• Anonym (Agnes)

Fel som ligger med gift man?

Har pågått några månader nu och det känns fantastiskt... han sa att han har öppet förhållande och så var det med det. Nu har jag fått veta att så inte alls är fallet och vännen jag anförtrodde mig åt tycker jag är hemsk som legat med någon jag vet är gift... jo men jag visste ju inte att han var otrogen!? Hur skulle jag vetat det??

• Svar på tråden Fel som ligger med gift man?
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (E) skrev 2024-07-30 18:34:10 följande:
    Men suck.... Det handlar ju inte om lojalitet mot henne utan om allmän låg moral. Men det är klart att du vill försvara ditt beteende, du vill ju bara fortsätta ligga med en kille som är upptagen. Hoppas du skulle rycka på axlarna lika mycket om du en dag befinner dig i hennes sits där din kille ligger med andra bakom din rygg. Karma biter en i röven till slut ska du se.
    Har inte sagt att jag kommer fortsätta träffa honom, men åsikten är densamma. Det är han som gör fel.
  • Anonym (E)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 18:44:50 följande:
    Har inte sagt att jag kommer fortsätta träffa honom, men åsikten är densamma. Det är han som gör fel.
    Känslan är att du försvarar ditt beteende om du skulle fortsätta göra det iaf.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (E) skrev 2024-07-30 18:47:17 följande:
    Känslan är att du försvarar ditt beteende om du skulle fortsätta göra det iaf.
    Enda jag säger är att det är han som bryter löften, inte jag. Han svek mig på ett sätt också, jag litade på honom och hade inte träffat honom om jag vetat att han var otrogen. Känner bara tack och lov att det inte fanns djupare känslor från min sida iaf.
  • Anonym (E)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 18:51:25 följande:
    Enda jag säger är att det är han som bryter löften, inte jag. Han svek mig på ett sätt också, jag litade på honom och hade inte träffat honom om jag vetat att han var otrogen. Känner bara tack och lov att det inte fanns djupare känslor från min sida iaf.
    Du får väl ta det positiva att du kanske har lärt dig en läxa om inte annat?
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 18:51:25 följande:

Det här var min första tanke när jag läste din trådstart - att han lurat både dig och sin fru. Ni är ju bedragna båda två. 

Att hålla på att skälla på dig i den här situationen tycker jag är helt absurd eftersom både du och frun blivit förda bakom ljuset. Den som varit en rövhatt är han. 

• EnAnonumius
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 18:29:57 följande:
    Det var ju svar till dig, du sa att ingen påstått att jag är lika ansvarig och jag förtydligade vad jag menade.
    Nej och han som skrev post ett skrev detta. citerar från post #1:

"Nej, du visste inte då men du vet ju NU så NU borde du sluta ligga med honom! Annars är det DU som beter dig lika illa som honom!"

(slut på citatet)

Jag tror du läste h*ns två sista meningar lite slarvigt..

Ser ingen stans där personen påstår något sådant.  Läser du dessa meningar så ser du att hen anser att du skulle vara lika ansvarig OM du hade fortast att knulla honom. Men nu gör du ju inte detta eller hur?
    Så nej inte ens han gjorde det. För du fortsatte ju aldrig att knulla den mannen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jfkf)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 06:17:09 följande:

För mig passade det utmärkt att han var upptagen, för jag vill verkligen inte falla för någon och om han redan var tagen kändes det "säkrare" än någon det skulle kunna bli seriöst med.

Det fanns flera saker "bevis" på att de hade öppet, men det visade sig vara att de får ligga med andra, om de gör det tillsammans.

Jag har inte varit med honom sen jag fick veta, men håller ändå inte med om att mitt ansvar är lika stort som hans. Det är inte jag som lovat någon annan något.

Nej, du har inte gjort något fel i och med du inte visste.

Hade du däremot vetat så är du precis lika skyldig du. Säg vad du vill. 
  • Anonym (Jfkf)

Den som tycker annorlunda hoppas jag är helt okej då med att partnern är otrogen.

• Bignbeefy

Logiskt och moraliskt tänk.

Mannen sa att han var i ett öppet förhållande.  du har inte gjort något fel.

Du fortsätter ligga med mannen efter att fått veta att han har en fru hemma. du gör fel. 

i dina skor hade jag tackat för min del och förmodligen sagt till hans fru. det är något utav det svinigaste man kan göra som människa, att vara otrogen emot sin partner.

• Anonym (Agnes)
    EnAnonumius skrev 2024-07-31 05:11:58 följande:
    Nej och han som skrev post ett skrev detta. citerar från post #1:

"Nej, du visste inte då men du vet ju NU så NU borde du sluta ligga med honom! Annars är det DU som beter dig lika illa som honom!"

(slut på citatet)

Jag tror du läste h*ns två sista meningar lite slarvigt..

Ser ingen stans där personen påstår något sådant.  Läser du dessa meningar så ser du att hen anser att du skulle vara lika ansvarig OM du hade fortast att knulla honom. Men nu gör du ju inte detta eller hur?
    Så nej inte ens han gjorde det. För du fortsatte ju aldrig att knulla den mannen.
    Mycket väl medveten om vad som står och det har jag även sagt flera gånger, att jag inte håller med om att jag skulle bete mig lika illa. Illa - ja, men inte LIKA illa, då det inte är jag som lovat henne något.
  • Anonym (E)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-31 10:11:39 följande:
    Mycket väl medveten om vad som står och det har jag även sagt flera gånger, att jag inte håller med om att jag skulle bete mig lika illa. Illa - ja, men inte LIKA illa, då det inte är jag som lovat henne något.
    Moraliskt fel oavsett vilken av parterna man är.
  • Anonym (Viss moral)

Min moral säger mig att det inte är rimligt att vara älskarinna till en gift människa, utifrån att jag tror på äktenskapet och respekterar det.
    Att en gift man hänvisar till att han har ett öppet förhållande, litar jag inte på innan det visat sig att hustrun på något sätt bekräftat detta.

Självklart gör man saker ibland som blir fel, men personligen tycker jag man ska försöka leva upp till sina ideal.

• baam77
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-29 23:41:31 följande:
    Fel som ligger med gift man?

Har pågått några månader nu och det känns fantastiskt... han sa att han har öppet förhållande och så var det med det. Nu har jag fått veta att så inte alls är fallet och vännen jag anförtrodde mig åt tycker jag är hemsk som legat med någon jag vet är gift... jo men jag visste ju inte att han var otrogen!? Hur skulle jag vetat det??

Klart du inte kan veta det, men nu vet du. 
  • Anonym (Förstår)

Förstår dina tankar. Han gjorde fel. Inte du. Du visste inte. Och nej man börjar inte rota i något när man inte tros behöva. Som andra säger, nu vet du. Är inga känslor inblandade är det bara att gå vidare. Men...
    Om di ändå vill fortsätta trots det du fått reda på så ta dig en rejäl tankeställare. Been there.

Svar på tråden Fel som ligger med gift man?