• Anonym (P)

Bleka tänderna när man ammar

Är det någon som blekt tänderna när man ammar? Jag ammar min son på 1 år på kvällen. det står att man ska undvika det då det inte finns någon forskning på det. jag var med om en olycka och behöver fixa tänderna och måste isf bleka o kommer aldrig kunna göra det sen annars.. det känns jätte fel att tänka så? amningen och min son är  såklart allra viktigast!  

• Svar på tråden Bleka tänderna när man ammar
  • Anonym (H)

Varför skulle du inte kunna bleka efter avslutad amning? 

• Anonym (P)
    Anonym (H) skrev 2024-08-10 22:46:06 följande:

Varför skulle du inte kunna bleka efter avslutad amning? 

för jag måste göra denna tandbehsndling  nu. Jag måste sätta in kronor o detta nu. Så antingen får jag bara görs det, men oftast vill många bleka innan för sen kan man aldrig göra det ?
  • Anonym (H)

Du kan bleka efter kronor. Att göra innan är för att anpassa kronor efter blekning. Men det går att göra kronor först 

• Anonym (H)

Anpassa färgen alltså

• Anonym (P)
    Anonym (H) skrev 2024-08-10 23:38:16 följande:

Du kan bleka efter kronor. Att göra innan är för att anpassa kronor efter blekning. Men det går att göra kronor först 

Men hur vet man hur vita man ska välja o hur de kommer bli av blekningen ?
  • Anonym (H)

Det kan man inte veta helt säkert. Men då får du anpassa blekning efter kronor. Har du mkt gula tänder, får du kanske ta a3 alt a2 på kronorna och försöka bleka tänderna efter det. Sedan beror det ju på var kronor sitter. Är det akut med kronor nu och du är noga med att bleka, får du väl sluta amma. 

Svar på tråden Bleka tänderna när man ammar