälper mig få tillbaka tilliten till män igen osv. Men... jag känner inget mer än just det... han gör mig glad genom sitt sätt att vara, men inga fjärilar...

2. Fjärilar har däremot han orsakat big time... det kom så plötsligt och jag har svårt att låta bli att tänka på honom... men vi har knappt pratat på två dygn nu. Har ingen aning om var han tagit vägen och vill inte verka klängig om jag skriver och frågar... vi "är ju inget", så känns som jag inte har rätten att vara så frågvis...

3. Skrev efter flera dagars tystnad (han är på semester). Fick en selfie och en fråga om jag kan skicka bild också... men sen inte hört mycket mer. Däremot kände jag hur hjärtat slog lite hårdare när jag såg att han skrivit...

Jag vet inte om trean bara är knepig socialt eller om jag borde hålla mig undan... men nu undrar jag mest hur jag ska förhålla mig till tvåan...

• MammaMalmö

Jag tror du tycker bäst om han latrinen. 

bara du vet o ingen annan,

jag är lite i samma situation som du. Det jag har gjort, är att jag har tänkt o tänkt väldigt mycket.
    jag kan säga till dig
    att  välja med hjärtat 

• Anonym (korven)

Nr 2, viktigt att va på samma våglängd.

• Anonym (korven)
    Anonym (Hina) skrev 2024-07-14 23:16:25 följande:
    Men sluta nu, jag har inga som helst problem med hans ursprung och det skulle ingen annan i min familj ha heller. Om jag ska säga något negativt om nr 2 så är det att han lagt ut dickpick på sin sida. Det har inte de andra.

Nej jag vet inte vad det är med nr 3 jag fastnat för, jag vet bara att han har något som gjort att jag tolererar mer än vad jag skulle haft tålamod till med andra. Jag vet inte om det är ursprunget som påverkar mig eller inte.
    Jaha, om där finns en dickpick hos nr 2, ja då hade jag struntat honom, ja i alla tre. Möjligen träffat nr 1 bara för att se om han va gullig i verkligheten.
  • Anonym (korven)

Om du dessutom har problem med tillit till män och haft det jobbigt, så är nog nr 1 ännu mer relevant att förhålla sig till. Testa och gå på en dejt med honom!

En snubbe som lägger ut en dickpick i sin dejtingprofil, som nr 2 gjort, känns gränslös. Behöver du verkligen en sådan? 

• Anonym (Hina)
    Anonym (korven) skrev 2024-07-19 00:31:16 följande:

Om du dessutom har problem med tillit till män och haft det jobbigt, så är nog nr 1 ännu mer relevant att förhålla sig till. Testa och gå på en dejt med honom!

En snubbe som lägger ut en dickpick i sin dejtingprofil, som nr 2 gjort, känns gränslös. Behöver du verkligen en sådan? 

Nej jag brukar normalt inte svara på de som lagt ut sånt... men den kvällen var jag uttråkad och ingen annan skrev, så det var bara tidsfördriv. Märkte snabbt att han var rolig att prata med och att vi hade liknande humor, men jag höll ändå en viss distans... sen vet jag inte vad som hände, plötsligt började jag komma på mig själv med att tänka mer och mer på honom och det tär på mig att inte ha hört något på flera dagar... jag försöker intala mig att det inte är någon skillnad mot tidigare, då kunde det också gå dagar mellan att vi pratade, det råkar bara vara att jag känner mer nu än då. Det behöver ju inte betyda att det är så för hans del... eller han kanske är en sån som inte har behov att prata dagligen... eller så har nåt annat hänt... lite av tortyr att fundera över...
  • Anonym (korven)

Han låter som en player.

Se till att träffa dem alla tre, bara på en dejt, gå inte hemma och dagdröm. Känns som du är på kapitel 12, fast du bara kommit till inledningen i boken

Svar på tråden Tre män