• Anonym (Sorg)

Jag fick inte vara med på Visby/Medeltidsvecka - ''Det skall vara det gamla gänget'' - Säker på att om någon annan hade frågat, så skulle denne fått följa med

Jag har länge tyckt att jag alltid är utanför för vissa av min omgivning. Speciellt av en kvinna, som jag numera tänker att hon endast verkar vill träffa mig en och en och sällan bjuder in mig med hängkvällarna. JAG blev så glad när hon förut sa: ''Vi borde ses, det var så länge sedan.''. Jag tänkte för mig själv, att jag har alltid inbillat mig.

Men nu när jag tänker efter, är hon så villig att ses, men endast när hon och jag planerar och är för oss själva.

Jag är så ledsen.

Medeltid är någon jag alltid varit facinerad över sedan jag var barn. Jag har länge velat besöka Visby. Sett och hört så vackra saker om ön. Jag tycker egentligen bra om henne. Så det hade varit så kul om jag fick komma och få försa erfarenheten om ön, tillsammans med henne. Men jag är så ledsen.

Hon tog upp att hon skulle besöka Visby under Medeltidsveckan. JAG frågade om jag fick komma och svaret blev: ''Nej..?!...Vi skall umgås bara med det gamla gänget.''.

Jag har aldrig hållit på att gråta på länge p.g.a emotionalitet. Jag har alltid känt mig utanför. Men där fick mig att bli ledsen. Jag försökte hålla för masken och log. Jag tror det inte märktes något utåt, men inåt blev jag så ledsen.

• Svar på tråden Jag fick inte vara med på Visby/Medeltidsvecka - ''Det skall vara det gamla gänget'' - Säker på att om någon annan hade frågat, så skulle denne fått följa med
  • Anonym

Det finns lägen då man planerat att göra vissa saker med vissa kompisar.
    Det har ingenting med dig att göra.

• Anonym (f)

Evenemang där saker och sovplatser är hårdvaluta är inget man bara följer med på när man knappt känner varandra. Du har haft mängder av trådar om denna tjej, ni är inte nära. Så är det ibland.

• Anonym (X)

Brukar ni umgås mer ingående än fika/middag och en film?
    Känner du några av de hon ska åka med?

Om svaret på dessa frågor är nej framstår du som rätt gränslös.

• Anonym (X)
    Anonym (f) skrev 2024-07-20 23:15:08 följande:

Du har haft mängder av trådar om denna tjej, ni är inte nära. Så är det ibland.

Vad är det för trådar?
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (X) skrev 2024-07-21 00:26:26 följande:

Brukar ni umgås mer ingående än fika/middag och en film?
    Känner du några av de hon ska åka med?

Om svaret på dessa frågor är nej framstår du som rätt gränslös.

Jag känner samtliga, förutom en.
  • Anonym (X)
    Anonym (Sorg) skrev 2024-07-21 09:25:17 följande:
    Jag känner samtliga, förutom en.
    Känner som i att du umgås med dom?

Du svarade inte på det första.
  • Anonym (Ella)

Är de ett gäng som brukar göra saker tillsammans så kan ju hon ensam inte bjuda in en till. Det har ju inget med dig att göra!
    Det gänget är ju flera personers viljor och de kanske bestämde för länge sedan att när de gör något så är det bara dem.

Det kan ju även handla om att ha plats i bilen, ha plats på hotel/vandrarhem/i tält osv, det kan vara en i gänget som bjudit med de andra till sin sommarstuga osv.

Ta det inte så personligt att hon inte kan bjuda in dig till en gängresa där hon inte ensam bestämmer! 

Vill du så gärna åka på medeltidsvecka så åk med någon annan kompis? Måste det vara med just henne?

• Anonym (C.S.)
    Anonym (Ella) skrev 2024-07-21 10:07:10 följande:

Vill du så gärna åka på medeltidsvecka så åk med någon annan kompis? Måste det vara med just henne?

Det går även utmärkt att resa ensam, det enda är väl att logit kan bli dyrare. Det har jag gjort fast det var länge sedan nu, kanske 25 år sedan. Man anmäler sig till en massa workshops och då har man ju sällskap där. 
  • Anonym (Elsa)

Förstår att du blev besviken, men tycker inte det är helt okej att fråga om man får haka på någon annans redan planerade resa. Speciellt inte när det är ett helt gäng som åker och där transport/hotell/logi/aktiviteter troligtvis bokats långt i förväg. Hur väl känner du de andra som ska åka? Känner du dem genom din kompis eller umgås du enskilt med dem? 

• Anonym (M)

Så typiskt svenskt att inte släppa in. Jag förstår att du blir besviken, TS. Jag brukar generellt sett tycka att man ska vara försiktig med att bjuda in sig själv till sociala tillställningar, men medeltidsveckan borde man väl kunna bjuda in fler till? The more - the merrier? tänker jag. 

Om det är samma personer som jag känner som brukar åka på denna medeltidsvecka, så är jag inte förvånad ? de har en tendens att frysa ut. Alla. 

• Anonym (X)

Om det är ett gäng som brukar åka är det inte självklart att haka på, speciellt inte sådär i sista minuten, när de andra planerat och fixat flera månader innan.

• Goneril
    Att "hänga med", ad hoc, funkar inte för denna typ av evenemang. Man måste planera, god framförhållning, krävs, bokning åtskilliga månader i förväg. Hotellrum är dyrt, även campingplatser, inte underligt alls att väninnan var avvisande.                                                                                                                                            Dessutom: Är man ett gäng som är påläst och instuderat på medeltiden och går in seriöst för den kanske de inte vill ha med sig en amatör. Det får man respektera. 

Svar på tråden Jag fick inte vara med på Visby/Medeltidsvecka - ''Det skall vara det gamla gänget'' - Säker på att om någon annan hade frågat, så skulle denne fått följa med