• Anonym (sucks)

När blir huvudvärk farlig/tyder på något?

Jag har haft huvudvärk varje dag rätt länge nu. Ingen extrem, tar inte ens värktabletter, men den finns där. Jag har också någon eller flera slags tinnitus, en av dem är pulserande, som på samma tid som huvudvärken varat blivit extremt mycket värre än vanligt. Jag gjorde det där man inte ska göra och googlade.

En del av mig tänker att det bara är sommaren+en slags lågintensiv stress jag har just nu pga diverse orsaker, men som sagt. Google.

Någon som vet något om sånt här och har råd?

• Svar på tråden När blir huvudvärk farlig/tyder på något?
  • Anonym (Samma)

Samma här fast jag har också lite yrsel. Vet inte om det beror på lågtryck eller värme och stress+ för lite vätskeintag. Jag har haft såhär till och från länge nu. Har du kollat upp så du inte har någon vitaminbrist eller högt blodtryck? 

• Anonym (sucks)

I våras hade jag folatbrist och läkaren muttrade också om blodtrycket men då jag förklarade att jag inte sovit alls och inte var van vid att vara på en vårdcentral kl 8 på morgonen sa hon att det nog var därför, så jag vet inte riktigt. Men då hade jag inte heller detta dånande i ffa vänster öra som jag har nu. 

Hoppas att det blir bättre för oss båda. 

• Anonym (Läkare)

Bättre att du bokar tid. Det kan gå fel år båda hålen att ta råd från online forum... 
    Lycka till!

• Goneril

(Läkare). Signaturen talar om "fel år båda hålen", "Hållen" ska det väl vara, men vilka "håll" är involverade här? Vilket år gäller det? Textkoll rekommenderas, kanske inte så viktigt här, men desto viktigare vid förskrivning av medicin och journalnoteringar. I sak rätt; boka läkartid. Gör det innan hobbyläkarna på FL har tagit på sig läkarrockarna och iklätt sig de lärda minerna.

• Anonym (Samma)

Till Läkare:

Ts skrev ju att hen har träffat en läkare. Läs ordentligt innan du försöker läxa upp och spela duktig.

Sedan vet nog varenda vuxen att man alltid går till en läkare i första hand och inte tar råd ifrån ett forum på högstaallvar, men det kan vara skönt att få känna igen sig i andra och diskutera med andra. I vissa fall har heller inte läkaren alla svaren.

• Anonym (Jo)

Till er med tinnitus och dåbande ljud! Gå till audionom och se över hörseln, kan vara bra att veta att man hör lika på öronen annars vidareutveckla man det. 

Jag har personlig erfarenhet av huvudvärk upp till 12 timmar dag. Gå till vc, finns hjälp att få! 

• Anonym (Samma)

Till Ts
    Har du börjat ta folsyratabletter mot din folatbrist?

Svar på tråden När blir huvudvärk farlig/tyder på något?