• Anonym (AS)

Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter

Jag och pojkvän har varit tillsammans i ca ett år. Till en början hade vi ett bra sexliv, men under tidens gång har det avtagit mer och mer. Jag är en väldigt sexuell person som vill ligga ofta och gärna utforskar, rollspelar och tänjer på gränserna i sängen. Men sex för mig är även intimt och ett sätt att visa kärlek till sin partner. Min pojkvän däremot har tappat lusten. Han vill ha sex typ en gång i månaden. Ibland oftare men då är det nog endast för min skull. Och varje gång vi ligger är det oerhört rutinmässigt. Jag saknar att ha passionerat sex. När man älskar och tänder på varandra så mycket att man praktiskt taget sliter varandra kläderna.

Ikväll tog jag initiativ till sex och blev återigen avvisad. Nu ligger jag vaken och kan inte sluta gråta. Det känns ju helt befängt och dessutom toxiskt att stortjuta för att jag inte får ligga. Men jag känner så frustrerad och sårad att min pojkvän inte vill ha mig så som jag vill ha honom.
    Jag märker även hur han aktivt undviker situationer där jag kan tänkas ta initiativ till sex.

Jag har berättat hur jag känner flera gånger utan att pressa honom. Men ingen förändring sker. Han säger att han är trött och har komplex över att han kommer för fort. Själv känner jag att jag hellre tar ett kort samlag än inget alls.

Jag har börjat ta mer och mer avstånd från honom och börjat avvisa hans försök till annan närhet. För varje gång jag kommer honom nära så påminns jag bara av allt jag vill ha men inte får. Detta har blivit en ond spiral i vårt förhållande där mitt behov av sexuell närhet troligen stressar upp honom till den grad att han har ännu svårare till att känna sexlust. 

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter
  • Anonym (H)

Om allt annat klaffar så klart man ska hoppas att det blir bättre. Vem vet, han kanske är deprimerad, eller något annat som är lösbart? Sådant är vanligt. Sexlust kan och går ofta i perioder. Typiskt FL-standarsvar "det blir inte bättre, dumpa" av folk som bara projicerar sina egna problem.

• Anonym (AS)
    Anonym (H) skrev 2024-07-23 12:39:32 följande:

Om allt annat klaffar så klart man ska hoppas att det blir bättre. Vem vet, han kanske är deprimerad, eller något annat som är lösbart? Sådant är vanligt. Sexlust kan och går ofta i perioder. Typiskt FL-standarsvar "det blir inte bättre, dumpa" av folk som bara projicerar sina egna problem.

Ingenting är lösbart när han vägrar prata om problemet 
  • Anonym (AS)
    Anonym (signatur) skrev 2024-07-23 05:24:41 följande:

Alltså. Detta kan vara en av två olika anledningar känner jag rent spontant.
    Antingen så är han inte attraherad av dig av olika skäl man bara kan gissa sig till(?)

Eller så har han av någon anledning lägre sexlust. Ifall han själv upplever det som ett problem så kanske han vill söka hjälp för det? Kan finnas tusen olika anledningar till varför man inte har sexlust och många går att behandla. 

Bästa är väl att prata med honom om det? 

Sex är ju ingenting man skulle aktivt välja bort ifall allting kändes rätt. Visst om han varit sån från början, men att ändra sig och sitt beteende känns märkligt. 

Alternativt så är han med någon annan vid sidan av. Men som sagt, hur ska du kunna veta om du inte pratar med honom? 

Jag har ju pratat med honom men han är totalt stängd
  • Anonym (Hej)

Det finns en del i tråden som hävdar att det är normalt att sexlust avtar, osv. Lyssna inte på sånt skitsnack. SJÄLVKLART kommer man inte kunna upprätthålla nyförälskelsens ständiga kåthet i en längre relation. Men att antyda att det är normalt för ett ungt par som bara varit tillsammans i ett år att ha sex så sällan som en gång i månaden är helt absurt. Ännu mer så när det är en av parterna som måste driva på hela tiden. 

Tyvärr. 

• Anonym (signatur)
    Anonym (AS) skrev 2024-07-23 13:41:56 följande:
    Jag har ju pratat med honom men han är totalt stängd

Då verkar det ju inte som att ni är en bra matchning om ni inte kan kommunicera med varandra? Kommunikation är nyckeln i ett förhållande tycker jag. Skulle aldrig kunna vara med min partner ifall vi inte kunde prata om allt mellan himmel och jord, bekvämt eller obekvämt. Vi dömer aldrig varandra, vi nedvärderar aldrig varandras känslor eller åsikter. Vi är extremt olika till sättet men kommunikationen gör att vi passar perfekt. 

Du kanske behöver prata med honom om behovet av en öppen kommunikation? Uttrycka dina krav i ert förhållande. Att du förväntar dig ärlighet och transparens. Att hålla tyst löser ingenting för någon av er tyvärr.. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Hej) skrev 2024-07-23 19:16:38 följande:

Det finns en del i tråden som hävdar att det är normalt att sexlust avtar, osv. Lyssna inte på sånt skitsnack. SJÄLVKLART kommer man inte kunna upprätthålla nyförälskelsens ständiga kåthet i en längre relation. Men att antyda att det är normalt för ett ungt par som bara varit tillsammans i ett år att ha sex så sällan som en gång i månaden är helt absurt. Ännu mer så när det är en av parterna som måste driva på hela tiden. 

Tyvärr. 

Så vad gör man åt det då?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Jo) skrev 2024-07-23 19:45:13 följande:
    Så vad gör man åt det då?
    Konfronterar ärligt med hur stort problem det faktiskt är (för dig) i förhållandet och att man inte kommer kunna fortsätta så i längden. Fungerar det inte, upprepa fast med ett ultimatum inbakat. Fungerar det fortfarande inte - lämna. Livet rusar förbi alldeles för fort för att man ska slösa bort sin tid på någon som inte vill ha en.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Hej) skrev 2024-07-23 20:28:30 följande:
    Konfronterar ärligt med hur stort problem det faktiskt är (för dig) i förhållandet och att man inte kommer kunna fortsätta så i längden. Fungerar det inte, upprepa fast med ett ultimatum inbakat. Fungerar det fortfarande inte - lämna. Livet rusar förbi alldeles för fort för att man ska slösa bort sin tid på någon som inte vill ha en.
    Jo det har du nog rätt i.... Men svårt när det finns känslor och man varit tillsammans ett längre tag.
  • Räkan77

Ett år är inte ett längre tag. Men om man fortsätter hålla fast vid relationer som inte fungerar så blir det ju så småningom ett längre tag, kanske tom barn och hus inblandat. DÅ är det betydligt mer komplicerat att göra slut

• Anonym (Räka)

Jag känner igen mig. Vi har ?alltid? haft problem med sexlivet. Det var problem från början och har eskalerat, nu ca 20 år senare. Nu är det typ en gång i månaden och knappt det. Jag har aldrig haft preventivmedel under vår relation!

Och precis som TS så har jag haft tidigare älskare och flörtar under tidens gång att jag betvivlar att det är jag som är det stora problemet. Jag misstänker att min man kanske egentligen är homosexuell. En gång fick jag honom att ta ett testosteronprov och han hade 12 som när han var typ 33.

Någon vars man kommit ut i tråden?

• Anonym (Hj)

Jag tänker på mig själv när jag läser om din kille. får lite dåligt samvete för känner också att vi inte har sex  lika ofta som han vill. Det blir typ en gång i månaden. 

mmin första tanke var att han inte är lika erotisk och passionerad som dig, du hade passat min kille för han hade nog velat att jag skulle vara sådär. 

jag vet inte vad det beror på och det är inte att jag inte tänder på honom för det gör jag, men när jag väl är utan sex kan jag vara utan hur länge som helst. 

sen kan det gå perioder då man vill ha sex oftare. 

vi har dock vart ihop i 24 år. 

• Anonym (AS)
    Anonym (Hj) skrev 2024-07-24 09:54:26 följande:

Jag tänker på mig själv när jag läser om din kille. får lite dåligt samvete för känner också att vi inte har sex  lika ofta som han vill. Det blir typ en gång i månaden. 

mmin första tanke var att han inte är lika erotisk och passionerad som dig, du hade passat min kille för han hade nog velat att jag skulle vara sådär. 

jag vet inte vad det beror på och det är inte att jag inte tänder på honom för det gör jag, men när jag väl är utan sex kan jag vara utan hur länge som helst. 

sen kan det gå perioder då man vill ha sex oftare. 

vi har dock vart ihop i 24 år. 

Har han tyckt att det varit ett stort problem? Hur har ni löst det isåfall? Om han skulle göra slut med dig för att han känner att han inte får sina sexuella behov uppfyllda, hade du då tyckt att han var ett megasvin? Kanske är lite annat att lämna när ni varit ihop så länge förstås.
  • Anonym (Man)

En kvinna som inte lämnar en man som har ett tillräckligt intresse för sex är dum. En man som lämnar en kvinna pga bristande sex är ett svin.

Det är liksom lite olika det där.

• Anonym (AS)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-24 17:27:11 följande:

En kvinna som inte lämnar en man som har ett tillräckligt intresse för sex är dum. En man som lämnar en kvinna pga bristande sex är ett svin.

Men snälla. Vill du diskutera könsfrågor så starta en egen tråd. Hejdå
  • Anonym (Hj)
    Anonym (AS) skrev 2024-07-24 15:49:09 följande:
    Har han tyckt att det varit ett stort problem? Hur har ni löst det isåfall? Om han skulle göra slut med dig för att han känner att han inte får sina sexuella behov uppfyllda, hade du då tyckt att han var ett megasvin? Kanske är lite annat att lämna när ni varit ihop så länge förstås.

nej inte som jag uppfattar det, men han säger ibland att han tycker att det är för sällan. Nä hade inte tyckt att han var ett megasvin om han lämnade för det. Mer förvånad tror jag om han inte pratat mer om det innan. 

jag tror dock inte han har enormt stort sexbehov, sen gör han säkert själv med. Kom på att vi har nog sex iaf två ggr i mån. Men jag hade förstått om du lämnade för det när ni dels inte vart ihop så länge och att jag generellt tycker att en gång i månaden är sällan. 

• Anonym (Linn)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-24 17:27:11 följande:

Exakt, är själv kvinna och tycker det är för mycket rabiata eller bittra feminister på den här sajten och det märks b la i en sån här fråga. Det är såå synd om kvinnan medan mannen är så fruktansvärd om han lämnar kvinnan för att hon inte vill ha sex. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Linn) skrev 2024-07-25 08:28:00 följande:
    Exakt, är själv kvinna och tycker det är för mycket rabiata eller bittra feminister på den här sajten och det märks b la i en sån här fråga. Det är såå synd om kvinnan medan mannen är så fruktansvärd om han lämnar kvinnan för att hon inte vill ha sex. 
    Man behöver inte vara feminist för att tycka det.

Män har mer sexlust än kvinnor. 

Om man hamnar i en relation där kvinnan har mer sexlust rubbar det de naturliga könsrollerna och båda blir olyckliga.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-25 08:42:49 följande:
    Man behöver inte vara feminist för att tycka det.

Män har mer sexlust än kvinnor. 

Om man hamnar i en relation där kvinnan har mer sexlust rubbar det de naturliga könsrollerna och båda blir olyckliga.
    Resultatet av att mannen vill ha mer sex än kvinnan är att kvinnan kan använda sex som maktmedel om hon vill. En kvinna som inte har den fördelen blir frustrerad och känner sig dessutom inte bekräftad eller speciell. 
  • Anonym (AS)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-25 09:25:41 följande:
    Resultatet av att mannen vill ha mer sex än kvinnan är att kvinnan kan använda sex som maktmedel om hon vill. En kvinna som inte har den fördelen blir frustrerad och känner sig dessutom inte bekräftad eller speciell. 
    Snälla, diskutera politik i en annan tråd tack
Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter