• Anonym (E)

Han ville ha mitt nummer, men ställer inga frågor

En kille frågade om mitt nummer, jag tänkte att ja, jag kan ju testa och se om han verkar intressant.

Så han fick det, och han började skriva. Han ställer inga frågor och svarar bara på mina, då kan han svara en hel A4, men ingen fråga tillbaka, sedan ställer jag en ny fråga och han svarar långt igen. Jag ställer massa följdfrågor och han svarar långt. Samma visa hela tiden. 

Sen fick jag höra på omvägar att han sagt till folk att jag är jätteintresserad av honom, alltså va? Det var han som fråga om mitt nummer, jag har aldrig sagt att jag är intresserad.

• Svar på tråden Han ville ha mitt nummer, men ställer inga frågor
  • Anonym (Kukbrist?)

Visste inte att det var kukbrist i landet. För varför bemödar du dig annars med honom?

• Anonym (Olivia)

Det där har jag också varit med om. Brukar ge dom nån vecka och sen drar jag bara. Inget som är värt att ödsla sin energi på och killen framstår bara som socialt inkompetent vilket är oattraktivt.

• Anonym (hmm)

Vad du har hört på lång vägar ska du nog ta med en stor nypa salt. 

Kan vara så att dom själva är intresserade av dig och försöker få personen att framstå som en lögnare osv. Sånt händer oftare än vad man tror.

I övrigt vet jag inte varför han inte skriver frågor tillbaka. Han kanske har försökt och du har svarat väldigt kort så han inte vet vad han ska våga fråga mer om?

Annars får du väl fråga han vad han vill och om han inte undrar saker om tillbaka? 

I övrigt är det lite kul att du skrev tråden, för jag har det nästan lika dant fast tvärtom. Gav mitt nr till en tjej, så hon skrev först då jag inte ens tog hennes nummer. Hon fråga om en grej som vi pratat om som jag skulle göra. Men sen har hon varit väldigt tyst. Svarar bara om jag skriver något annars knäpptyst. Ärligt talat så gav jag upp det efter bara 3-4 dagar. 

• Anonym (Tilda)

Om du ställer en massa frågor och sedan följdfrågor är det inte särskilt konstigt att han tror att du är väldigt intresserad. Sedan är han ju socialt klumpig som inte ställer några frågor tillbaka förstås.

• Anonym (E)
    Anonym (hmm) skrev 2024-08-08 18:11:48 följande:

Vad du har hört på lång vägar ska du nog ta med en stor nypa salt. 

Kan vara så att dom själva är intresserade av dig och försöker få personen att framstå som en lögnare osv. Sånt händer oftare än vad man tror.

I övrigt vet jag inte varför han inte skriver frågor tillbaka. Han kanske har försökt och du har svarat väldigt kort så han inte vet vad han ska våga fråga mer om?

Annars får du väl fråga han vad han vill och om han inte undrar saker om tillbaka? 

I övrigt är det lite kul att du skrev tråden, för jag har det nästan lika dant fast tvärtom. Gav mitt nr till en tjej, så hon skrev först då jag inte ens tog hennes nummer. Hon fråga om en grej som vi pratat om som jag skulle göra. Men sen har hon varit väldigt tyst. Svarar bara om jag skriver något annars knäpptyst. Ärligt talat så gav jag upp det efter bara 3-4 dagar. 

Nej. Han har inte ställt något fråga ens från första början. Så jag började ångra rätt tidigt att jag ens gav mitt nummer. 
    När jag ställer en fråga så frågar han inte ens själv då? Så när jag berättar saker själv utan att han har frågat så svarar han bara okej kul. Sedan får jag sitta och funderar över vad jag ska skriva fast det egentligen inte ens jag som var intresserad, och har inte fått något intresse av honom pga hur han skriver heller. 

Skrev du det till henne, eller lät du det rinna ut i sanden? 
  • Anonym (Sanna)

Varför ställer du frågor och är drivande? Det är ju hans jobb! Backa och låt honom ta kommandot. Och om han inte gör det, då är det inte en man som kan erbjuda en stimulerande relation

• Anonym (E)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-08-08 19:58:53 följande:

Varför ställer du frågor och är drivande? Det är ju hans jobb! Backa och låt honom ta kommandot. Och om han inte gör det, då är det inte en man som kan erbjuda en stimulerande relation

För att jag har försökt varit trevlig. 
    Men han gillar verkligen prata om sig själv, han skriver hur långa meddelanden som helst, men inget intresse för mig, vilket jag tyckte var så konstigt när det var han som frågade efter mitt nummer. Sedan beter han sig som att jag jagar honom. Så jag tänker låta det rinna ut i sanden nu. 
  • Anonym (Udda)

Han är konstig.Låt honom vara och svara inte .

• Anonym (Ulrika)

Människor är lite olika i hur de kommunicerar.
    Det finns en del som tycker att den ena ska ställa en fråga, den andra svara och ställa en ny, den första svara och ställa en ny, osv...
    Det finns andra som tycker att den ena ska säga något, den andra kommentera/spinna vidare, den första spinna vidare på det, den andra fortsätta, osv.
    Om du är den första typen och han den andra typen kan det vara där problemet ligger!
    Testa att bara kommentera och lägga till något på det han skriver, och inte skriva några nya frågor, och se hur det går. Tex: "Det lät kul med din resa till Köpenhamn! Jag var där för ett par år sedan med en kompis, och då gjorde vi X och Y."

• Anonym (hmm)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-08-08 19:58:53 följande:

"Inte en man som kan erbjuda en stimulerande relation."
    Här var det STARKA ord o inga visor minsann! Klart han säkerligen kan det, men just han och ts kanske inte passar och skulle få till det.

• Anonym (hmm)
    Anonym (E) skrev 2024-08-08 19:51:05 följande:
    Nej. Han har inte ställt något fråga ens från första början. Så jag började ångra rätt tidigt att jag ens gav mitt nummer. 
    När jag ställer en fråga så frågar han inte ens själv då? Så när jag berättar saker själv utan att han har frågat så svarar han bara okej kul. Sedan får jag sitta och funderar över vad jag ska skriva fast det egentligen inte ens jag som var intresserad, och har inte fått något intresse av honom pga hur han skriver heller. 

Skrev du det till henne, eller lät du det rinna ut i sanden? 
    Lät det bara rinna ut i sanden. Sanningen är att jag skickade en bild på min hund och fick noll i respons, så då dog det helt för mig. Men hon var pratsugen när vi sågs sedan, några dagar senare. Hon är jättesöt och fint leende och tindrande ögon. Men nej, smälter man inte för min hund så fungerar det inte. 
  • Anonym (E)
    Anonym (hmm) skrev 2024-08-08 21:04:14 följande:
    Lät det bara rinna ut i sanden. Sanningen är att jag skickade en bild på min hund och fick noll i respons, så då dog det helt för mig. Men hon var pratsugen när vi sågs sedan, några dagar senare. Hon är jättesöt och fint leende och tindrande ögon. Men nej, smälter man inte för min hund så fungerar det inte. 
    Den här killen skickade också bild på sina djur, och jag frågade mycket saker om dom och sa att dom var söta. Sedan skickade jag bild på mina djur och han frågade inte något eller sa något om det.

Sista meddelandet han skrev har jag inte svarat på, och tänker inte göra det heller. Jag berättade något roligt jag hade gjort och han skrev bara. Okej, så jag tänker inte skriva något mera.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (E) skrev 2024-08-08 21:16:30 följande:
    Den här killen skickade också bild på sina djur, och jag frågade mycket saker om dom och sa att dom var söta. Sedan skickade jag bild på mina djur och han frågade inte något eller sa något om det.

Sista meddelandet han skrev har jag inte svarat på, och tänker inte göra det heller. Jag berättade något roligt jag hade gjort och han skrev bara. Okej, så jag tänker inte skriva något mera.
    Han låter rätt så ego centrerad faktiskt. Synd att det inte var du o jag som skrev istället, kanske ^^
Svar på tråden Han ville ha mitt nummer, men ställer inga frågor