• Mumininord

Beställa klamydiatest i ett förhållande?

Har träffat en fantastisk kille sedan ett år tillbaka och vi planerar för en framtid ihop. Båda vill ha barn rätt snart och vi tittar på hus. 

Däremot råkade jag se att han under sitt förra långvariga förhållande hade beställt ett klamydiatest. Jag har väldigt svårt för folk som är otrogna och skulle inte valt en kille som jag visste varit det i tidigare förhållanden. sen vet jag ju såklart inte om så var fallet, det vill säga om han var otrogen mot henne och därefter tog ett test. Men har svårt att släppa det. Har Inte frågat honom då det ändå var 4år sedan har var i det senaste förhållandet. Men hur vanligt är det att man beställer ett klamydiatest i ett förhållande? Känns ju rent spontant som något man bara gör när man gjort ett snedsteg..

• Svar på tråden Beställa klamydiatest i ett förhållande?
  • Anonym (Hmm)

Det kanske var hon som var otrogen? Du bör nog fråga honom om det är så viktigt för dig.

• Mumininord
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-21 18:07:02 följande:

Det kanske var hon som var otrogen? Du bör nog fråga honom om det är så viktigt för dig.

Vi hade en diskussion om otrohet förut, då sa han att han aldrig skulle vara det och om han någonsin skulle få för sig något liknande skulle han göra slut först. Därefter nämnde han att ingen har varit otrogen mot honom vad han vet. 
  • Anonym (Hmm)
    Mumininord skrev 2024-07-21 18:11:26 följande:
    Vi hade en diskussion om otrohet förut, då sa han att han aldrig skulle vara det och om han någonsin skulle få för sig något liknande skulle han göra slut först. Därefter nämnde han att ingen har varit otrogen mot honom vad han vet. 
    Då bör du nog ändå fråga varför han beställde ett klamydiatest. Hur fick du reda på det förresten?
  • Mumininord

Fick reda på det när jag skulle hjälpa honom med kry-appen, såg en beställning från 2020. 

• Anonym (Hmm)
    Mumininord skrev 2024-07-21 18:38:28 följande:

Fick reda på det när jag skulle hjälpa honom med kry-appen, såg en beställning från 2020. 

Ah ok, ja men bäst är nog att fråga ändå.
  • Anonym (Jag)

Jag har gjort det .. testade mig senast för några veckor sen, är gravid och hade symtom på UVI men det var inte det.. och inte klamydia heller , testet var negativt.
    Jag och min kille har ett barn tillsammans och väntar vårt andra gemensamma, jag har inte varit med nån annan på 3,5 år (så länge som vi har varit tillsammans) men det har varit dåligt och nästan slut mellan oss några gånger och jag är inte helt 100 på vad han har gjort. 

Det kan ju vara så att han hade symtom och misstänkte att hon var otrogen .. det bästa är väl att fråga? Hur fick du veta? 

• Anonym (nnn)

Han kan ha struntat i att testa sig i början av deras förhållande och gjort det under.

• Mumininord
    Anonym (nnn) skrev 2024-07-21 22:34:52 följande:

Han kan ha struntat i att testa sig i början av deras förhållande och gjort det under.

Ja precis kan ju finnas flera förklaringar. Är i valet och kvalet om jag ska fråga om det eller inte. Hade såklart varit lättare att inte veta om det faktiskt var så att han var otrogen. 
  • Anonym (Hmm)

Du får bestämma dig för om det är viktigt eller inte. När du började tråden lät det viktigt och isf frågar man, men nu låter det som att det inte är så viktigt iaf.

Om han var otrogen och du inte vet om det så var han fortfarande det, med alla risker det innebär.

• Anonym (Ui)

Ja du, mitt ex gick och testade sig, ingen av oss hade varit otrogen. Jag hade tydligen haft klamydia i flera år utan att veta om det, det tog 2-3 år innan han fick symptom. Vi lärde oss den hårda vägen att man alltid ska testa sig innan man slopar kondomerna i en ny relation.

• Anonym (lena)

Man kan ha klamydia i flera år utan att veta om det. Killar har ofta inga symtom. Han kanske fick UVI symtom och köpte klamydia test. Det betyder inte att han var otrogen. 

Svar på tråden Beställa klamydiatest i ett förhållande?