• Anonym (Kille 30 år)

Tips till er killar. Kvinnor håller ni med?

Så jag läste tråden om stor brist På attraktiva Män förut. Där uppstod en het diskussion om att snygga kvinnor väljer framgångsrika män oavsett utseende eller personlighet bara plånboken är tilräcklig.

jag skulle vilja ge ett tips till all killar o män som sitter där och inte är nöjda med sig själva över utseende osv.

istä för att fundera över hur ni ska bli rika osv, så ta 6 månader till ett år och gå all in på träning kost och eran livsstil! på denna tid kan man göra underverk! Är man bara lite lönnfet kan man bli som en ny människa!

Du får en snyggare kropp du får en jäkla boost i ditt självförtroende och karisma och även utstrålning, och gissa vad? Detta kommer göra att dina vänner kommer se dig på ett annat sätt och kvinnorna som vill ha sex med dig eller dejta dig kommer vara betydligt bättre alternativ än innan!

man måste inte se ut som en fitness modell att bara visa att man rör på sig är aktiv och har en sexig hållning det räcker lååångt!

jag har haft en del statusprylar genom åren, klockor bilar och båtar. Men det väger inte upp att få komplimanger av vackra kvinnor men även av vänner för att man är snygg sexig och har en härlig personlighet.

Så gå all in på dessa saker under en tid och sen kan ni oroa er över om ni kan bli rika eller inte detta kommer boosta eran kreativitet också dessutom!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tips till er killar. Kvinnor håller ni med?
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-30 00:03:56 följande:

Så nej du har ingen man och killen du var tillsammans med i 20 hela år valde att aldrig fria. Vill inte vara dömande men måste ju var något han inte tyckte om tillräckligt mycket i relationen för att vilja göra den permanent.

Och det är väl bra att du inte BEHÖVER en man som gör saker du vill slippa men fattar inte varför du inte VILL ha en man som är snäll och gör saker du vill slippa. Fanns säkert också saker han velat slippa som hade varit snällt om du gjort. Känns som att båda varit gladare då. Handlar inte om att nån inte ska behöva dra sitt lass, men man behöver ju inte dra exakt samma typ av lass som den andra gör. Finns flera olika sätt att vara hjälpsam på. 

Utgångspunkten gällande könsroller är ju att kvinnor gör kvinnogöra och män gör mansgöra men det behöver inte vara så. Är väl upptill parterna själva att bestämma vad de vill göra och vilken fördelning de tycker är rimligt.

Köper bara inte resonemanget att båda MÅSTE göra precis lika mycket av varje syssla och jobba exakt lika mycket. Tror det bara leder till mer iritaion än om man har sina roller och uppgifter mer tydliga. 

För att återgå lite till mitt tidigare argument. Om jag inte kan stryka min skjorta känns det ju bara slöseri att jag ska lära mig det istället för att min fru som ändå ska stryka andra kläder gör det, och jag kan vara nyttosam på annat sätt istället.

Lol. har aldrig skrivit att vi inte var gifta, det var vi (Och han som friade). Vi har flera barn ihop dessutom efter ha levt ihop i mer än 20år.

bara man är tydlig med att man uppskattar/söker traditionella könsroller när man inleder relationer bara, så ingen blir utnyttjad för sin godhet. Vad andra gör och går med på är upp till dom. Men i dagens samhälle och utveckling så är vi nog många kvinnor som inte ser detta som en attraktiv egenskap.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-29 22:37:01 följande:
    Tror nog du kan förstå idiotin med att din man ska göra lika mycket som du av saker han inte är bra på och du är bra på. Precis som att du ska göra lika mycket som han av saker som du inte är bra på men han är. Att båda bidrar är en sak men att båda ska göra exakt lika mycket av varje sak som den andra gör är ju bara korkat. Om din man är kass på att laga mat så tycker du det rimligt att han hyr en kock till det istället för att du gör det så att han kan göra något han är bättre på?

Om jag frågar så här då, tror du att det finns många män som velat gifta sig med någon som tänker som dig. Är lite det jag menar med att du inte är unik. Det finns många andra kvinnor som delar samma synsätt som män gör. Så varför gifta sig med dig och inte med någon annan istället. Säg inte för kärlekens skull, för kärkek kan man hitta med andra också 
    Varför gifta sig med mig och inte någon annan kanske kan bero på varför folk gifter sig till att börja med. Om din bild av giftermål är nån som ska ersätta din mamma, ja då ska inte du och män som dig vara intresserad av nån som mig. Om du däremot är en vuxen människa som letar efter partner som ger och tar emot och bidrar till att komplettera ditt liv (inte att bygga upp dig och ge dig basala saker som du ska redan klara av t.ex ta hand om dig själv) då finns det gott om män.

Ingen som tvingar dig att vara med någon som mig? Du kan gifta dig med kärlek med en kvinna som leker din mamma, men bara för att jag inte gör det betyder det inte att jag inte kan hitta någon, har haft samma partner i snart 5 år så personen ifråga har tydligen varit okej med min syn och vad jag har att erbjuda? Kan vara allt från trygghet, kapital, kärlek, utseende, status eller annat? 

Man mäker att din standard är låg när du värderar din partner utifrån basala förmågor såsom hushållsarbete. När du är stabil nog att bygga upp ett liv bortom detta inser du att din partner är din nyckel till framgång och då väljer du nån som kan något mer än att bara bidra till ditt hushåll och vara snygg :) 
  • Anonym (Klara)
    Tror nog du kan förstå idiotin med att din man ska göra lika mycket som du av saker han inte är bra på och du är bra på. Precis som att du ska göra lika mycket som han av saker som du inte är bra på men han är. Att båda bidrar är en sak men att båda ska göra exakt lika mycket av varje sak som den andra gör är ju bara korkat. Om din man är kass på att laga mat så tycker du det rimligt att han hyr en kock till det istället för att du gör det så att han kan göra något han är bättre på?

Om jag frågar så här då, tror du att det finns många män som velat gifta sig med någon som tänker som dig. Är lite det jag menar med att du inte är unik. Det finns många andra kvinnor som delar samma synsätt som män gör. Så varför gifta sig med dig och inte med någon annan istället. Säg inte för kärlekens skull, för kärkek kan man hitta med andra också 
    Varför gifta sig med mig och inte någon annan kanske kan bero på varför folk gifter sig till att börja med. Om din bild av giftermål är nån som ska ersätta din mamma, ja då ska inte du och män som dig vara intresserad av nån som mig. Om du däremot är en vuxen människa som letar efter partner som ger och tar emot och bidrar till att komplettera ditt liv (inte att bygga upp dig och ge dig basala saker som du ska redan klara av t.ex ta hand om dig själv) då finns det gott om män.

Ingen som tvingar dig att vara med någon som mig? Du kan gifta dig med kärlek med en kvinna som leker din mamma, men bara för att jag inte gör det betyder det inte att jag inte kan hitta någon, har haft samma partner i snart 5 år så personen ifråga har tydligen varit okej med min syn och vad jag har att erbjuda? Kan vara allt från trygghet, kapital, kärlek, utseende, status eller annat? 

Man mäker att din standard är låg när du värderar din partner utifrån basala förmågor såsom hushållsarbete. När du är stabil nog att bygga upp ett liv bortom detta inser du att din partner är din nyckel till framgång och då väljer du nån som kan något mer än att bara bidra till ditt hushåll och vara snygg :) 
  • Anonym (Klara)

• Anonym (Klara)

Det låter som att män här är bara rentav arga över att kvinnor finner de män som inte kan ta hand som sig själva oattraktiva. Så de försöker istället gå på och säga att kvinnorna försöker "efterlikna män". Det är absolut inte så att bara för att du klarar av att stryka din skjorta själv och laga din egen mat blir du mindre man och jag mindre kvinna. På samma sätt som jag inte blir mindre av en kvinna för att jag lär mig att byta däck när jag har punktering. 

Ens färdigheter som man dessutom kan lära sig är helt skilda från saker som man t.ex föds med. Köper helt det faktum att kvinnor kanske underpresterar i hushållsarbete där styrka är en faktor och dessutom föder barn och ammar men det är helt idiotiskt att använda det som ursäkt för att män inte ska kunna laga sin egen mat och stryka sin egen skjorta. Som att jag ska säga att bara för att jag är döv kan jag inte läsa, två helt skilda saker som inte är relaterade till varandra på något sätt. 

På samma sätt som jag inte blir mindre av en kvinna för att jag tjänar mer än min man och väljer att fortsätta jobb även om han skulle kunna försörja mig. Jag vill ha min egen trygghet, pension och framtidsplan :) Är det avtändande? That's on you, finns gott om män som tänder på det också inklusive min partner tydligen. 

• Anonym (Klara)

Det låter som att män här är bara rentav arga över att kvinnor finner de män som inte kan ta hand som sig själva oattraktiva. Så de försöker istället gå på och säga att kvinnorna försöker "efterlikna män". Det är absolut inte så att bara för att du klarar av att stryka din skjorta själv och laga din egen mat blir du mindre man och jag mindre kvinna. På samma sätt som jag inte blir mindre av en kvinna för att jag lär mig att byta däck när jag har punktering. 

Ens färdigheter som man dessutom kan lära sig är helt skilda från saker som man t.ex föds med. Köper helt det faktum att kvinnor kanske underpresterar i hushållsarbete där styrka är en faktor och dessutom föder barn och ammar men det är helt idiotiskt att använda det som ursäkt för att män inte ska kunna laga sin egen mat och stryka sin egen skjorta. Som att jag ska säga att bara för att jag är döv kan jag inte läsa, två helt skilda saker som inte är relaterade till varandra på något sätt. 

På samma sätt som jag inte blir mindre av en kvinna för att jag tjänar mer än min man och väljer att fortsätta jobb även om han skulle kunna försörja mig. Jag vill ha min egen trygghet, pension och framtidsplan :) Är det avtändande? That's on you, finns gott om män som tänder på det också inklusive min partner tydligen. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-29 23:18:48 följande:
    Köpemat och mackor, ja ungefär. 

Mer oatraktivt att tvinga någon göra något den inte vill göra med motiveringen att "jag gjorde det förra gången så nu är det din tur" som en treåring argumenterar. 

Tror det finns en hel del saker som du helst slipper att göra också, innebär det att du är en kvinnogris? 

"Dagens samhälle" Människans bioligiska yttre och inre har inte förändrats bara för att vi ljuger för oss själva och intalar oss att vi kan och bör göra allting lika bra som vad det andra könet kan när vi alla vet att det inte stämmer och vi är olika av en anledning.

Du fattar väl också att om din man dammsuger varannan gång kommer han ha mindre tid till att göra andra saker. Så frågan är om det är bättre att han dammsuger eller gör något annat istället? Kanske är det bättre han dammsuger och isåfall kan han göra det men om det inte är det så är det idiotiskt att han istället för att göra det andra ska stå och dammsuga bara för att det ska vara helt "lika och jämnställt".

Har du en man egentligen? Och isåfall vad tycker han om ditt resonemang?
    Är mannen mogen så gör han sin del utan att man ens behöva be om det....
    Är du såpass inkompetent att du inte inser att du måste mata dig själv, laga din mat när du är hungrig eller städa ditt eget hem då är du fortfarande ett barn och kan flytta hem hos föräldrarna. För vad är skillnaden mellan en vuxen man som inte kan ta hand om sig själv och vilken fem åring som helst? 

Vad är det för säker han ska hinna med att göra om han dammsugar? Man dammsugar om man bryr sig, skit i vem som gör vad, undrar om du hade resonerat samma sak om du hade en partner som tjänade betydligt mer än dig och din familj hade rentav gått back på att hon skulle jobba mindre. Hade du suttit här och snackat om att frugan skulle dammsuga om hon hade årsinkomst på 3 mille och du på 400k? 

Människans biologiska inre och yttre för såna män brukar väldigt lätt försvinna när de inser att frugan kan lätt sponsra hemm så de kan använda deras lön på fina bilar, hobbylåda och häng med grabbarna. 
  • Core

Den här eviga diskussionen som på något sätt tar avstamp i att det är obalans i marknaden förstår jag mig inte på? Hur många ofrivilligt ensamma hittar vi? Jag kan komma på en, kanske två i en väldigt bred bekantskapskrets. Och lika många kvinnor, men då är det som jag förstår självvald ensamhet 

Alltså träffar de allra flesta någon, så jag förstår inte retoriken alls i de här trådarna?

Då säger väl nån att min krets kanske inte är representativ, men har någon en krets där majoriteten av alla män är ofrivilligt ensamma? Det är ett ickeproblem på nivån den breda massan, även om det så klart finns på individnivå hos vissa. Men de här trådarna behandlar ämnet som om det är ett större problem än det faktiskt är ur samhälleligt perspektiv 

• Anonym (tic)

Ja, jag tränar själv och finner det attraktivt med män som också tränar och har bra kroppar. Det är ett grundkrav för att jag ska dejta någon. 

Sen så räcker det inte med en bra kropp utan behövs förstås fler egenskaper.

Man måste ju också klaffa på ett personligt plan och ha liknande värderingar i livet. Utseendet är viktigt men det funkar inte med utseendet enbart om inget av det övriga stämmer. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kille 30 år)
    Anonym (tic) skrev 2024-07-30 00:59:40 följande:

Ja, jag tränar själv och finner det attraktivt med män som också tränar och har bra kroppar. Det är ett grundkrav för att jag ska dejta någon. 

Sen så räcker det inte med en bra kropp utan behövs förstås fler egenskaper.

Man måste ju också klaffa på ett personligt plan och ha liknande värderingar i livet. Utseendet är viktigt men det funkar inte med utseendet enbart om inget av det övriga stämmer. 

Håller du med om att killar som inte är så snygga kan bli mer attraktiva av träning, kroppen såklart men även ansikte hållning och utstrålning kan bli bättre? Eller vad tror du?
  • Anonym (tic)
    Anonym (Kille 30 år) skrev 2024-07-30 01:30:37 följande:
    Håller du med om att killar som inte är så snygga kan bli mer attraktiva av träning, kroppen såklart men även ansikte hållning och utstrålning kan bli bättre? Eller vad tror du?
    Ja, iallafall i kroppen. Ansiktet vet jag inte. Män är snyggare när de är lite mer fyrkantiga till anletsdragen tycker jag.
    Vilket de också blir om de tränar och håller vikten. Inte fint med bulliga kinder eller dubbelhaka. Ser omanligt ut. 
  • Anonym (123)

@Core

Du menar i post #37 att du inte förstår varför trådar av det här slaget startas. Säkerligen kommer de till av en reell orsak: är ensamhetsproblematiken i vårt land en icke fråga?
    Statistiken talar sitt tydliga språk. I Sverige är hela 36% av alla hushåll ensamhushåll. Svenskar lever oftare för sig själva än världen omkring, ex vis i Sydeuropa. 

Den romantiska ensamheten som lyfts i tråden och som TS önskar vägar ur är högre hos män. Forskningen tyder vidare på att män, låginkomsttagare, ensamstående och storstadsbor är något mer ensamma än människor överlag. Vidare spelar personlighetsdrag in på så vis att introverta och neurotiska drag kopplas till ensamhet. Självklarheter kan tyckas men ämnet tål att diskuteras! I din umgängeskrets beskriver du i princip alla som vill träffa en partner gör så. Är de människorna eller gruppen du refererar till verkligen att jämföra med folk i allmänhet? 

Svar på tråden Tips till er killar. Kvinnor håller ni med?