• Jonas74

Fråga till tjejer som vill bli BESTRAFFADE!

Har läst om flera tjejer här som gillar tanken på att bli BESTRAFFADE av sin man, ibland helt utan sex! Tex smiskade med hand, ris eller redskap eller att få stå i skamvrå eller kanske t.o.m böna o be om förlåtelse o kyssa hans fötter eller liknande för felet hon begått.

FRÅGA: 

Är de endast som del av LEK med glimten i ögat hos killen, när ni gjort något LITET bus eller LITET misstag, typ glömt att köpa kaffe o han då lite irriterat o bestämt säger "OK kom hit, det måste du faktiskt straffas för!" Och så får du smisk tex

- ELLER -

Är är det även vid STORA misstag, tex att du glömt nyckeln i bilen så nån stal er bil så han PÅ RIKTIGT blev riktigt arg o besviken? Om du fick stryk då skulle jag själv tycka det gränsar mot ren misshandel även om det "bara" var smisk.
    Samtidigt skulle jag inte döma ett par som lagt upp det så om kvinnan själv ville det. Jag skulle döma det hårdare  om jag visste att kvinnan om hon absolut inte ville det. För jag tänka mig att vissa tjejer kan vilja ha en fysisk bestraffning för att de tycker långvarig psykisk smärta i form av skuldkänslor är värre. Fysiska bestraffning kanske lättar upp psykologiskt lidande m skuldkänslor?

Skulle några tjejer här vilja förklara just er läggning kring bestraffning, när ni vill ha den o vad ni får ut av den?

Till övriga: undvik o vara dömande i era kommentarer här. Alla har sina speciella läggningar o just denna läggning skadar ju definitivt inte någon annan människa, annat än kanske personen själv! (Vilket kanske dock vägs upp av psykiskt välbefinnande). Folk är olika!

Ser fram emot era svar!

Vänligen hälsningar, 
    Jonas
  • Svar på tråden Fråga till tjejer som vill bli BESTRAFFADE!
  • Anonym (Ann)

Främst alternativ 1 men det kan även vara alternativ 2. Men jag har då alltid möjlighet att stoppa om jag verkligen inte tycker jag förtjänar riset eller klarar av det just då. Annars skulle det vara misshandel men då vi båda är med på detta så vägrar jag kalla det misshandel. Samma akt skulle förstås vara misshandel om det skedde mot min vilja.

Varför vill jag smaka riset när jag gjort något dumt? Ja säg det, tror mycket bottnar i en händelse under tonåren (som inte drabbade mig utan någon annan) som fick mig att känna att jag ville ha smisk, fast då inte lika hårt som jag får idag. Nej, jag vill inte berätta exakt vad.  Sedan har det växt och med min man är jag väldigt trygg och jag älskar honom över allt annat och han älskar mig. 

• Jonas74

Citat: 

"Främst alternativ 1 men det kan även vara alternativ 2. Men jag har då alltid möjlighet att stoppa om jag verkligen inte tycker jag förtjänar riset eller klarar av det just då. Annars skulle det vara misshandel men då vi båda är med på detta så vägrar jag kalla det misshandel. Samma akt skulle förstås vara misshandel om det skedde mot min vilja.

Varför vill jag smaka riset när jag gjort något dumt? Ja säg det, tror mycket bottnar i en händelse under tonåren (som inte drabbade mig utan någon annan) som fick mig att känna att jag ville ha smisk, fast då inte lika hårt som jag får idag. Nej, jag vill inte berätta exakt vad.  Sedan har det växt och med min man är jag väldigt trygg och jag älskar honom över allt annat och han älskar mig."

RESPONS:
    Intressant Ann! 
    Kan du inte "hinta" lite vad för upplevelse du löste om/ såg själv eller läste om som fick dig att tänka att "smisk, det skulle jag själv vilja få..."

Du skrev att du får rätt hårt smisk. Är det m hand eller ris eller annat?
    Har det alltid varit lika hårt eller har det ändrats med åren?
  • Anonym (Anna)

I min fantasi är det på riktigt. Han är arg, besviken och anser på riktigt att jag förtjänar att straffas. Jag gråter och vill egentligen inte, men går med på det för att rädda min relation eller för att han binder fast mig och jag bara inte har något val. Vad han är arg över kan variera i mina fantasier, men det kan tex vara att jag gått lite över gränsen med en annan man och att hans ilska är grundad i svartsjuka, eller kanske att jag shoppat för en summa som han tycker är alldeles för stor. Det där med bilen är däremot en för ledsam händelse för att jag skulle fantisera om det. 

I verkligheten går min fantasi inte att leva ut helt och hållet. Först och främst händer aldrig de där sakerna som skulle göra honom riktigt arg. Under våra 18 år tillsammans har jag aldrig varit otrogen, shoppat upp hela månadsbudgeten, fått vår bil stulen eller gjort något annat väldigt dumt. Och sedan har jag valt en lugn och trygg man som visserligen gärna smiskar mig om jag är med på det och njuter av det, men som aldrig skulle utöva våld mot mig i övrigt eller tvinga mig till något jag inte vill. Och det är ju förstås precis en sådan man jag vill ha i verkligheten, inte mannen från mina fantasier. Så i praktiken blir det en lek, att han ?straffar? mig för att jag glömt köpa kaffe eller haft för kort kjol på jobbet (fast vi båda vet att han egentligen tycker att jag ska klä mig precis som jag vill). 

• Anonym (Ann)
    Jonas74 skrev 2024-08-05 00:50:28 följande:

Citat: 

"Främst alternativ 1 men det kan även vara alternativ 2. Men jag har då alltid möjlighet att stoppa om jag verkligen inte tycker jag förtjänar riset eller klarar av det just då. Annars skulle det vara misshandel men då vi båda är med på detta så vägrar jag kalla det misshandel. Samma akt skulle förstås vara misshandel om det skedde mot min vilja.

Varför vill jag smaka riset när jag gjort något dumt? Ja säg det, tror mycket bottnar i en händelse under tonåren (som inte drabbade mig utan någon annan) som fick mig att känna att jag ville ha smisk, fast då inte lika hårt som jag får idag. Nej, jag vill inte berätta exakt vad.  Sedan har det växt och med min man är jag väldigt trygg och jag älskar honom över allt annat och han älskar mig."

RESPONS:
    Intressant Ann! 
    Kan du inte "hinta" lite vad för upplevelse du löste om/ såg själv eller läste om som fick dig att tänka att "smisk, det skulle jag själv vilja få..."

Du skrev att du får rätt hårt smisk. Är det m hand eller ris eller annat?
    Har det alltid varit lika hårt eller har det ändrats med åren?

Nej, jag vill inte hinta om det då det handlar om någon jag bryr mig om. 

Jag får oftast smisk med handen och det är även min favorit men även den platta sidan av en hårborste i trä, mattpiskare och björkris landar på min bara rumpa ibland.

• Anonym (A)

Låter oerhört cringe."Straffar"? är det någon sorts barnmentalitet?

• Anonym (C)
    Anonym (Ann) skrev 2024-08-04 07:23:43 följande:

Främst alternativ 1 men det kan även vara alternativ 2. Men jag har då alltid möjlighet att stoppa om jag verkligen inte tycker jag förtjänar riset eller klarar av det just då. Annars skulle det vara misshandel men då vi båda är med på detta så vägrar jag kalla det misshandel. Samma akt skulle förstås vara misshandel om det skedde mot min vilja.

Varför vill jag smaka riset när jag gjort något dumt? Ja säg det, tror mycket bottnar i en händelse under tonåren (som inte drabbade mig utan någon annan) som fick mig att känna att jag ville ha smisk, fast då inte lika hårt som jag får idag. Nej, jag vill inte berätta exakt vad.  Sedan har det växt och med min man är jag väldigt trygg och jag älskar honom över allt annat och han älskar mig. 

Känner igen mig. Jag blev både chockad och upphetsad när jag var utbytesstudent i USA på 90-talet och såg en kompis syrra bli agad av mamman. Det var inte vanligt där, i synnerhet inte bland barn i den åldern, men det var inte alls så ovanligt som jag trodde. Det var efter det jag började fantiserad om att få smisk fast för mig gäller bara alternativ 1. Att bli bestraffad på riktigt skulle jag aldrig gå med på. Det förekommer bara i min fantasi. Att få smisk av min man däremot i rollspel typ tycker jag dock är hur hett som helst.
  • Jonas74
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-05 07:44:22 följande:

I min fantasi är det på riktigt. Han är arg, besviken och anser på riktigt att jag förtjänar att straffas. Jag gråter och vill egentligen inte, men går med på det för att rädda min relation eller för att han binder fast mig och jag bara inte har något val. Vad han är arg över kan variera i mina fantasier, men det kan tex vara att jag gått lite över gränsen med en annan man och att hans ilska är grundad i svartsjuka, eller kanske att jag shoppat för en summa som han tycker är alldeles för stor. Det där med bilen är däremot en för ledsam händelse för att jag skulle fantisera om det. 

I verkligheten går min fantasi inte att leva ut helt och hållet. Först och främst händer aldrig de där sakerna som skulle göra honom riktigt arg. Under våra 18 år tillsammans har jag aldrig varit otrogen, shoppat upp hela månadsbudgeten, fått vår bil stulen eller gjort något annat väldigt dumt. Och sedan har jag valt en lugn och trygg man som visserligen gärna smiskar mig om jag är med på det och njuter av det, men som aldrig skulle utöva våld mot mig i övrigt eller tvinga mig till något jag inte vill. Och det är ju förstås precis en sådan man jag vill ha i verkligheten, inte mannen från mina fantasier. Så i praktiken blir det en lek, att han ?straffar? mig för att jag glömt köpa kaffe eller haft för kort kjol på jobbet (fast vi båda vet att han egentligen tycker att jag ska klä mig precis som jag vill). 

Intressant. Tack för ditt svar!
    Så din fantasi är mer att han sätter gränser för saker man kan tänka sig att kvinnor kan frestas att göra tex shoppa för mycket eller vara otrogen. Inte tråkiga misstag som fått bilen stulen tex. Det är mer att sätta gränser. Men att glömma köpa kaffe är iof inte att den typen utan tillhör typen uppfostran s.a.s så du inte glömmer nästa gång.

Men det där med dåligt samvete eller skuldkänslor. Eller stress, ångest. Är det inte något som smisk kan lätta upp? Alltså finns den funktionen ditt fall? Eller skulle du säga att det bara är ren njutning i ditt fall som gör att du vill ha bestraffningar?
  • Jonas74

(Citatknappen funkar inte, så får citera själv)

Citat:

Nej, jag vill inte hinta om det då det handlar om någon jag bryr mig om. 

Jag får oftast smisk med handen och det är även min favorit men även den platta sidan av en hårborste i trä, mattpiskare och björkris landar på min bara rumpa ibland.

Tack Ann för ditt svar. Jag har aldrig varit i en relation där jag eller tjejen pratat om smisk. Men det låter hett o som nåt jag har i mig att jag skulle vilja pröva - om tjejen vill o njuter av det alltså. Inte annars.
  • Jonas74
    Anonym (C) skrev 2024-08-05 16:48:14 följande:
    Känner igen mig. Jag blev både chockad och upphetsad när jag var utbytesstudent i USA på 90-talet och såg en kompis syrra bli agad av mamman. Det var inte vanligt där, i synnerhet inte bland barn i den åldern, men det var inte alls så ovanligt som jag trodde. Det var efter det jag började fantiserad om att få smisk fast för mig gäller bara alternativ 1. Att bli bestraffad på riktigt skulle jag aldrig gå med på. Det förekommer bara i min fantasi. Att få smisk av min man däremot i rollspel typ tycker jag dock är hur hett som helst.
    Jag tror du hade läggning i dvala inom dig o sen väcktes den till liv av det du såg. För en annan som såg samma sak kanske hade känt nåt annat. 
    Känns vettigt dock att endast acceptera alternativ 1. Det andra kan stanna i fantasin. 
    Jag skulle själv tycka det var kul med en tjej som är lite busig eller på kul uppkäftig för att tigga stryk om hon gillade det, då kan man få utlopp som man att få vara bestämd o tillrättavisning o känna sin rent kroppsliga manliga styrka o överlägsenhet, om tjejen gillar det med så är det ju win-win.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Ann) skrev 2024-08-04 07:23:43 följande:

Vet inte hur hårt han slår men misshandel går inte inte att samtycka till.
    Jag har blivit misshandlad på riktigt av mitt ex .. Tycker hela den här tråden känns lite obehaglig. 

Såklart är det inte misshandel om man typ smiskar nån på rumpan eller använder piska i sexuella sammanhang , det är inte sånt jag tänker på. Men du säger att det han gör hade räknats som misshandel om du inte var med på det. Hoppas bara att ni inte har barn eller iallafall att de slipper se eller höra något av det här. 
  • Anonym (Man 45)

Har vid ett par tillfälle haft nöjet att ge min fru smisk på stjärten med handen. Hon har velat, bett om det. Jag har varit både förvirrad och undrandes men jävlar vad det har tänt mig. Hon har tydligen mått bra av det och vem är jag att ha invändningar om det.  Det. ligger nog något och gror sedan barndomen, detta har skett när hon har ångest eller har dåligt samvete

• Anonym (Anna)
    Jonas74 skrev 2024-08-06 00:43:45 följande:
    Intressant. Tack för ditt svar!
    Så din fantasi är mer att han sätter gränser för saker man kan tänka sig att kvinnor kan frestas att göra tex shoppa för mycket eller vara otrogen. Inte tråkiga misstag som fått bilen stulen tex. Det är mer att sätta gränser. Men att glömma köpa kaffe är iof inte att den typen utan tillhör typen uppfostran s.a.s så du inte glömmer nästa gång.

Jag vet inte om jag håller med, där. Att jag i min fantasi får smisk för att jag gått över gränsen med en annan man, snarare än för att jag glömt att köpa kaffe, är nog kanske för att mannens reaktion ska stå i något slags proportion till händelsen, så att det blir realistiskt. Och kanske även för att det handlar om kontroll, och kontroll och svartsjuka är ofta sammankopplade. 

Och i verkligheten får jag ju i grund och botten smisk för att min man vet att jag tänder på det. Kopplingen till att jag tex glömt köpa kaffe är inte äkta även om maken gör sitt bästa för att låtsas att den är det. Så som jag ser det spelar det ingen roll om vi kallar det bestraffning, uppfostran, gränssättande eller något annat (sedan gillar jag i och för sig inte ordet uppfostran då det är något jag associerar med en föräldra-barn-relation). 

Och nej, jag upplever inte att smisk lindrar ångest eller skuldkänslor, men jag har å andra sidan inte direkt några sådana känslor. Jag tänder på att känna mig utsatt, kontrollerad. Det är allt. 

Svar på tråden Fråga till tjejer som vill bli BESTRAFFADE!