• Anonym (Segisen)

Kille som svarar segt

För ett tag sedan började jag skriva med en kille via en dejtingsajt. Kändes som att vi klickade bra så efter några dagar gick vi över till att skriva på Snapchat. Problemet är bara att han blivit jätteseg på att läsa och svara på meddelanden. Häromdagen tog det 4 timmar innan han öppnade meddelandet och ytterligare 2 timmar innan han svarade på det. Innan hade han skrivit att han var hemma och tog det lugnt, så han var knappast upptagen med något speciellt. Är det inte då märkligt att dröja så länge?

Tycker det är hopplöst att få till ett flow i konversationen. Vi har pratat om att ses, hans initiativ, men känns som han inte ens kommer hinna läsa meddelande innan förslaget runnit ut i tid typ. Vad gör man? Är han inte intresserad trots allt? 

• Svar på tråden Kille som svarar segt
  • Anonym (Hehe)

En kille som inte är helt uppslukad av sociala medier - gift dig med honom.

• Anonym (Tjej)

En riktig jävla idiot. Slösa inte en sekund till på honom. Jag hatar såna där killar.nej han är inte tillräckligt intresserad 

• Meenos

nej han är inte intresserad, eller så försöker han hitta bättre men har dig som andrahandsval. 

Ja hatar sånt här också, och både tjejer och killar gör detta, Är det så svårt för människor o bara säga  "jag är inte intresserad",  "nej" och "jag vill inte" 
    ärlighet tack!!!

• Anonym (Ärligt)

Han verkar inte särskilt intresserad.Säkert upptagen med något annat mera intressant.Låt honom vara !

• Anonym (K)

Hur länge sedan är "ett tag"? Och varför har ni inte träffats än??

• Anonym (Henke)

Backa och spegla hans beteende. Dvs ta tid på dig att svara. Fokusera på att göra annat och visa honom att du har ett aktivt liv.

DÅ kommer hans intresse vakna. Då kommer han välja att prioritera dig. Nu vet han vart han har dig och det är redan tråkigt för honom med denna förutsägbarhet 

• Eurydike

Han låter trist 🥹

• Anonym (Spel)
    Anonym (Henke) skrev 2024-08-03 21:57:19 följande:

Backa och spegla hans beteende. Dvs ta tid på dig att svara. Fokusera på att göra annat och visa honom att du har ett aktivt liv.

DÅ kommer hans intresse vakna. Då kommer han välja att prioritera dig. Nu vet han vart han har dig och det är redan tråkigt för honom med denna förutsägbarhet 

Eller så slutar man spela spel och går vidare.
  • Anonym (K)
    Anonym (Henke) skrev 2024-08-03 21:57:19 följande:

TS lyssna inte på detta! Normalfuntade killar uppskattar trygghet och slippa spela spel.
  • Anonym (lol)

Jag fattar precis hur det är. Min fling (nästan kille) tar väldigt lång tid på sig att svara ibland. Jag kan tycka det är jobbigt men jag vet att det är pga vettiga anledningar så det är okej. Tycker det är bra att han inte skriver med andra eller är på sociala medier hela tiden. 
    Så jag tipsar dig fråga varför han är långsam på så vis får du en klarare bild samtidigt som han vet att du bryr dig och kanske anstränger sig mer :) Prata om det. 

• Anonym (Henke)
    Anonym (Spel) skrev 2024-08-03 22:09:57 följande:
    Eller så slutar man spela spel och går vidare.

Det handlar inte om att spela spel. Det handlar om att visa den man dejtar att man VÄRDESÄTTER sig själv och det ger respekt och är väldigt attraktivt hos en kvinna. 

Problemet ni tjejer gör är att ni blir så förbannat uppslukade av en man. Ni sitter vid telefonen och väntar på bekräftelse och överanalyserar. Lägg bort mobilen!, gå ut och roa er med kompisar, fortsätt med träningen, besök den där loppisen eller ockupera er med något annat och därefter kan ni svara glatt på på sms:et och även berätta om det roliga ni gjort. Män vill inte ha klängiga tjejer som ger upp sigsjälva.

För troligtvis svarar han segt för att han har fullt upp med sitt!

• Anonym (Henke)
    Anonym (K) skrev 2024-08-03 22:19:26 följande:
    TS lyssna inte på detta! Normalfuntade killar uppskattar trygghet och slippa spela spel.
    Vi män uppskattar trygghet och vill inte spela spel. Men trygghet gör oss BEKVÄMA. Vilket resulterar i att vi dröjer med att svara. För vi vet att ni kommer driva, vi vet att
     ni ändå kommer svara, ve behöver inte anstränga oss eftersom ni gör det möjlig för oss att komma undan med det.

Jag säger så här TS- testa mitt förslag. Testa att göra honom lite orolig. Jag lovar att det kommer ge honom sparken i baken.
  • Anonym (Segisen)

Snart en månad har vi haft kontakt, men han var utomlands 10 dagar så den tiden får man väl typ räkna bort. Tycker han är intressant och verkar vara en fin vettig kille, men det blir inget flow när han alltid svarar så segt. 

• 1omtänksam

TS! Tänker att du ska fråga honom om att ses irl. Såfort du får kontakt med honom igen så fråga det. Om ni ses irl, så ser du om han är så som när ni skriver. Fastna inte i att skriva för länge. Hoppas det ska gå bra för dig och den här killen. Är han inte den rätta så finns det fler fiskar i havet (eller på nätet😉) önskar dig lycka till! 

• Anonym (Maja)

Det här tycker jag beror lite på. Vissa har ju svårt att få till en genuin connection bara genom att skriva, vissa behöver ju träffas ett par gånger för att verkligen få till ett driv. Sen kan man ju tycka at det är tråkigt och jag tänker ju att han kanske borde driva på att ses lite mer. Problemet nu för tiden är att alla bara skriver hela tiden, dejtingappar, snap, messenger, sms. Jag tror man behöver det riktiga fysiska mötet för att skapa en genuin kontakt SEN kan man skriva utifrån känslan man redan fått. Jag tycker att du ska ta initiativ till att ses och se vad han svarar😊

• Ascendere
    Anonym (Segisen) skrev 2024-08-05 16:51:52 följande:

Snart en månad har vi haft kontakt, men han var utomlands 10 dagar så den tiden får man väl typ räkna bort. Tycker han är intressant och verkar vara en fin vettig kille, men det blir inget flow när han alltid svarar så segt. 

Om man vill ha flow i konversationen så ses man på riktigt, alternativt ringer upp om det inte går att ses.
    Att förvänta sig att den andra ska sitta på stand-by för att svara på varendra textmeddelande verkar galet.
    Fördelen med text är ju just att man inte behöver svara på en gång. 
  • Anonym (Caroline)
    Henke varför uppmanar du henne till att spela spel om nu inte killar gillar att spela spel? 
  • AlbaC

Det enkla och troligast säkraste svaret i 99% av fallen är att han inte är så intresserad. En man som verkligen är intresserad visar det med regelbunden kontakt som ökar i intensitet samt försöker få till en träff snabbt. 

Svar på tråden Kille som svarar segt