• Anonym (Orolig ts)

Inbuktning/grop huvud

Är en vuxen person och har haft en inbuktning/grop på huvudet, lite bak på sidan. Har haft det mer än 1 år. Vet inte om jag alltid har haft det. 

Har lite huvudvärk ibland. Men inga andra symtom som illamående/kräkningar, epelepsi, syn eller svag fysisk som man kan ha när man läser symtom. 

Någon som vet något eller ska man kolla upp det?

• Svar på tråden Inbuktning/grop huvud
  • Anonym (X)

Huvudet i allmänhet är ju ganska gropigt och knöligt skulle jag säga. Och skallbeben är ganska individuella. La själv märke till en knöl I bakhuvudet som jag haft i 2 år nu, hade inte känt den innan men kollade hos läkare och det var bara en del av själva skallbenet som jag väl aldrig känt eller tänkt på riktigt innan. Såtillvida du inte har varit med om ett skalltrauma nyligen så skulle jag säga att den gropen är 100% ofarlig, huvudvärken torde inte komma därifrån. Du har dessutom haft den länge så hade det varit ngt allvarligt hade det visat sig för länge sedan. 
    Vill du vara på säkra sidan så kan du ju boka tid hos läkare som får känna på gropen. :) 

• FtS70

Huvudets oregelbundenhet var ju själva orsaken till frenologin, dvs irrläran att man kan utläsa en människas karaktär ifrån skallens form. Du behöver inte kolla upp det.

Svar på tråden Inbuktning/grop huvud