• Anonym (Så orolig)

Seriösa snubbar

har haft kontakt nu med en kille via en dejting app, egentligen är han inte min typ men han skriver väldigt seriöst och kan verkligen prata ingående om känslor osv. 

min tidigare partner festade varje helg medan denna kille aldrig festar och sköter sig rejält. 

Han vet att det varit mycket för mig ett tag, men vill gärna ses på fika/mat eller liknande. 

Jag är dock lite fundersam eftersom han skriver att han inte är populär men alla tror det? Han fokuserar väldigt mycket på honom själv.  

Han skriver ofta att han är ensam osv. 

Men nu känns det istället som det blir lite väl seriöst och hårda regler? Han har ett väldigt seriöst jobb vilket jag förstår men jag vill verkligen ha en kille som kan ställa upp osv. För en och är typ van med att få höga röster mot mig osv. Från min tidigare relation.

• Svar på tråden Seriösa snubbar
  • RenLuft
    Anonym (Så orolig) skrev 2024-08-02 23:48:59 följande:
    Seriösa snubbar

har haft kontakt nu med en kille via en dejting app, egentligen är han inte min typ men han skriver väldigt seriöst och kan verkligen prata ingående om känslor osv. 

min tidigare partner festade varje helg medan denna kille aldrig festar och sköter sig rejält. 

Han vet att det varit mycket för mig ett tag, men vill gärna ses på fika/mat eller liknande. 

Jag är dock lite fundersam eftersom han skriver att han inte är populär men alla tror det? Han fokuserar väldigt mycket på honom själv.  

Han skriver ofta att han är ensam osv. 

Men nu känns det istället som det blir lite väl seriöst och hårda regler? Han har ett väldigt seriöst jobb vilket jag förstår men jag vill verkligen ha en kille som kan ställa upp osv. För en och är typ van med att få höga röster mot mig osv. Från min tidigare relation.

Hej,
    det är ju svårt att vi på forumet skall avgöra. Mitt tips blir ju att du träffar honom. Det är ju det som är själva grejen med dejtande. Det skall vara ni två, lära känna varandra.

Dejt nummer två kan se ut på ett annorlunda sätt om dejt nummer 1 kändes bra. Då kan man ta det till nästa nivå.

Om dejt nummer 1 inte blev bra, så kan man själv bestämma om man vill avsluta där eller ge en ytterligare chans. Man kan ju trots allt vara jättenervös och därför blev det kanske inte bra, kan man ju ta som teori. Men det vet man själv vad och hur man vill göra.

Dejt nummer dejt nummer 3, så kanske man kan börja ses med sina vänner, om man vill det. För att se hur han fungerar i grupp och samtidigt kanske se om vännerna märker något? Men man bestämmer där själv, återigen.

Han kanske kan vara där för dig samtidigt?

Som sagt, så tycker jag att du skall ge honom en chans, om det känns bra? Dejta honom och lär känna honom.
Svar på tråden Seriösa snubbar