• Anonym (hubbybubby)

Värsta svek du varit med om?

Kan väl inte vara vara jag som råkat ut för tråkigheter.

• Svar på tråden Värsta svek du varit med om?
  • Anonym (A)

Min ena förälder dog och hens sambo vände på en femöring från att ha vi hade varit så nära varandra i över 20 år till att börja spendera pengarna efter min förälder, sprida skitsnack om mig och öht bete sig fruktansvärt illa på alla möjliga sätt.

• Anonym (klö)

En nära slätning gick bort tidigt och gifte, i slutskedet av sitt liv, om sig med sitt ex för att hen skulle få ärva i stort sett allt. 

Det enda jag hade rätt till var väl typ hälften av de ting som fanns i deras lägenhet och det var inte mycket. Jag begärde inget heller efter släktingens död. Det handlade inte bara om pengar utan om det faktum att personen aldrig brydde sig, inte ens i slutet av hens eget liv. 

En annan släkting berättade för mig i efterhand att hen varit på sjukhuset samma dag som släktingen dog och det sista hen viskade i den döende personens öra ska ha varit "jag hoppas att du inte sviker **** nu för då förlåter jag dig aldrig. 

På något sätt är jag tacksam över att dessa ord är något av det sista som den döende släktingen troligen fick höra. Kanske tog hen sitt allra sista andetag med ett tungt samvete. 

Svar på tråden Värsta svek du varit med om?