Anonym (SA) skrev 2024-08-08 13:50:56 följande:
Folk är ju komplett muppiga! Har inte folk läst din TS?? Bara bestämmer sig direkt att TS är den dumma, känsliga, korkade! Välkommen till Familjeliv, förvisso.... Så ni tror att svägerskan plötsligt kommer med gott uppsåt och är uppriktigt nyfiken på deras husförsäljning, efter att ha ställt till jävelskap på jävelskap under flera år?? Aldrig i livet, häxan visste exakt vad hon gjorde!! Eftersom hon inte fått informationen direkt från er så visste hon att det var en känslig punkt och nu använde det som någon slags härskarteknik! "Haha, jag vet minsann!!". Hon njöt till fullo av att ha fått reda på skvaller!
En dust jag har haft med min egen mor flertalet gånger. Va fan ska hon diskutera mig med mitt syskon för??? Jag ser det som så att vill syskonet att jag ska veta nåt så berättar h*n det själv! Det är inte mamma som ska fungera som någon slags sambandscentral och upplysa om mer eller mindre känsliga saker! Och får man veta nåt så har man ändå vett att hålla käften och inte går och fejsar personen med informationen! Drar ju både 'en själv och skvallerbyttan i dålig dager!
Tack, du förstår precis det jag beskriver!!!
Precis så känner jag, jag är inte arg för att svägerskan vet det är ingen hemlighet men eftersom hon i princip tagit alla glädjestunder som handlat om min make och mig och gjort till något där hon är viktigast, bröllop, vårt barns födelse, vår förlovning osv osv.
Alla dessa händelser har hon känt sig utanför i för att hon inte fått sista ordet, hon kom inte på vårt bröllop och anledningen hon sa då visade sig vara en lögn.
Det var mer ett test för att se om brorsan ställer in sitt egna bröllop för att hon 1 vecka innan har förhinder.. När min make inte ställde in blev hon bitter.
Hans mamma alltså min svärmor tyckte vi skulle ha ett till bröllop bara för min svägerska vilket maken tydligt sa nej till för hon hade inga förhinder.
Denna bitterheten riktades förstås mot mig och följde av flertalet "hemliga samtal" mellan svägerskan och min make där svägerskan envisades om att jag övertalat honom att inte ställa in bröllopet, att min make ska se upp och inte acceptera att jag förstör deras syskonrelation, att det viktigaste är att de som syskon har en god relation och om jag inte vill ha en relation till henne så får det inte förstöra för dom, att svägerskan känner att jag ignorerar henne och att det är sååå jobbigt för henne för hon vill ju ha en relation till mig.
Där någonstans brast det för min make och han ifrågasatte vad JAG håller på med för han trodde på fullaste allvar att allt hans syster sa var sant.
Jag visade då upp att jag skrivit till henne flera gånger och inte fått svar, att jag ringt henne men inte fått svar.
Då föll polletten ner för honom och han började ta avstånd från henne och avbryta och säga stop när hon ringde honom för att ifrågasätta hans val av fru.
Därefter tog hon bort mig från sociala medier, nu har jag ingen kontakt med svägerskan sen ett bra tag tillbaka.
Svägerskan försöker på listiga sätt att sätta min make I situationer där han ska välja mellan sin syster och mig och det är bara konstigt att en människa som är 40+ håller på så.
Den här människan är verkligen en psykopat och då är jag inte okänslig, bitter, avundsjuk eller vad det nu mer än övriga i forumet tror om mig.
Jag är bara FÖRSIKTIG för svägerskan är väldigt konstig och oberäknelig.
Mitt äktenskap har under flera år gått ut på att bråka med min make och "bevisa" för honom att jag inte har något problem med hans syster utan hon har allvarliga problem för att han skapat sig en familj och bryr sig om oss.
Jag förstår att detta är superkonstigt och det är det, det har tagit mig många år att bearbeta och acceptera hur hon är som person.
Det har även fört med att jag har stenkoll när hon har bågot djävulskap på gång tyvärr.
Hennes närvaro drar alltid med sig dramatik och hennes sätt att sätta på sig offerkoftan är rätt absurda.
Hon har ju make, barn osv men tycker ändå sig vara den viktigaste delen i sin brors familj