• Anonym (Hej)

Min blivande mans ex vill ha honom tillbaka.

Hej alla kloka människor! 

Jag träffade mannen i mitt liv efter allt för många år i en destruktiv relation. Jag och min nya har varit singlar i ca 2 år innan vi träffades. 

Hans ex verkar vara en trevlig och klok kvinna av allt att döma. 

Nu när jag och min man gått ut med att vi förlovat oss så jobbar hon enligt deras vänner och bekanta på att få honom tillbaka. Hon har börjat skriva flörtiga sms och börjat uttrycka gamla smeknamn. Han tog upp det med mig och vi har pratat om det och vi har en bra dialog. 

Men, ngn som varit med om det här? Är det vanligt att man försöker få tillbaka sin expartner när den träffat en ny? 

• Svar på tråden Min blivande mans ex vill ha honom tillbaka.
  • Anonym (Mia)

Det händer säkert, men är nog inte jättevanligt. Han får säga till på skarpen att han inte är intresserad. Fortsätter hon är det stalking. Då kan han hota att anmäla henne. 

• Anonym (Jo)

Man saknar inte kon förrän båset är tomt! I det här fallet när kon är på väg till ett annat bås. Han måste sätta ner foten åt henne rejält. Har de inte barn behöver de inte ha kontakt alls. Respektlöst! Mot er båda.

• Anonym (Hej)

Hon började med att ha en relation men avslutade den nyss? Men ja, vi får se hur det utvecklar sig. Dom har två barn tillsammans och delar en sommarstuga tillsammans. 

• Anonym (C)
    Anonym (Hej) skrev 2024-07-26 15:04:53 följande:

Men, ngn som varit med om det här? Är det vanligt att man försöker få tillbaka sin expartner när den träffat en ny? 

För kvinnor är det det.. Först trodde hon att gräset var grönare på andra sidan.. Sen såg hon att killen hon dumpade skaffat ny och dessutom har förlovat sig vilket betyder att han är attraktiv...

Om du skriver det här för att du undrar vad du ska göra, får du säga att han kan blocka henne för nu så är det ni. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Tomas Svensson
    Anonym (C) skrev 2024-07-26 17:30:32 följande:
    Haha ja, fast endå rätt så velig vad det verkar som, så vi ska inte utgå ifrån att hon är smart och rolig, utan vi ska utgå från att hon är CP. 
    En av de smartaste personerna jag har jobbat med hade CP. Behöver inte drabba IQ.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Hjelm

Det är väl inget problem såvida du inte är rädd att han ska besvara hennes känslor?

Men din partner borde givetvis säga åt henne med tydlighet att han inte har intresse av återförening, och sedan blockera henne så att ni inte störs av henne något mer. Gränslöst att bete sig som hon gör, och har de tidigare kunnat ha en vänskaplig relation efter uppbrottet är den över nu.

• Anonym (vad FL drar fram)
    Anonym (C) skrev 2024-07-26 19:02:09 följande:
    It's a swedish saying. Verkar som att vissa har problem. 
    Anonym (C) skrev 2024-07-26 19:03:42 följande:
    Men du kanske trodde att jag menade folk med Cerebral Pares? Oj vad du har fel.. Kanske du som trodde det? 
    Så pinsamt...

• Meddelande borttaget
  • Anonym (vad FL drar fram)
    Anonym (C) skrev 2024-07-26 19:22:03 följande:
    Ditt försök att trycka till mig ja... Jag tittade på ditt face och börja garva.. 
    Stark comeback.
  • Anonym (Hej)
    Hjelm skrev 2024-07-26 19:13:16 följande:

Det är väl inget problem såvida du inte är rädd att han ska besvara hennes känslor?

Men din partner borde givetvis säga åt henne med tydlighet att han inte har intresse av återförening, och sedan blockera henne så att ni inte störs av henne något mer. Gränslöst att bete sig som hon gör, och har de tidigare kunnat ha en vänskaplig relation efter uppbrottet är den över nu.

Tack för ett fint svar. 

Vad jag vet är han helt färdig med henne. Men jag har blivit sviken i nästan alla relationer och stått ut med så mkt att ngt inre i mig blir orolig. 

Hon håller sig inom en rimlig gräns sa min man, men att han känner på sig att hon jobbar för att visa alla sina fina sidor. Samt det att lite bekanta hade yttrat sig till honom om vad deras flickvänner/fruar sagt. 

Är inte lätt att bara blocka med barn i bilden. 

• Anonym (Erfaren_man)

De har barn ihop, och behöver ju ha kontakt kring dem. Men.bara det. Att de har en sommarstuga ihop måste han ändra på däremot. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-07-27 14:34:11 följande:

De har barn ihop, och behöver ju ha kontakt kring dem. Men.bara det. Att de har en sommarstuga ihop måste han ändra på däremot. 

Kunde inte hålla med mer. Att ha sommarstuga ihop är som att ha någon slags "relation" fortfarande, en alldeles för stark koppling iaf för att jag skulle vara bekväm med det, för det innebär att man måste ha mycket mer kontakt, inte bara vem som är där vilken vecka utan även kring underhåll mm. Nej, han borde klippa navelsträngen till sin förra relation och bara fokusera på absolut nödvändigaste kommunikationen kring barnen.
Svar på tråden Min blivande mans ex vill ha honom tillbaka.