• Anonym (Lilac)

Hjälp mig, vad ska jag säga?

Ingen trolltråd!!

Har en längre tid pratat med en man på nätet och trodde jag fallit för honom... idag träffades vi första gången. Han åkte flera timmars tåg hit. Tog inte lång tid innan det började kännas fel... han verkar upp över öronen i mig, men jag vill inte ens att han rör vid mig... jag trodde han skulle bo på hotell, men nej, han hade utgått ifrån att han skulle bo hos mig - hela helgen!? Jag vet inte vad jag ska säga eller göra, känner mig så trängd. Han är snäll och gullig, men jag känner verkligen inget nu när vi väl träffats... jag är "på toa" nu, han väntar vid bordet (café)... hjälp mig, hur ska jag hantera det här?

• Svar på tråden Hjälp mig, vad ska jag säga?
  • Anonym (Lilac)
    Anonym skrev 2024-08-09 18:00:37 följande:

Ungefär som du skrev nu.

Men han har ju ingenstans att ta vägen. Jag kollade tåg tillbaka, men är fullbokat. Känner mig så hemsk.
  • Anonym
    Anonym (Lilac) skrev 2024-08-09 18:02:37 följande:
    Men han har ju ingenstans att ta vägen. Jag kollade tåg tillbaka, men är fullbokat. Känner mig så hemsk.
    Säg att du känner att ni inte klickar och att han kan få sova på din soffa.
  • Anonym (hmm)

Känner du lika dant för dina kompisars kompisar som du aldrig har träffat (dvs som du inte alls känner)? 

Eller behandlar du dom som människor ? 

Varför skulle du inte kunna behandla denna person som en människa för då? Vill inte att han rör vid mig"? Alltså du är ju inget offer. Du ähar åldern inne för att skriva i detta forum och kan därmed anses vara vuxen nog att inte planera in sånt här att det ska bli en sådan situation. Nu är ju faktiskt han den som är utsatt, inte du. Så lös problemet. 

Ta kommandot. Låt bestämd men inte förnekande utan dra ut på det. Menar är det fullbokat så är det ju fullbokat. 

• Anonym (Lilac)
    Anonym (hmm) skrev 2024-08-09 18:08:28 följande:

Känner du lika dant för dina kompisars kompisar som du aldrig har träffat (dvs som du inte alls känner)? 

Eller behandlar du dom som människor ? 

Varför skulle du inte kunna behandla denna person som en människa för då? Vill inte att han rör vid mig"? Alltså du är ju inget offer. Du ähar åldern inne för att skriva i detta forum och kan därmed anses vara vuxen nog att inte planera in sånt här att det ska bli en sådan situation. Nu är ju faktiskt han den som är utsatt, inte du. Så lös problemet. 

Ta kommandot. Låt bestämd men inte förnekande utan dra ut på det. Menar är det fullbokat så är det ju fullbokat. 

Dra ut på vad?

Hur är han utsatt? Jag hade inte planerat att han skulle bo hos mig. Fanns inte i min värld att han kunde tro att han kan bo hos någon han aldrig träffat tidigare och dessutom flera dagar.
  • Gaskarl
    Anonym (Lilac) skrev 2024-08-09 18:20:28 följande:
    Dra ut på vad?

Hur är han utsatt? Jag hade inte planerat att han skulle bo hos mig. Fanns inte i min värld att han kunde tro att han kan bo hos någon han aldrig träffat tidigare och dessutom flera dagar.
    Du får vara bestämd och säga att du verkligen inte lovat honom att bo hos dig, och att sånt kan han inte förvänta sig. Vanlig hyfs, man kollar väl läget först..
  • Tilolo

Om du känner detta obehag, så är det så och helt okej!
    Du ska inte tvinga dig själv till något du inte vill!

Jag tycker du lite trevligt kan säga att du inte känner att det är rätt, men att du inte har något emot honom. 

Han får boka in sig själv på ett hotell och resa hem imorgon. Du bär inget ansvar över honom, enbart över dig själv och din känsla. 
    Din intuition kan vara ett varsel om hans avsikter så lita på dessa känslor. 

Återkom gärna i tråden hur det går. 🌼

• Anonym (Mmm)

Men bestämde ni inte det innan han skulle komma till dig hur han skulle bo?? Låter konstigt i mina öron. 

• Anonym (Tjej)

Men eftersom han tog de för givet så förväntar han sig sex. Skulle aldrig släppa in honom i mitt hem

• Anonym (F)

Eftersom han verkar rätt gränslös så faller det på dig att sätta gränserna. Jobbigt. Men det är bättre att ta tag i det hela nu, när ni fortfarande är ute bland folk, än att släppa in tokstollen i ditt hem.

• Anonym (E)

Svårt. Hur långt har han åkt?
    Hur lyckades du hamna i den sitsen, hade ni inte bestämt allt innan hur ni gör med sovplatsen? 

• Anonym (E)

Jag var dock med om samma sak, men tvärtom. Att jag åkte till killen och skulle sova över där. Kände ganska snabbt att jag ville dra mig ur och visste inte vad jag skulle säga. 

• Anonym (Mx)

Det är lätt att vara efterklok, ni skulle varit tydliga med vad som gäller innan eftersom han åkt långt.

Men nu är det som det är. Känns det ok att han sover på soffan? Om det känns minsta märkligt(läs farligt) så ska han inte sova där.

• Smecker

Men herregud, pratar inte folk med varandra längre?

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (We)

Nu är det väl försent men ta sbsolut inte hem honom, hade ni inte pratat om var han ska sova alls?
    Man tar verkligen inte hem dejten första gången man träffas och det är ju väldigt konstigt både att han förutsatte det och att ingen av er ens nämnt sovarrangemanget.

• Anonym (Birgit)

Han är konstig och vill nog ha sex.Inte ditt problem var han ska sova,finns väl hotell.

• Anonym (Anc)

Hur fasen kan han tro att han ska bo hos dig? 

Det låter suspekt.

Svar på tråden Hjälp mig, vad ska jag säga?