• Anonym (/)

Misstänker att kvinnan jag pratar med är tjock

Har kontakt med en kvinna som jag misstänker är rund/tjock, eftersom hon inte har några helkroppsbilder. Man ser inte hennes kropp alls, bara bilder på ansiktet. Hon ser inte tjock ut i ansiktet men inte smal heller. Hade varit lättare att bedöma om man fick se bilder där man ser kroppen. Jag själv har olika bilder på mig själv, däribland helkroppsbilder, så hon vet hur jag ser ut. Jag har även frågat om vi ska snacka på FaceTime men det vill hon inte, hon säger att det inte är hennes grej. Hon verkar dock väldigt intresserad, hon hör av sig mycket och ofta och ställer frågor om mig, skrattar och ger mig komplimanger osv.

Har inte frågat om att träffas än, vill inte slösa tid på att träffa någon som jag ändå vet att jag inte kommer attraheras av, vilket jag inte kommer om hon är tjock. Är detta vanligt, att tjocka människor inte har några helkroppsbilder? Eller vad kan det finnas för annan anledning?

• Svar på tråden Misstänker att kvinnan jag pratar med är tjock
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-05 23:14:48 följande:
    Jag dejtar män utan bild.
    Den kortaste har varit 170ca.
    Både män med och utan skägg och flint.

Föredrar med hår och skägg.
    Så du letar vidare om mannen är flint?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nolla) skrev 2024-08-06 00:16:54 följande:

Fråga henne om hon är tjock. har hon eq kommer hon tycka att du är på för låg nivå och då vill inte HON ödsla tid på dig!

Ungefär samma EQ som alla kvinnor besitter som frågar hur lång mannen är då.
  • Anonym (Attraktion)
    Anonym (Haha) skrev 2024-08-06 07:39:20 följande:
    Låter som vettiga siffror! Haha! Vik och längd säger inget om hur personen ser ut, det kan vara en deal, totalt otränad person. Sluta fokusera på vikt, kolla på hur personen ser ut istället.
    Jag säger inte att det är detsamma som att se bra ut i kroppen. Men då har man förutsättningar att se bra ut kroppsligt.

Om personen tex varit 160 och vägt 70kg så finns det inte bra förutsättningar till att ha en trevlig kropp.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Attraktion) skrev 2024-08-06 13:32:08 följande:
    Jag säger inte att det är detsamma som att se bra ut i kroppen. Men då har man förutsättningar att se bra ut kroppsligt.

Om personen tex varit 160 och vägt 70kg så finns det inte bra förutsättningar till att ha en trevlig kropp.
    Tror det HAHA , menade var att även om personen hade bmi 20 kan hon tex vara smalfet.  Mycket fett på magen och lite muskler tex.
    Så även om det ser OK ut i siffror kan det skilja ganska mycket mellan person på samma BMI.

Men annars håller jag med dig.  Längd och vikt säger väldigt mycket om förutsättningarna.   En kvinna på 160 och 70 kg kommer alltid att vara tjock.  
  • Anonym (Attraktion)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-06 13:53:56 följande:
    Tror det HAHA , menade var att även om personen hade bmi 20 kan hon tex vara smalfet.  Mycket fett på magen och lite muskler tex.
    Så även om det ser OK ut i siffror kan det skilja ganska mycket mellan person på samma BMI.

Men annars håller jag med dig.  Längd och vikt säger väldigt mycket om förutsättningarna.   En kvinna på 160 och 70 kg kommer alltid att vara tjock.  
    Jo, så var det kanske. Men hellre något smalfet än tjockfet. När man är 40+ är det svårt att hitta någon som ser ut som en 18-åring i kroppen.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Attraktion) skrev 2024-08-06 14:03:20 följande:
    Jo, så var det kanske. Men hellre något smalfet än tjockfet. När man är 40+ är det svårt att hitta någon som ser ut som en 18-åring i kroppen.
    Tyvärr, är det nästan omöjligt.  Kvinnor 30+ är nästan alltid överviktiga.
    De få som kan hålla formen är lätträknade och väldigt attraktiva bland andra män också.
  • molly50

Jag träffade min man på en dejtingsajt och ingen av oss hade profilbild.
    Så vi köpte grisen i säcken,s.a.s.
    Men vi vad båda nöjda med det vi såg då vi träffades och framförallt så stämde personkemin och att vi delade intressen och var lika på många sätt.
    Och vi är fortfarande ett par,22 år senare. 

• Anonym (Klara)
    molly50 skrev 2024-08-06 14:28:42 följande:

Jag träffade min man på en dejtingsajt och ingen av oss hade profilbild.
    Så vi köpte grisen i säcken,s.a.s.
    Men vi vad båda nöjda med det vi såg då vi träffades och framförallt så stämde personkemin och att vi delade intressen och var lika på många sätt.
    Och vi är fortfarande ett par,22 år senare. 

Hur lång är din man? Skrev han ut sin längd?
  • molly50
    Anonym (Klara) skrev 2024-08-06 14:42:48 följande:
    Hur lång är din man? Skrev han ut sin längd?
    Ja,han är 1,92,vad det nu har med saken att göra. 
    Jag hade velat träffa honom även om han hade varit 20 cm kortare.
  • Anonym (Missen)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-06 14:07:28 följande:
    Tyvärr, är det nästan omöjligt.  Kvinnor 30+ är nästan alltid överviktiga.
    De få som kan hålla formen är lätträknade och väldigt attraktiva bland andra män också.
    Men dom finns.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Missen) skrev 2024-08-06 15:32:15 följande:
    Men dom finns.
    Absolut.
    Önskar att det fanns fler dock. Utbudet är för litet. Men också för folkhälsan.
  • Anonym (Charmprinzz)

Hur går det TS, har du någon plan?

• Anonym (Kille)
    Anonym (Ida) skrev 2024-08-04 19:28:06 följande:

Så fjantigt!

Håller med. Under skalet kan ju finnas en väldigt fin kvinna.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kille) skrev 2024-08-06 20:01:20 följande:
    Håller med. Under skalet kan ju finnas en väldigt fin kvinna.
    Det kan ju finnas fina kvinnor med fint skal också.
Svar på tråden Misstänker att kvinnan jag pratar med är tjock