• Anonym (Djup suck)

Jag vet vad du har för fel!

Så min mor ringde och utbrast nästan lite skadeglatt: Jag vet vad du har för fel!
    Öö, jaha vad då? undrade jag lite förvånat.
    Du är autistisk! säger hon snabbt. Inte frågande, inte forskande, inte lugnt och stilla, inte medkännande utan snarast som om hon har kommit på något jättebra och roligt. Hon hade minsann läst att när man är känslig för hur t ex kläder känns, olika material och hur glasögon sitter och känns så är man autist.

Jag kanske är på spektrumet (har aldrig testat mig) och har bättre koll på ämnet och försöker svara lite om det och säger att det är möjligt att jag är det men hon var liksom klar med ämnet när hon hade sagt vad som var fel på mig.

Jag kanske är på spektrumet eller har autistiska drag men tom jag fattar att man inte säger som hon...

• Svar på tråden Jag vet vad du har för fel!
  • Anonym (Nja)

Autism är till stor del ärftligt så du kan ju gissa varifrån du har fått det.... Så nej, det är inte säkert hon fattar.

• Anonym (())

Du vet väl sen länge att du har både ADHD och Asperger. Sågs ju som vild redan när du var liten.

• Avenia

Att bete sig opassande och säga opassande saker eller på ett opassande sätt som sårar är också typiskt för autism då de ibland saknar radar för hur saker mottas.

Så du kan ringa din mamma och säga skrattande "hahaaa, jag vet vad du har för fel!"

Svar på tråden Jag vet vad du har för fel!