Anklagad för att vara sur
Jag blir ganska ofta anklagad för att vara sur av min partner. Det kommer inte sällan i anslutning till att vi haft en diskussion kring något. När det så gått ett tag och vi pratar om något annat, anklagar han mig för att vara sur eftersom jag låter sur. Det spelar ingen roll om jag förklarar att jag inte är sur och till och med ber om ursäkt om jag lät sur utan vetskap. Han surar vidare kring det.
Idag skulle vi ta en promenad tillsammans. Jag är lite förkyld och insåg snabbt att jag inte alls orkade med hans tempo då jag blev väldigt flåsig. Jag blev också väldigt torr i halsen så det stockade sig när jag sa att vi kanske skulle ta varsin promenad istället, så kunde han gå i sitt tempo och jag i mitt. "Vi ska gå på varsin promenad för att du låter så jävla sur", svarade han och stövlade iväg.
Jag har verkligen försökt rannsaka hur jag låter. Jag har ganska mörk röst och låter allvarligare på rösten än många andra kvinnor. Jag talar också ganska snabbt. Kanske är det detta son får mig att låta sur, jag vet inte. Men jag är inte sur.
Hur får jag honom att förstå att jag inte är sur? Ingenting jag säger spelar roll nämligen. Han har bestämt sig för att jag är sur.