Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter
Jag och pojkvän har varit tillsammans i ca ett år. Till en början hade vi ett bra sexliv, men under tidens gång har det avtagit mer och mer. Jag är en väldigt sexuell person som vill ligga ofta och gärna utforskar, rollspelar och tänjer på gränserna i sängen. Men sex för mig är även intimt och ett sätt att visa kärlek till sin partner. Min pojkvän däremot har tappat lusten. Han vill ha sex typ en gång i månaden. Ibland oftare men då är det nog endast för min skull. Och varje gång vi ligger är det oerhört rutinmässigt. Jag saknar att ha passionerat sex. När man älskar och tänder på varandra så mycket att man praktiskt taget sliter varandra kläderna.
Ikväll tog jag initiativ till sex och blev återigen avvisad. Nu ligger jag vaken och kan inte sluta gråta. Det känns ju helt befängt och dessutom toxiskt att stortjuta för att jag inte får ligga. Men jag känner så frustrerad och sårad att min pojkvän inte vill ha mig så som jag vill ha honom.
Jag märker även hur han aktivt undviker situationer där jag kan tänkas ta initiativ till sex.
Jag har berättat hur jag känner flera gånger utan att pressa honom. Men ingen förändring sker. Han säger att han är trött och har komplex över att han kommer för fort. Själv känner jag att jag hellre tar ett kort samlag än inget alls.
Jag har börjat ta mer och mer avstånd från honom och börjat avvisa hans försök till annan närhet. För varje gång jag kommer honom nära så påminns jag bara av allt jag vill ha men inte får. Detta har blivit en ond spiral i vårt förhållande där mitt behov av sexuell närhet troligen stressar upp honom till den grad att han har ännu svårare till att känna sexlust.
Vad ska jag göra?