• Anonym (?)

Varför ljuger män och säger att de föredrar osminkade, naturliga tjejer?

Varför påstår män ofta att de gillar naturliga, söta tjejer som inte klär sig lättklätt och utan/mycket lite smink? Det verkar inte alls stämma. Varför ljuga eller försöka intala sig själv något annat? Det är ju alltid de snygga kvinnorna med smink och snygga kläder som visar mycket hud, som får mest uppmärksamhet. Har själv testat detta och jag får definitivt ännu mer uppmärksamhet,komplimanger, blickar och inviter när jag är sminkad, fixad och har lättklädda kläder, fixat hår. 

Jag kan köpa att de flesta män kanske inte föredrar ankläppar, lösögonfransar och en massa skönhetsingrepp och plastikoperationer, men så länge det inte ser överdrivet fake ut och så länge tjejen vet hur man sminkar sig snyggt och så länge tjejen inte är tjock så är det alltid just de tjejerna som får uppmärksamheten av män. Så är det. 

De män som föredrar osminkade tjejer som går runt i tantkläder eller typ kläder för friluftsliv, och som knappt lägger ner någon tid eller ansträngning alls vad gäller utseendet, är en väldigt liten minoritet..

De tjejer som anses vara de snyggaste och därmed får mest uppmärksamhet, är de tjejer som lägger ner tid och pengar på sitt utseende (och så måste man självklart ha tur i det genetiska lotteriet också).

• Svar på tråden Varför ljuger män och säger att de föredrar osminkade, naturliga tjejer?
  • Anonym (BD)
    Anonym (JZ) skrev 2024-07-19 11:20:54 följande:
    Du vet att det finns vattenfast smink som går att bada och duscha med utan att det rör sig en mm va?

Som sagt. Jag ser ganska tydligt att folk som är på stranden och badar inte är uppsminkade. Kan liksom se skillnad på smink och inte.

Du får nog acceptera att kvinnor utan smink inte alltid ser så hemska ut som du skulle önska att de gjorde. 

Tar man hand om sin hälsa så blir man inte glåmig i hyn.
    En frisk hy har redan naturliga färger och en naturlig lyster. Men det gäller som sagt att ha goda levnadsvanor.

• Anonym (Asse)

Män ljuger inte. Deras version av en sminkad tjej är starka färger på ögonlock och läppar. Direkt en tjej har lite mer neutrala färger så är hon "naturlig" oavsett hur många lager smink hon har. Samma med plastikoperationer och dylikt. Tror absolut inte de hade ratat en tjej med lagom mängd fillers och lagom stora sillar etc. De hade nog sett henne som naturlig också.

• Anonym (Ulf)

Män är inte blinda.  Klart att vi ser även små fillers(som är värre än smink!). Själv är jag kirurg. Jag träffar patienter för konsultation när de de är sminkade(lätt eller hårt sminkat) och sedan vid op och efteråt när de är naturella. Det syns stor skillnad även på en kvinna som bara använder lite smink. Samtliga ser bättre ut utan smink även om de skulle råka ha akne eller något sådant så kallat "skönhetsfel". 

• Anonym (More is more)

För att män inte ser skillnaden. Går jag ut helt ofixad så är jag helt anonym. Går jag ut fixad ( sminkad, fast naturligt ) så får jag komplimanger och uppmärksamhet. 
    Jag pratar vardag nu. På helgen vinner more is more. Av någon märklig anledning. 

• Anonym (Naturlig)
    mammatill6 skrev 2024-07-19 14:23:19 följande:
    Och det är för att du sminkar dig?

Trådstartaren låter inte seriös utan mer en som försöker provocera.

Så stor skillnad gör inte smink att män skulle hopas bara för att man smetat på lite läppstift och mascara. Kvinnor är mer intresserade av kladdet än män. 

Det finns också andra, mer avgörande faktorer i det avseendet. Män stöter på kvinnor som verkar inbjudande i sitt sätt, leenden, ögonkontakt, rörelser.
    Kläderna gör också en stor skillnad. Och fördelaktiga drag i ansikte och kroppsform. En snygg tjej kommer att vara det även osminkad. Det är ingen större skillnad. 
  • Anonym (olika barn)

Anonym (Lo): Jag använder bara penna och mascara. Aldrig foundation, puder eller rouge ens på frackfest. 

När jag trodde att jag ville ha puder och var 20+ sa säljaren i sminkaffären att jag har så finporig hy att det inte finns något puder som inte skulle få min hy att se grövre ut, och hon hade rätt.

Min hud reagerar mot i princip alla sminkprodukter (som välmenande vänner tjatat om att prova genom åren) inklusive läppstift så fotografen hade en timme på sig att ta bröllopskort och sen åkte den sminkningen av.

• Anonym (Lisa)

Jag tycker att många tjejer i den här tråden feltolkar. Jag har hört mängder av män säga att de föredrar tjejer utan smink, men då syftar de givetvis på tjejer som är naturligt vackra och inte kräver smink för att se bra ut. De gillar helt enkelt den naturliga looken, därmed inte sagt att alla osminkade ser bra ut eller ens i närheten av det. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (olika barn) skrev 2024-07-20 09:11:19 följande:

Anonym (Lo): Jag använder bara penna och mascara. Aldrig foundation, puder eller rouge ens på frackfest. 

När jag trodde att jag ville ha puder och var 20+ sa säljaren i sminkaffären att jag har så finporig hy att det inte finns något puder som inte skulle få min hy att se grövre ut, och hon hade rätt.

Min hud reagerar mot i princip alla sminkprodukter (som välmenande vänner tjatat om att prova genom åren) inklusive läppstift så fotografen hade en timme på sig att ta bröllopskort och sen åkte den sminkningen av.

Jag har också känslig hy och kan inte använda foundation och puder, har provat en gång när jag var typ 16 och sen aldrig mer. Men har också bra hy så har aldrig känt behovet. Jag använder en concealer för att punkt-jämna ut, men väldigt väldigt lite, och vissa dagar behövs inte det heller. Bronzer och rouge, men ytterst lite. Läppstift har jag aldrig, inte ens på fest.

Mina ögon klarar inte heller av särskilt många produkter, jag har fått prova mig fram. Qliniques ögonpennor och mascaror har fungerat dvs mina ögonlock har inte svullnat upp som att dom fått varsitt bistick, Lumenes ögonbrynspennor likaså (dom finns även i nyanser som passar min hudton + hår, dom flesta ögonbrynspennor är alldeles för röda för mitt mörkblonda hår och ljusa hy). 
    Kan absolut inte ha "vanliga" märken som Isadora, L'Oréal eller ens Make up store.
    I hudvårdsväg köper jag bara Dermalogica, dyrt som satan men min hud reagerar direkt på andra märken. Även där har jag fått prova mig fram och har gått på många nitar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (gg)

Min erfarenhet: Män ser inte skillnad på fixad och inte fixad. De tror att en look är naturlig, samtidigt som kvinnan de syftar till är naturlig är både opererad, botoxad, har fillers och är sminkad.

• Vådis

Köper egna stayups o strumpbyxor, har dem under långbyxorna. Man blir så inre kåt av att andra inte vet att jag har strumpor under

• Anonym (Ankmamman)

Fast haha, ändå väljer de duck faces! Ser dagligen män gå omkring med sina kvinnor med ankläppar. ändå säger de att det är så fult. Skäms de inte dårå? När deras egna tjej/fruga antingen ser ut som en anka, ser plastig ut eller har rejält svullna fläskläppar. Fattar inte.

jupp, ingen med fillers ser naturlig eller bättre ut med det

• Anonym (tt)
    Anonym (Ankmamman) skrev 2024-07-27 03:34:35 följande:

Fast haha, ändå väljer de duck faces! Ser dagligen män gå omkring med sina kvinnor med ankläppar. ändå säger de att det är så fult. Skäms de inte dårå? När deras egna tjej/fruga antingen ser ut som en anka, ser plastig ut eller har rejält svullna fläskläppar. Fattar inte.

Det har aldrig slagit dig att de där killarna kanske redan är i en relation när deras tjejer plötsligt får för sig att de ska blåsa upp och vanställa sina ansikten?

Uppskatta era kvinnor istället för att sitta och handtralla till trasiga plastbimbos i porr.

Känner de sig sedda och åtrådda så försvinner också tjejernas nojor kring sitt eget utseende.
  • Anonym (nika)

Dom flesta män vill ha vackra kvinnor. Det är prio 1. Om kvinnan är vacker från början behövs inte lika mycket fix. Det är att vara naturligt vacker.

När kvinnor åldras ser man ofta en tendens till mer smink, större örhängen och mer färgsprakande klädval. Det är som att åldrandet ska kompenseras med andra attiraljer.

Det finaste vi män vet, både hos yngre och äldre kvinnor, är en fin enkel look utan för mycket lull-lull. Men du behöver som sagt grunden vara bra och det är inte alla som har den turen i genlotteriet.

• Anonym (gg)
    Anonym (nika) skrev 2024-07-27 09:24:34 följande:

Dom flesta män vill ha vackra kvinnor. Det är prio 1. Om kvinnan är vacker från början behövs inte lika mycket fix. Det är att vara naturligt vacker.

När kvinnor åldras ser man ofta en tendens till mer smink, större örhängen och mer färgsprakande klädval. Det är som att åldrandet ska kompenseras med andra attiraljer.

Det finaste vi män vet, både hos yngre och äldre kvinnor, är en fin enkel look utan för mycket lull-lull. Men du behöver som sagt grunden vara bra och det är inte alla som har den turen i genlotteriet.

Jag kör en ganska klassisk look som äldre också. Men jag måste säga att jag ändå haft tur som ändå åldrats snyggt. Tycker väldigt många kvinnor mellan 40-50 idag ser väldigt snygga och naturliga ut jämfört med när jag var 20-30.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Ankmamman) skrev 2024-07-27 03:34:35 följande:

Fast det beror på hur man använder fillers eller fixar sig, en liten mängd fillers behöver inte ens synas att det är det. Jag har gjort en enda behandling vilket är tear through, filler under ögonen som tar bort mörka ringar, det syns inte alls att jag gjort det, jag ser bara piggare ut. Ringarna fick jag redan vid mitt första barn som 22-åring.
  • anonymmtjejj

Jag upplever att killar stirrar in mig mycket mer och ropar efter mig mer när jag har på mig heltäckande kläder på hösten och vintern. 

• Pixxel

Vi föredrar snygga osminkade tjejer framför snygga sminkade tjejer. Den bästa skönheten är ju naturlig såklart.

• Anonym (Gumma)

De flesta killar vill ha en söt /vacker kvinna,som har bra ekonomi och ser bra ut!

• Anonym (nika)
    Anonym (Gumma) skrev 2024-08-12 22:51:39 följande:

De flesta killar vill ha en söt /vacker kvinna,som har bra ekonomi och ser bra ut!

Absolut. Men bra ekonomi antyder en hög lön eller? Jag ser bara att hon behöver ha en ordnad ekonomi, alltså, inte en slarver. Hon behöver inte alls ha en hög lön.

Många kvinnor tror att dom är ett kap för att dom läst på universitet och har en bra tjänst med hög lön. Det är inte speciellt viktigt för oss män.
Svar på tråden Varför ljuger män och säger att de föredrar osminkade, naturliga tjejer?