• Anonym (Brum)

Liten ekonomisk husbil till 3?

Vill ha husbil till mig o mina två tonåringar. Har inte stor budget o vill därmed kunns ha den på vanlig parkeringsplats så den kan användas som bil också. Inte stor men ändå plats för  pers. Inte för dyr! Begagnat eller tips på hur man kan bygga om en annan bil?
    Tips mottages gärna!

• Svar på tråden Liten ekonomisk husbil till 3?
  • Anonym (Hembygge)

Hej,

Vi har byggt om en skåpbil till husbil. Kan göras allt ifrån väldigt enkelt till komplicerat. Köpte bilen för 180 000 men finns ju betydligt billigare också. Innan vi valde att bygga själva tittade vi på billiga husbilar, och då menar jag runt 200-250 tusen. De var gamla och hade gått väldigt långt. Husbilar är dyra tyvärr.

Kolla på #campervanconversions på Instagram tex. så får du tips hur andra gjort.

• Anonym (Frida)

Hur har du tänkt använda bilen? Veckovis utomlands eller enstaka nätter på camping i Sverige? Bara sommartid? Ska det vara din enda bil, och hur mycket kör du till vardags?
    Att få till allt som finns i en riktig husbil i ett hemmabygge är svårt och blir tungt. Vill du ha kök, toa, dusch, osv? Hur kan ni tänka er att sova? 
    Husbilar är dyra i inköp, men också dyra i försäkring mm. Många ställer av sina husbilar när de inte används. Det kan bli billigare att ha både husbil och bil om husbilen bara ska användas på sommaren, tex.
    En enkelt anpassad van kan man ta bort vissa saker på när den ska besiktigas, och ha den reggad som bil. 

Svar på tråden Liten ekonomisk husbil till 3?