• Anonym (Pa)

Hittar inte tampongen

I går var sista dagen på mensen satte in en ta innan jag skulle träna .
    Är nästan 100% att jag aldrig tog ut den 
    I morse ? hittade? jag inte den . 

jag började få panik och gräva , men har långa naglar så förmodligen rev jag upp något så det börja blöda . 

Ringde VC och frågade vad jag skulle göra sa så länge jag inte har feber eller mår dåligt kan jag avvakta och försöka krysta . Har försökt krysta hela dagen . 

nu på kvällen kom jag på att jag hade plasthandskar så Tog på mig dom för inte riva mig satte kokosfett på sen tog jag så långt in jag kunde försökte känna runt om hittar inte den ( kan inte känna den ) 
    Nu börjar jag bli förvirrad om jag tog ut den men jag är säker för va i väg hela kvällen och gick direkt och lade mig 

Kommer kontakta en barnmorska på måndag . 

Har någon varit med om samma problem ? Jag vet att inte tampongen kan försvinna men vart är den . 

tips jag fick av sjuksköterska 
    pilla inte ( gräv inte) 
    försök krysta 
    spola med vatten när du duschar 

någon som har något tips . 

Det har hänt mig en gång innan att jag glömde precis i samband med sista dagen på mensen då kom den ut efter 2 veckor av sig själv märkte inte ens att den var där eller kom i håg att jag satt in den .

Nu Vet jag att den är där någonstans 

Ni kan avstå från dumma kommentarer jag Vet man kan bli sjuk men som sagt
    har pratat med sjuksköterska men behöver råd vad andra gjort
    tack

• Svar på tråden Hittar inte tampongen
  • Anonym (Schrödingers tampong)

Hm, det där låter som Schrödingers tampong. Tyvärr har du redan påverkat resultatet genom att leta efter den!

• Anonym (Pa)

Nä är OB blå 
    vad ska jag göra då ? Förslag 

• Anonym
    Anonym (Schrödingers tampong) skrev 2024-08-09 19:06:09 följande:

Hm, det där låter som Schrödingers tampong. Tyvärr har du redan påverkat resultatet genom att leta efter den!

Det här är Familjeliv. Du kastar pärlor för katter.
  • Spucks

Der kan inte vara så att du tog ut den utan att du kommer ihåg det, eftersom det har blivit en automatiserad handling? Var är tråden annars?

• Anonym (b)

ahahahahahahhaha
  • Cereal Killer

Hm, det där låter som Schrödingers tampong.

Anonym (Pa) skrev 2024-08-09 19:36:45 följande:

Nä är OB blå 

Omg, jag dör! Detta måste vara det roligaste som hänt här sedan ANOF.

Ts: ta det lugnt. Det är väldigt ovanligt att någon infektion uppstår. Vad gör du med tampongerna när du tar ut dem? Det går möjligen inte att räkna tampongerna i soptunnan och jämföra med antal tamponger som saknas i paketet, eller så?
    Jag tänker att det kan vara bra att kontakta en gyn- eller barnmorskemottagning och få deras åsikt också. De har större vana än VC när det gäller detta. 
  • Anonym (Pa)
    Anonym skrev 2024-08-09 19:38:48 följande:
    Det här är Familjeliv. Du kastar pärlor för katter.

Jag fattar inte vad du menar . Oavsett är detta en fråga man kan ställa i denna gruppen . 

men oavsett har jag ringt jouren och skulle åka in direkt så det har löst sig 

• Anonym (Ingen fara.)

Nej då, så länge det inte skett en observation så är utgången fortfarande oviss.
  • Anonym (b)

TS googla på ordet som du inte förstår +cat , kan roa dig i väntrummet!

• beli
    Anonym (b) skrev 2024-08-09 20:09:18 följande:

TS googla på ordet som du inte förstår +cat , kan roa dig i väntrummet!

Vad menar du?

• Anonym
    Anonym (Pa) skrev 2024-08-09 20:02:42 följande:

Jag fattar inte vad du menar . 

Sa ju det.
  • Anonym (b)
    beli skrev 2024-08-09 20:21:41 följande:
    Vad menar du?
    Vad är det som du inte förstår? Om nu inte någon tror att ordet var tampong :P
  • Anonym (Pa)
    Spucks skrev 2024-08-09 19:43:23 följande:

Der kan inte vara så att du tog ut den utan att du kommer ihåg det, eftersom det har blivit en automatiserad handling? Var är tråden annars?

den var där läkaren tog ut den problemet löst 

• Cereal Killer
    Anonym (Pa) skrev 2024-08-09 21:09:54 följande:

den var där läkaren tog ut den problemet löst 

Skönt att det löste sig så snabbt!
  • beli
    Anonym (b) skrev 2024-08-09 20:40:09 följande:
    Vad är det som du inte förstår? Om nu inte någon tror att ordet var tampong :P
    Jag förstod inte det där med "+cat".

• Anonym (b)
    beli skrev 2024-08-10 12:41:08 följande:
    Jag förstod inte det där med "+cat".
    Ok! Schrödingers+ cat ger träffar på just det fenomenet som blev ett roligt skämt i tråden Skrattande
  • Cathariiina

Bra att det löste sig. Använd binda i fortsättningen. Mycket mer hygieniskt och riskfritt.

Svar på tråden Hittar inte tampongen