• Fundersammen

Nidblödning? Dubbel äl? Sen äl? Ska jag vara hoppfull?

Hejsan

jag vet knappt vart jag ska börja - jag har förr haft ett tidigare förhållande och försökte få barn i flera år, verkligen lärt mig min kropp och hur den fungerar osv då jag och mitt nex försökte få barn men var ofrivilligt barnlösa med oklar förklaring enligt kvinnokliniken och efter 2 misslyckade ivf och ett avbrutet försök så har jag gått igenom hundratals negativa test och tårar. 

för några år sen lämnade jag allt det livet och har idag en underbar man som älskar barn men medveten om att jag tidigare inte kunnat få barn - vi under något år haft oskyddat för att ?händer det så händer det? och ingen av oss är beredda att gå igenom den smärtan igen genom ivf och hetsen kring vitaminer, kost, stress över när man ska ha samlag osv

Nu med den historiken så hoppas jag ni förstår att jag har normalt sett otroligt bra koll på hur min kropp brukar bete sig, vad de olika symptomen per månad brukar innebära - jag har haft tillfällen där mensen hoppat över en månad pga stress och sen har allt funkat normalt igen - de senaste två åren har min cykel varit konstant - mens 3-4 dagar, på dag 12-14 får jag äl-flytningar och 12-16 dagar senare får jag mensen, dvs 26-30 dagar har varit det normala där 80% har 28 dagar på pricken.

denna månad har min kropp behett sig lite annorlunda - vid äl hade jag inte fullt så mycket flytningar som jag brukar och ca 6 dagar efter äl fick jag det närmsta en nidblödning av allt att tyda - hade exakt 1 dygn med märklig brun extremt sparspam blödning där 2-3 droppar kom i trosskyddet och resten syntes bara när jag torkade mig - haft lite lätt molvärk efter det, tog ett tidig-test igår och det var negativt men stirrade lite blint på det och tyckte mig se en skugga men fotade testet med blixt och inget syntes i fotot så tror inbillning - det var för tidigt ändå.
    under dagen plötsligt får jag äl-flytningar, nu vet jag att de är hormonbaserade och nödvändigtsvis inte behöver betyda något i sig - men det förvirrar mig.

kollade även i soptunnan på testet från morgonen - nu vet jag att det är 100% opålitligt - men förr med de hundratals testen så brukade jag titta på kvällen för jag ville bara se ett streck för att få känna hoppet och det var ALLTID blankt - nu tittade jag och det var ett väldigt tydligt blått streck bara lite svagare i mitten av strecket, inget skuggstreck iaf - så jag vet det inte betyder något egentligen men fick iaf en liten strimma hopp - men nu till förvirringen - älflytningarna har fortsatt lite sporadiskt idag och nu är det 4 dagar kvar till beräknad mens - varför får jag älflytningar så här sent? Vad i sådana fall var den där blödningen om det inte var en nidblödning? 

jag ska testa mig igen imorgon tänkte jag - men blir så förvirrad? någon som varit med om liknande? 

Tusen tack för de som tar sig tiden att svara!

• Svar på tråden Nidblödning? Dubbel äl? Sen äl? Ska jag vara hoppfull?
  • Anonym (Avvakta lite)

Svårt. Avvakta några dagar och testa igen närmare beräknad mens? Jag hade äl flytningar mellan ÄL och mens när jag blev gravid nu. Plussade först väldigt svagt på ÄL+12, BIM -2. Grav symtom fick jag först i vecka 7+0.  

Förra grav hade jag en nidblödning ca en vecka innan mens. Som en liten strimma rött blod.

Jag har också haft en positivt grav test efter att det torkat - den gången kemiskt. Jag har aldrig fått ett streck om jag inte varit gravid även efter avläsningstiden. 

Så jag har varit med om liknande men det är fortfarande tidigt att veta, man måste ha tålamod och vänta. Det är inte alltid bra att testa alltför tidigt.

Håller tummarna 🙂

Svar på tråden Nidblödning? Dubbel äl? Sen äl? Ska jag vara hoppfull?